خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

حمایت ۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از وزیرعلوم

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۹۶

ما دانشجویان سراسر کشور، حمایت خود را از روند بهبود تدریجی سیاست‌های ظالمانه‏ دولت قبل در قبال دانشگاهیان اعلام می‏‌داریم و ایجاد هرگونه ممانعت در راه این درمان تدریجی را ایستادگی در مقابل خواست ملّت در انتخابات ۹۲ تلقّی می‏‌کنیم.

پنج هزار دانشجوی سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن دفاع از عملکرد وزیر علوم، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا به استیضاح وزیر علوم رای مثبت ندهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ملّت شریف و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایران،

در شرایطی که پیشینه‏ مالامال از وقایع و چالش‏‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، ایران معاصر را در طول تاریخ به کرّات از توسعه و پیشرفت باز داشته‏، دانشگاه همواره به مثابه نوری حیات بخش جامعه را هدایت نموده و مبدأ تحولات بوده است. هر گاه دانشگاه مورد حمایت دولتمردان و زمام امور در دستان دانشگاهیان قرار گرفته‏، نتیجه‌ای جز تقویت جایگاه این نهاد مستقل مردمی در راهبری جامعه پدید نیامده است؛ دانشگاه چراغ راه جامعه است و هر گاه این چراغ خاموش شده، جامعه راه خود را گم کرده است.

انتخابات سال گذشته در شرایطی برگزار شد که بیش از هر زمان دیگری زمام امور دانشگاه به دستان غیردانشگاهیان سپرده شده، چراغ دانشگاه کم‏‌سو شده و فضای حاکم بر دانشگاه‌ها در یأس‌آلوده‌ترین شکل ممکن بود. بروز بی‏‌عدالتی‏‌های آشکار سیاسی در میان دانشگاهیان، رشد بی‏‌سابقه‏ آمار بازنشستگی اجباری اساتید و محرومیت دانشجویان از تحصیل، برخوردهای غیرقانونی و تبعیض‌آلوده با تشکل‏‌ها و نهادهای قانونی دانشجویی و برقرار کردن سایه‏ مدیریت امنیتی در دانشگاه‏‌ها در دولت‌های نهم و دهم هرگز نمی‏‌توانست نتیجه‏‌ای جز آمار تأسف‌بار مهاجرت رو به فزونی نخبگان به خارج از کشور، تنزل رتبه ‏علمی دانشگاه‏‌ها، بروز ناهنجاری‏‌های اجتماعی و حاکمیت فضای رخوت و آرامش گورستانی در دانشگاه داشته باشد؛ وقایعی که در کمال تأسف به ندرت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شدند.

علیرغم این شرایط، و برای خروج از بن‌بست سیاسی ایجاد شده در پی دولت‌های نهم و دهم، دانشگاهیان بار دیگر چشم بر ظلم‏‌های پیش‏ آمده بستند و دست در دست ملّت، انتخابات شکوهمند سال ۹۲ را به کام کشور شیرین ساختند. وزیدن نسیم اعتدال در مدیریت اجرایی کشور و سپردن زمام امور دانشگاه به فردی دانشگاهی و مقبول دانشگاهیان، بارقه‏‌های امید از دست رفته را به دانشگاه‏‌ها باز گردانید. وزارت علوم دولت یازدهم در مدت کمتر از یک سال فعالیت خود تا حد توان نسبت به برداشتن قیود ناعادلانه‏، ظالمانه و غیرقانونی پیشین تلاش نمود و این مقدمه‏‌ای برای بازگشت فضای نشاط و آرامش حقیقی به دانشگاه بود. از سوی دیگر با خالی شدن سکان مدیریت دانشگاه‌ها از افراد سیاسی و غیردانشگاهی و سپرده شدن امور به متولیان اصلی دانشگاه زمینه‏‌های بازگشت فضای پویای علمی و در نتیجه پیشرفت علمی کشور، که از دغدغه‌های اصلی مسئولین ارشد کشور و رهبری است، فراهم شده است.

بدین وسیله ما دانشجویان سراسر کشور، حمایت خود را از روند بهبود تدریجی سیاست‌های ظالمانه‏ دولت قبل در قبال دانشگاهیان اعلام می‏‌داریم و ایجاد هرگونه ممانعت در راه این درمان تدریجی را ایستادگی در مقابل خواست ملّت در انتخابات ۹۲ تلقّی می‏‌کنیم. ما دانشجویان ایران از مجلس شورای اسلامی، که بر اساس قانون اساسی موظّف به نمایندگی حقوق ملّت است، انتظار داریم که رویه‏ استیضاح سیاسی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فنّاوری را متوقف کرده و خواست اکثریت مردم و دانشگاهیان را بر منافع از دست رفته‏ حامیان استیضاح ترجیح دهند. تنها با اتخاذ چنین رویکردی است که می‌توان با ایجاد آرامش راستین، همدلی و وفاق، فضای دانشگاه را از التهاب غیرضروری به دور نگاه داشت و در پی آن شاهد پیشرفت و اثربخشی فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاهیان بود.

و السلام علی من اتبع الهدی

گفتنی است تعداد امضاها همچنان در حال افزایش است.

اسامی امضاکنندگان این نامه در اختیار تحریریه ایلنا قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز