خبرگزاری کار ایران

ارشدی در نشست خبری:

در جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی از احزاب اصلاح‌طلب تا جبهه پایداری حضور دارند

کد خبر : ۱۹۷۷۵۶

ما می‌خواهیم در دولت‌هایمان سیاست‌زدگی وجود نداشته باشد و به سمت اعتدال برویم / آیت‌الله هاشمی، ‌حجت‌الاسلام ناطق نوری و سید حسن خمینی شخصیت‌هایی هستند که از پتانسیل آنها در جبهه اعتدالگرایان استفاده خواهد شد.

رئیس کل جبهه اعتدالگرایان اعلام کرد که در این جبهه از احزاب اصلاح‌طلب تا جبهه پایداری حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد ارشدی در نشست خبری اعلام موجودیت جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی گفت: وقتی ما در سال ۹۱ برای انتخابات باآقای روحانی شروع به کار کردیم اندک و تنها بودیم اما کم کم وقتی جلو رفتیم برخی از دوستان که حتی پای خود را در ستادهای ما نمی‌گذاشتند عرصه را بر دوستان ستادی ما تنگ کردند و این مسئله باعثشد که ما از عرصه سیاسی کنار برویم. البته این گوشه نشینی به معنای خانه‌نشینی نبود.

وی بابیان اینکه ما چند ماه تحقیق در مورد روند اعتدال و چگونگی اعلام موجودیت جبهه اعتدالگرایان داشتیم گفت: پس از تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که باید از مسئله حزب بودن اعتدال و فردی‌گرایی خارج شویم چرا که معنای اعتدال به افراد و گروه خاصی باز نمی‌گردد.

ارشدی با اشاره به اینکه با حضور بشر در جوامع مدرن مفهوم اعتدال آغاز شده است، گفت: حتی پس از نزول وحی نیز خداوند ما را سفارش به اعتدال کرده است. من معتقدم دولتمردانی که با اعتدال کار می کنند جزو قوی‌ترین دولت‌های دنیا خواهند شد به گونه‌ای که تمام دنیا از آنها صحبت می‌کنند.

ارشدی افزود: در جامعه کنونی ما نیاز داریم که به جز رژیم صهیونیستی با تمام دنیا رابطه داشته باشیم. جمهوری اسلامی دارای احزاب زیادی است اما ما آمده‌ایم که به بحثحزب لبیک جدیدی بگوییم. این جبهه از چندین تشکل سیاسی و افرادی که معتقد به اعتدال هستند تشکیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم در دولت‌هایمان سیاست‌زدگی وجود نداشته باشد و به سمت اعتدال برویم. البته نه اعتدالی که فرزندان خود را مثل برخی از انقلاب‌ها می بلعد. جبهه اعتدال با همفکری جوانان متخصص کار خواهد کرد.

رئیس کل جبهه اعتدالگرایان بااعلام اینکه ما در حال رایزنی هستیم تا جبهه مستقل اعتدالگرایان با قوت زیادی عمل کند گفت: افراد گوناگونی برای همکاری به ما مراجعه کرده‌اند که پس از تشکیل مجمع عمومی لیست نهایی هیات موسس اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایت افق نو سایت رسمی این جبهه خواهد بود، گفت: منشوری در جبهه رعایت خواهد شد که براساس آن ما رهنمودهای رهبری را سرلوحه کار خود می‌دانیم واز دولت تدبیر وامید حمایت می‌کنیم و پس از رهبری از حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و وحید خراسانی مشورت خواهیم گرفت.
ارشدی تاکید کرد: علاوه بر این آیت‌الله هاشمی، ‌حجت‌الاسلام ناطق نوری و سید حسن خمینی شخصیت‌هایی هستند که از پتانسیل آنها در جبهه اعتدالگرایان استفاده خواهد شد. همچنین حسن روحانی برای ما شخصیت بزرگ اعتدال است که هیچ‌گاه جلوتر از او قدم برنخواهیم داشت ووی برای ما سرلوحه اعتدال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما در جبهه اعتدال دوستان سیاسی دیگری نیز خواهیم داشت گفت: در این جبهه افرادی از احزاب اصلاح طلب و اصولگرا وهمچنین حزب اعتدال وتوسعه و حتی جبهه پایداری حضور دارند. ما امروز اعلام موجودیت کردیم تا گروه‌های سیاسی به ما بپیوندند و خوشبختانه در هر سی و یک استان کشور افرادی را برای عضویت داریم و از این هفته به دنبال گرفتن مجوز خواهیم بود و پس از آن بحثو بررسی می‌کنیم تا به نقطه واحد رسیده و با رای گیری رئیس جبهه را از بطن آن انتخاب کنیم.

رئیس کل جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با اینکه یکسال از عمرش گذشته است، انصافا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده. اصولا در هشت سال گذشته مملکت تحت یک سیستم خاص و یکپارچه اداره شد و مدیران ارشد تا مدیران ضعیف در یک راستا قرار می‌گرفتند، بنابراین هزینه‌های زیادی به این دولت تحمیل شد.
وی با اشاره به اینکه مجلس نهم همزمان با دولت قبل تشکیل شد، گفت: این مجلس همراه دولت قبل بود و این مسئله را در استیضاح اخیر نیز نشان داد. البته مجلس حق اسیتضاح دارد، اما نباید شرایط دوگانگی‌گری، هیجانی کارکردن و سیاست‌زدگی در مجلس بروز کند. از نظر ما اقتدار رئیس مجلس برای کل مجلس است و اینکه در پایان استیضاح برخی نامه دست خود گرفتند و گفتند «دوپینگ لاریجانی اثر نکرد» در شأن مجلس و به صلاح مملکت و جامعه نیست.
ارشدی افزود: هرگاه ما تنش را وارد بازی سیاسی کردیم، آن روز باخته‌ایم. ما عالمی همچون فرجی‌دانا را از وزارت علوم برداشتیم، تنها به این دلیل که متهم به بورس‌بازی دولت قبل است. کجای دنیا این روال وجود دارد که به خاطر خلاف دیگران کسی را محاکمه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر علوم شکی برای دولت بود گفت: کسانی که می‌گویند چرا وزیر این افراد را منصوب کرده باید بدانند که این افراد نیز زمانی وزیر و معاون وزیر بودند و از همین مجلس رای اعتماد گرفته‌اند. متاسفانه یکی از دوستان ساده‌لوح ما در دولت دست نادران بهانه داد و او نیز در جلسه استیضاح از این بهانه استفاده کرد. تماس صادق با الیاس نادران باعثشد وزیر برکنار شود و هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل شود. از سوی دیگر نیز نادران که ادعای دوستی با رئیس جمهور را دارد، از این ماجرا سوءاستفاده کرد.
رئیس کل جبهه متحد اعتدال‌گرایان در پاسخ به این سوال که آیا این جبهه وابسته به دولت خواهد بود، گفت: خیر. یک سری از دوستان ما که جوانانی معتقد به انقلاب اسلامی هستند دور یکدیگر جمع شده و دیگران نیز در آینده اضافه خواهند شد. ما کمک به دولت را بر خود واجب می‌دانیم و در همین راستا در مسیر رهبری حرکت خواهیم کرد. با توجه به اینکه این جبهه مردمی است، اندک هزینه‌های ما نیز از طریق همین دوستان تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه من بیشتر از سنم سابقه سیاسی دارم، گفت: پس از مشخص شدن نتیجه رای‌گیری برای انتخاب رئیس و هیات رئیسه جبهه، افراد عضو را معرفی خواهیم کرد. همه این‌ها منوط به دریافت مجوزها است، اما از نمایندگان مجلس و فعالان دولت‌های قبل و برخی از علما در این جبهه حضور خواهند داشت.
ارشدی با اعلام اینکه جبهه ما همچون حزب نخواهد بود که پس از هشت سال دولت روحانی کار خود را تمام کند، گفت: اصول و مبانی جبهه ما منطقی است و برگرفته از حزب‌بازی و باندبازی نخواهد بود و در خدمت هر کس که این جبهه را به رسمیت بشناسد، خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه این جبهه متشکل از چندین حزب و تشکل سیاسی خواهد بود، گفت: اگر دولت اشتباه کرد و خلاف اعتدال‌گرایی حرکت کرد، ما جلوی دولت نیز خواهیم ایستاد. از نظر ما حسن روحانی صاحب منطق است و کارهای سیاسی فراوانی کرده که معاونین وی نیز افراد معقولی هستند که تاکنون خارج از اعتدال صحبت نکرده و نمی‌کنند. این جبهه فتح بابی در مسیر موافق اعتدال خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظرات خاتمی نیز در این جبهه استفاده خواهد شد، گفت: ما از نظرات همه فعالان سیاسی از سید محمد خاتمی و حتی احمدی نژاد استفاده خواهیم کرد. به هر حال احمدی نژاد هم هشت سال رئیس جمهور این مملکت بوده و صاحب تجربه است. اما نتیجه مسائل و تصمیم‌گیری نهایی با خودمان است. شک نکنید که در مورد برخی مسائل از احمدی‌نژاد سوالاتی خواهیم پرسید و از نظرات او استفاده خواهیم کرد.
ارشدی با تاکید بر اینکه قطعا رویکرد جبهه اعتدال‌گرایان در مجلس نمود پیدا خواهد کرد، گفت: ما در مجلس آینده حضور جدی خواهیم داشت و به شما این اطمینان را می دهم که خط ومشی اعتدال‌گرایی بالای ۵۰ درصد مجلس آینده را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه ما تاکنون جبهه‌ای سراغ نداریم که مجوز داشته باشد، گفت: حتی مجوز جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز تاکنون صادر نشده است.
ارشدی در خصوص رویکرد دولت یازدهم در مورد فعالیت احزاب گفت: انصافا این دولت نگاه خوبی به بحثتحزب دارد و در فعالیت‌های خود از همه جریان‌ها استفاده می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی در جمهوری اسلامی از صاحبان مکتب اعتدال بوده و هست، گفت: حتما وی در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
رئیس کل جبهه اعتدال‌گرایان ایران اسلامی در خصوص قانون احزاب نیز گفت: با این رویه قانون احزاب به نتیجه نخواهد رسید. چراکه چند قانون دست وپاگیر در مورد احزاب در آن وجود دارد که اگر مسیر آن هموارتر شود، قطعا بهتر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله برای ما اجرای قانون اساسی است، گفت: یکی از اهداف ما عمل در مسیر قوه قضاییه است. برای ما رهبری پایان تمام مسائل خواهد بود ما مسائلی را که خلاف اصل نظام و ولایت فقیه باشد نمی‌پذیریم و هر کسی که از این به بعد بخواهد از فتنه و فتنه‌گر دم بزند، در جبهه اعتدال‌گرایان جایگاهی نخواهد داشت.
ارشدی با بیان اینکه شنبه هفته آینده اسامی اعضای جبهه اعلام خواهد شد، گفت: ما در این جبهه از کسانی که از فتنه اعلام برائت کنند و یا دادگاه رای بر بی‌گناهی آنها داده باشد، استفاده خواهیم کرد.
وی همچنین در بیان سمت‌های سیاسی خود عنوان کرد که بنده در انتخابات سال ۹۲ رئیس کل ستادهای مردمی روحانی در کل کشور بودم و تا انتخابات هیات رئیسه جبهه نیز ریاست آن را برعهده خواهم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز