خبرگزاری کار ایران

نماینده‌ولی فقیه در سپاه پاسداران:

تلاش دولت برای خدمت به جامعه را ارج نهاد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۰۵

دولت در بخش‌های مختلف تلاش‌هایی را انجام داده است. به عنوان مثال در امر سلامت جامعه گام‌های بسیار خوبی برداشته که قابل تقدیر است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به برنامه‌های دولت در یک سال اخیر بیان کرد: دولت در حال تلاش و خدمت به جامعه است و باید از آنها تقدیر و تلاش آنها را ارج نهاد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی در یادواره ۵۳ شهید طلبه و روحانی شهرستان شاهرود که در مصلی نمازجمعه شاهرود برگزار شد، افزود: دولت در بخش‌های مختلف تلاش‌هایی را انجام داده است. به عنوان مثال در امر سلامت جامعه گام‌های بسیار خوبی برداشته که قابل تقدیر است.

سعیدی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر مردمی بودند و با اخلاص و عمل صادقانه رفتار کردند و در دل مردم برای همیشه جای دارند و دولتمردان ما نیز باید این ویژگی های مهم را در خود نهادینه کنند. شهیدان رجایی و باهنر بر سر حفظ آرمان‌های انقلاب و اسلام به شهادت رسیدند و نشان دادند که باید تا آخرین قطره خون بر سر پیمان و اعتقاد خود ایستاد و لحظه‌ای تردید و تساهل و تسامح نکرد.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در یک سال اخیر بیان کرد: دولت در حال تلاش و خدمت به جامعه است و باید از آنها تقدیر نمود و تلاش آنها را ارج نهاد.

سعیدی با بیان اینکه دشمنان در طول انقلاب فشارهای مختلفی به ملت ما وارد کرده‌اند، اظهار کرد: مردم ما در طول انقلاب اسلامی همواره شاهد توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان بوده‌اند و این فشارها و تهدیدها تازگی ندارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا طلبه و روحانی گفت: اگر می‌خواهیم بصیرت و هوشیاری لازم برای مقابله با دشمنان را داشته باشیم باید در مکتب شهدا قدم برداریم که راه فلاح و رستگاری و سعادت جامعه اسلامی ماست. بهترین شاخص هم برای مبارزه با دشمنان بصیرت و باید با هوشیاری توطئه‌های دشمنان را شناخت و با آنها مبارزه کرد.

سعیدی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: تقارن مراسم بزرگداشت این شهدا با ایام شهادت امام صادق(ع) بسیار در خور توجه است؛ چرا که این شهدا شاگرد مکتب امام صادق(ع) در بصیرت و روشنگری و هوشیاری و آگاهی به زمان خود بودند. در میان امامان، عصر امام صادق(ع) منحصر به فرد بوده و شرائط اجتماعی و فرهنگی عصر آن حضرت در زمان هیچ یک از امامان وجود نداشته است. این دوره از نظر سیاسی، دوره ضعف و تزلزل حکومت بنی‌امیه و فزونی قدرت بنی‌عباس بود و این دو گروه مدتی در حال کشمکش و مبارزه با یکدیگر بودند و عباسیان نیز در پوشش شعار طرفداری از خاندان پیامبر و گرفتن انتقام خون آنان عمل می‌کردند و فشاری از طرف آنان مطرح نبود. بدین دلایل، دوران امام صادق(ع)، دوران آرامش و آزادی نسبی ایشان و شیعیان بود و فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت علمی و فرهنگی آنان به شمار می ‏رفت.

وی با اشاره به آزادی فکری و علمی در زمان امام صادق(ع) اظهار کرد: از نظر فکری و فرهنگی عصر امام صادق(ع) عصر جنبش فکری و فرهنگی بود و شور و شوق علمی بی سابقه‏‌ای در جامعه اسلامی به وجود آمده بود و علوم مختلفی اعم از علوم اسلامی و علوم بشری پدید آمده بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن بیان عوامل پیدایش جنبش علمی در زمان امام صادق(ع) گفت: آزادی و حریب فکر و عقیده در اسلام، محیط کاملاً مذهبی، اقوام و مللی که نوعاً دارای سابقه فکری و علمی بودند و تسامح دینی یا همزیستی مسالمت‏آمیز با غیر مسلمانان مخصوصاً همزیستی با اهل‏ کتاب از عوامل این جنبش است و امام صادق(ع) با استفاده از این فرصت جریان فکری و اعتقادی شیعی را مستحکم کرد و مفهوم حدیثغدیر " الیوم اکملت لکم دینکم " را به فعلیت رساند. امام صادق(ع) شیوه مدیریتی مبارزه با جریان‌های انحرافی را راه‌اندازی کرد و با تمام جریانهای فکری و عقیدتی آن روز برخورد و موضع اسلام و تشیع را در برابر آنها روشن و برتری بینش اسلام را ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به راه شهدا و مکتب و سیره آنان گفت: اگر می‌خواهیم بصیرت و هوشیاری لازم برای مقابله با دشمنان را داشته باشیم، باید در مکتب شهدا قدم برداریم که راه فلاح و رستگاری و سعادت جامعه اسلامی ماست.

این یادواره در گرامیداشت یاد و خاطره ۵۳ شهید طلبه و روحانی شاهرود روز گذشته برگزار شد.

از شهدای طلبه و روحانی شاهرود می‌توان به شیخ محمد تهرانی، شیخ علی مظفری، شیخ علی صائبی، ادریس آبادی و مجتبی صدیقی نیشابور اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز