خبرگزاری کار ایران

در بیانیه شورای هماهنگی این تشکل عنوان شد؛

اعتراض جوانان اصلاح‌طلب خوزستان به ۳ تن از نمایندگان امضا کننده استیضاح وزیر علوم

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۷۷۰

شما خوب می دانید که با اعطای بورسیه‌های غیرقانونی چه سوء استفاده‌هایی از بیت المال و فرصت‌ها و ظرفیت‌های علمی کشور شد.

شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب استان خوزستان در واکنشی اعتراض آمیز به اقدام سه تن از نمایندگان خوزستان در خصوص امضای استیضاح وزیر علوم، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ناصر سودانی، نماینده اهواز، حبیب آقاجری، نماینده بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان و عبدالله سامری نماینده خرمشهر ۳ تن از نمایندگان خوزستان هستند که طرح استیضاح وزیر علوم را امضاء کرده‌اند.

متن این بیانیه به شرح ذیر است:
به نام خدا

جناب آقایان دکتر سودانی، سامری، آقاجری
نمایندگان محترم مردم اهواز، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی

با سلام

در شرایطی که دولت تدبیر و امید با پشتوانه رای مردم، عزم خود را برای حل مشکلات عدیده کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی، سیاست خارجی و عرصه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی آغاز کرده و در همین مدت کوتاه به موفقیت‌هایی نایل آمده است و بارقه‌های امید در دل مردم عزیز کشورمان زنده شده، طرح استیضاح یکی از وزرای خدوم، نجیب، فرهیخته و پرتلاش دولت، باعثایجاد نگرانی در اذهان عمومی از عملکرد مجلس محترم شده است و مشاهده نام آن جنابان در میان امضا کنندگان طرح استیضاح باعثگلایه و تاسف بسیاری از شهروندان خوزستانی شده است.

شما خوب می‌دانید که دولت یازدهم نگاهی ویژه به استان ما داشته و اولین سفر استانی این دولت به خوزستان قهرمان بوده که برکات خوبی را بهمراه داشته است و اخیرا نیز تصمیمات خوبی در خصوص توقف طرح‌های غیرکار‌شناسی انتقال آب کارون اتخاذ کرده است. در چنین فضایی تقویت تعامل و ارتباط سازنده نمایندگان عزیز استان در مجلس برای دفاع و پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم استان ضروری به نظر می‌رسد.

ضمن آنکه انتظار شهروندان خوزستانی از شما، حساسیت نشان دادن در خصوص مسایل و مشکلات انباشته و به ارثرسیده استان خوزستان است. شما خوب می‌دانید که وزارت علوم در دوره جدید بسیاری از فساد‌ها و تخلفاتی که عرصه علمی کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده و بذل و بخشش انواع و اقسام رانت‌ها را پایان داده است و فضای علمی کشور و دانشگاه‌ها را از انواع رانتخواری‌ها که دون جایگاه سیستم آموزش عالیست نجات داده است.

شما خوب می‌دانید که با اعطای بورسیه‌های غیرقانونی چه سوءاستفاده‌هایی از بیت المال و فرصت‌ها و ظرفیت‌های علمی کشور شد. بی‌شک وضعیت حساس کشور در شرایط کنونی خصوصا در حوزه اقتصاد و صدماتی که در طی سالیان گذشته بر اثر سو مدیریت‌ها و اتخاذ سیاستهای غلط در زمینه‌های مختلف به بدنه سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور وارد شده، لزوم شناخت مشکلات اصلی جامعه را بیش از پیش حایز اهمیت می‌کند. لذا طرح استیضاح وزیر علوم جز به حاشیه راندن نگاه‌ها از مسایل اصلی جامعه و درگیر کردن دولت به اموری که در مقابل مشکلات عدیده اقتصادی کم اهمیت است از هیچ شخصی پذیرفته نیست.

امروز مهم‌ترین افراد برای قضاوت در مورد عملکرد دکتر فرجی دانا، بدنه دانشگاهیان اعم از استاد و دانشجو می‌باشد که حمایتهای گسترده دانشگاهیان از ایشان خصوصا پس از مطرح شدن بحثاستیضاح خود گواه دیگری بر عملکرد مطلوب وزارت علوم در دولت یازدهم است.

مشاهده نام شما در پای طرح استیضاح که جز دامن زدن به فضای سیاست زدگی و فشار روزافزون بر دولت که خواست اقلیتی تندرو می‌باشد و همچنین دور شدن از مسایل اصلی و مهم کشور سودی ندارد برایمان تعجب آور بود.

بدینوسیله ضمن احترام به حقوق و اختیارات قانونی مجلس محترم، بعنوان جمعی از موکلانتان در استان خوزستان از شما می‌خواهیم امضای خود را پس بگیرید و کمک کنید فضای تعامل و همدلی برای حل مشکلات کشور ایجاد شود و انشالله با همت شما و تعامل و همفکری و همراهی دولت محترم، فضای مناسبی برای پیگیری و حل مشکلات مردم استان فراهم شود.

شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب خوزستان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز