خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح سیاسی است / استیضاح‌کنندگان زمان وزیر علوم قبل، یک هزارم این دغدغه‌ها را نداشتند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۵۴

حجم مشکلات در وزارت علوم به قدری بالاست که طبیعی است اگر وی با توجه به سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته، نتوانسته باشد گام‌های چندان مهمی متناسب با خرابی‌هایی‌ که در وزارتخانه وجود داشته، بردارد.

استاد دانشگاه صنعتی اصفهان معتقد است که مساله استیضاح وزیر علوم، سیاسی است در غیر اینصورت در نگاهی کارشناسانه این نمایندگان باید ده‌ها بار قبل‌تر، این برخورد را با وزیر پیشین می‌کردند.


امین معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، مشکلات موجود در وزارتخانه علوم و دانشگاه را طی سال‌های اخیر بسیار چشم‌گیر دانست و گفت: این مشکلات بسیار بیش از آن است که وزیر علوم بتواند در یکسال و با سرعتی که برخی اتظار دارند در جهت اصلاح آن کار کند. بر خلاف برخی که مطرح می‌کنند حرکت فرجی‌دانا مناسب نبوده و شتاب‌زده و در جهت بی‌ثباتی دانشگاه عمل کرده است، است، به نظر می‌رسد حجم مشکلات در وزارت علوم به قدری بالاست که طبیعی است اگر وی با توجه به سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته، نتوانسته باشد گام‌های چندان مهمی متناسب با خرابی‌هایی‌ که در وزارتخانه وجود داشته، بردارد.


وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان وزارت علوم دوره پیشین، اظهار کرد: من تعجب می‌کنم که چرا همین نماینده‌ها زمان وزیر علوم قبل، یک هزارم این دغدغه‌ها را نداشتند. آیا شاهد تخریب همه جانبه دانشگاه‌ها و وزارتخانه نبودند؟ تخریبی که باعثشد دانشگاهیان از هم بیگانه شوند، مسائل علمی به حاشیه رود و صرفا مسائل سیاسی حاکم شود در حالی که متاسفانه اصلا صدایی از مجلس در نمی آمد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: نمی دانم امروز چه اتفاقی افتاده است که این نمایندگان ناگهان ۱۸۰درجه برگشتند و با کوچکترین حرکت اصلاحی، آن را تفسیر به تخریب و عقب ماندگی دانشگاه می‌کنند. در صورتی که به نظر می رسد معیارها اشتباه است و اگر اجازه می‌دادند این تصمیمات، بدون سنگ اندازی پیش رود، نه تنها خرابی‌ها قدری ترمیم می‌شد، بلکه حرکت‌های مورد انتقاد آنها باعثبالندگی بیشتر دانشگاه می‌شد. مشخص است که مساله استیضاح، سیاسی است در غیر اینصورت در نگاهی کارشناسانه باید ده‌ها بار قبل‌تر، این برخورد را با وزیر پیشین می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز