خبرگزاری کار ایران

بیانیه قدردانی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها از دکترفرجی دانا و حامیان دانشگاهی‌اش

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۹۴

ما براین باوریم که رای عدم اعتماد مجلس محترم و محروم ساختن آموزش عالی کشور از وجود یک مدیراندیشمند و متعهد، جز لطمه به روند توسعه علم و فناوری کشور و ایجاد یاس در فضای کنونی دانشگاه‌ها، نتیجه‌ای در برندارد.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای از دکترفرجی دانا و حامیان دانشگاهی‌اش قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه به این شرح است:

به نام خدا

همکاران ارجمند دانشگاهی،
با سلام و احترام، استیضاح شتاب زده وزیرمحترم علوم جناب آقای دکتر فرجی دانا و نادیده گرفتن صلاحیت و مقبولیت بالای دانشگاهی ایشان باعثتاسف اعضای هیات علمی دانشگاه ها و آزردگی وجدان عمومی جامعه دانشگاهی کشورگردید. انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با ارج نهادن به حمایت های گسترده دانشگاهیان از سیاست ها و اقدامات اصولی ایشان در وزارت علوم، وظیفه خود می داند از یکایک همکاران ارجمندی که با بیانیه این انجمن درحمایت از وزیر محترم علوم، همراهی نشان دادند(بیش از۳۰۰۰ نفر)، صمیمانه تشکر نماید.

ما براین باوریم که رای عدم اعتماد مجلس محترم و محروم ساختن آموزش عالی کشور از وجود یک مدیراندیشمند و متعهد، جز لطمه به روند توسعه علم و فناوری کشور و ایجاد یاس در فضای کنونی دانشگاه‌ها، نتیجه‌ای در برندارد؛ اگرچه برخورد غیرمنصفانه با دفاعیات منطقی و اخلاقی آقای دکترفرجی دانا این سوال بزرگ رابرای جامعه دانشگاهی کشور ایجاد کرد که آیا استیضاح کنندگان محترم واقعا به دنبال پاسخ معتبر برای سوالات خود بودند یا از قبل تصمیم به نشنیدن داشته اند؟

ضمن قدردانی ازتلاش اندیشمندانه و متعهدانه آقای دکتر فرجی دانا درمدت کوتاه مسئولیتشان در وزارت علوم، امیدواریم سیر تحول و اصلاح در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاهها و سایر مجامع علمی کشور بر اساس میثاقی که رئیس جمهور محترم با مردم بسته و ملت ایران بر همان مبنا، حماسۀ سیاسی ۲۴ خرداد را آفریدند، با جدیت و صلابت بیشتر، ادامه پیدا کند و باتضمین آزادیهای آکادمیک درعرصۀ نقد وگفت وگوهای علمی، امکان مشارکت گسترده دانشگاهیان درعرصۀ سیاستگذاری و برنامه ریزیِ آموزش عالی کشور، بیش از پیش فراهم آید.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز