خبرگزاری کار ایران

ایلنا بخش چهارم تخلفات وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد را منتشر کرد؛

درخواست یک تشکل دانشجویی حامی استیضاح فرجی دانا برای بورس دکتری ۱۴ تن از اعضایش

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۸۸

گفتنی است در این لیست، نام یکی از نمایندگان مجلس که در زمان مورد اشاره از اعضای شورای مرکزی این تشکل دانشجویی بوده است و اینک نیز از خواستاران استیضاح رضا فرجی داناست، قرار دارد.

خبرگزاری کار ایران " ایلنا " در ادامه افشای تخلفات وزارت علوم در دولت احمدی‌نژاد، به سندی دست یافته است که براساس آن با توصیه یکی از تشکل‌های دانشجویی حامی دولت وقت، تعداد ۱۴ دانشجو برای استفاده از مزایای بورسیه دکتری معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال افشای تخلفات گسترده صورت گرفته در وزارت علوم دولت قبل، اسنادی که از این تخلفات منتشر شده حاکی از آن است که یکی از تشکل‌های دانشجویی حامی دولت وقت که هم‌‌اینک از تشکل‌های دانشجویی منتقد دولت و حامی استیضاح وزیر علوم است، در توصیه‌‌نامه‌ای به معاون وقت اجتماعی – فرهنگی وزارت علوم دولت دهم، از معاون وزیر درخواست کرده است که ۱۴ تن از دانشجویان عضو این تشکل‌ دانشجویی که عمدتا از اعضای شورای مرکزی این تشکل هستند، بتوانند از مزایای بورسیه دکتری استفاده بکنند.

در بخشی از سند به دست آمده توسط خبرنگار ایلنا، دبیر تشکل دانشجویی مذکور خطاب به معاون وزیر علوم بیان کرده است: " پیرو مذاکرات انجام شده و نگاه مثبت مقام عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و تاکید مجدد وزیر محترم مبنی بر تعلق گرفتن بورسیه دکتری به دانشجویان فعال انقلابی و ارزشی در جلسه اخیر دبیران اتحادیه‌های دانشجویی که جنابعالی نیز حضور داشتید در ذیل اسامی فعالان فرهنگی سیاسی مجموعه… که از دانشجویان متعهد و معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، جهت بورسیه دکتری معرفی می‌شوند. "

گفتنی است در این لیست، نام یکی از نمایندگان مجلس که در زمان مذکور از اعضای شورای مرکزی این تشکل دانشجویی بوده است و اینک نیز از خواستاران استیضاح رضا فرجی دانا است، قرار دارد.

برخلاف ادعاهای صورت گرفته مبنی بر اینکه تمامی بورس‌های اعطا شده از مرجع قانونی بوده و مطابق مقررات جاری کشور و براساس استانداردهای علمی در اعطای بورس به افراد عمل شده، بررسی مستندات موجود حکایت از آن دارد که خلاف ادعای صورت گرفته در بسیاری از موارد ارتباطات برای اعطای بورس تعیین‌کننده بوده است نه ضوابط و مقررات.

لازم به ذکر است که ایلنا همچنین اسنادی دیگر از تخلفات گسترده وزارت علوم دولت دهم در اختیار دارد که نشاندهنده ابعاد وسیع‌تری از تخلفات صورت گرفته در این وزارتخانه در زمان ریاست جمهوری محمود احمد‌نژاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز