خبرگزاری کار ایران

مشاور فرمانده نیروی هوایی درهمایش تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش گفت:

قدرت تصمیم گیری بالای خلبان هواپیمای ایران ۱۴۰ جان افراد بسیاری را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۸۴

کار خلبان هواپیمای ایران - ۱۴۰حرکت بسیار شجاعانه و عاقلانه بود، با مهارت خود باعثشد تا ساکنان شهرک‌های مسکونی اطراف محل سقوط آسیب نبینند.

همایش تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش با حضور جمعی از خلبانان آزاده نهاجا و خانواده شهدای آزاده با عنوان «سروهای سرافراز روایت عشق از زبان خلبانان آزاده» به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان در منطقه ۲۲ شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم که در مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) برگزار شد، تعدادی از خلبانان آزاده نیروی هوایی به بیان خاطراتی از دوران اسارت و نحوه اسیر شدن خود پرداختند.

در ادامه همایش امیر حسین چیت‌فروش مشاور فرمانده نیروی هوایی در توضیح دلیل اسارت شهید لشکری به مدت ۱۸ سال گفت: رژیم بعثی عراق سعی می‌کرد به هر قیمتی از شهید لشکری محافظت کند، حتی چندین بار این شهید را به زندان‌های مختلف جابجا کرد تا از بمباران‌های هوایی مصون باشد، فقط به این دلیل که چون قبل از شروع رسمی جنگ اسیر شده بود، به عنوان سند معتبر جنگی به حساب می‌آمد.

چیت فروش همچنین به بیان خاطره‌ای از شهید لشکری پرداخت و گفت: پسر عموی صدام که برای بازجویی شهید لشکری انتخاب شده بود، به وی با افتخار می‌گفت «من سیلی توی صورت وزیر شما(شهید تندگویان - وزیر وقت نفت) زدم.!» بعد از چند روز شهید لشکری در فرصتی مناسب سیلی محکمی به آن بازجو می‌زند و می‌گوید «این جواب چَکی بود که به وزیر کشور من زدی». این حرکت شهید لشکری آنقدر بازتاب داشت که بازجو و تیم وی را از کار برکنار کردند.

چیت فروش تصریح کرد: رژیم صدام همه کاری انجام داد تا شهید لشکری جمله‌ای را که آن‌ها می‌خواستند، برای رسانه‌های دنیا بگوید، اما ایمان و وطن دوستی این شهید بزرگوار مانع از همکاری با این رژیم شد.

امیر چیت فروش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای ایران - ۱۴۰حرکت بسیار شجاعانه و عاقلانه خلبان آن هواپیما را ستود و خاطرنشان کرد: قدرت تصمیم گیری بالای خلبان هواپیمای ایران ۱۴۰ جان افراد بسیاری را نجات داد. کاپیتان مرحوم ایزدپناه با مهارت خود باعثشد تا ساکنان شهرک‌های مسکونی اطراف محل سقوط آسیب نبینند.

وی در ادامه گفت: با اینکه برج مراقبت به کاپیتان هواپیما دستور داد که به چپ گردش کند، اما مرحوم ایزدپناه با یک تصمیم گیری سریع در آن شرایط حساس، به راست گردش و هواپیما را به فضایی خالی از سکنه هدایت کرد.

در پایان این مراسم از آزادگان و خانواده شهدای آزاده نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز