خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز راهبردی سپاه:

وظیفه تبیین جنگ نرم دشمن برعهده اساتید بسیجی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۶۱۳

وظیفه بسیج اساتید در عرصه اقتصاد و فرهنگ و در قالب مدیریت جهادی این است که باید مفهوم مدیریت جهادی را توسعه داد و این موضوع را در حوزه‌های آکادمیک جاری سازند / مفهوم‌شناسی جهاد از نگاه مقام معظم رهبری بدین معنی است که ایشان جهاد را به شکلی مبارزه‌ای می‌بیند و در مبارزه دو حرکت را لازم می‌داند، یکی جد و جهد و تحرک و دیگری جهاد در مقابل دشمن است.

رییس مرکز راهبردی سپاه پاسداران گفت: وظیفه اصلی اساتید بسیجی تبیین و مقابله با جنگ نرم دشمن است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا سردار علی احمدیان صبح امروز در اجلاس بسیج اساتید کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: بسیار خوشحالم که فرصت مجددی دست داد تا در خدمت اساتید بسیجی در مشهد مقدس باشیم.

وی افزود: مرکز راهبردی سپاه در حوزه اندیشه ورزی تولید اندیشه و فکر می‌کند.

رییس مرکز راهبردی سپاه پاسداران تصریح کرد: به طور قطع بحثمدیریت جهادی در رابطه با فرهنگ و اقتصاد بحثی بسیار مهم است و از همین تریبون تمام عزیزان فعال در عرصه فرهنگ و اقتصاد خواهشمندیم که در برابر مجموعه سپاه و بسیج اندیشه‌ورزی انجام دهند و ما را در این راه یاری دهند.

احمدیان خاطرنشان کرد: از سه حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد در حوزه سیاسی مردمسالاری دینی مبتنی بر امامت را در این انقلاب سرلوحه کار خود قرار داده به طور قطع باید دانست که مدیریت چه زمان جهادی اعلام می‌شود. همچنین علت موفقیت برخی از مومنین در این عرصه چه چیزی می‌تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با سبک ویژه خود وارد عرصه فرهنگ و اقتصاد شد و این ورود سبب اصطحکاکی شد که عرصه‌های جدیدی را خلق کرد، به طور قطع باید دو الگوی اقتصاد و فرهنگ باید در زیر نظر شما اساتید قرار گیرد.

احمدیان به طور قطع مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ دو کار را انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: اقتصاد و فرهنگ با وجود مدیریت جهادی رشد می‌یابد و حرکت دیگر در این راستا این است که نظریه‌های جدیدی در این حوزه‌ها ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: وظیفه بسیج اساتید در عرصه اقتصاد و فرهنگ و در قالب مدیریت جهادی این است که باید مفهوم مدیریت جهادی را توسعه داد و این موضوع را در حوزه‌های آکادمیک جاری سازند.

رییس مرکز راهبردی سپاه خاطرنشان کرد: مفهوم‌شناسی جهاد از نگاه مقام معظم رهبری بدین معنی است که ایشان جهاد را به شکلی مبارزه‌ای می‌بیند و در مبارزه دو حرکت را لازم می‌داند، یکی جد و جهد و تحرک و دیگری جهاد در مقابل دشمن است.

احمدیان افزود: به طور قطع باید هدف جهاد فی‌سبیل‌الله به درستی تبیین شود که مثال آن را هم می‌توان در عرصه انقلاب اسلامی به وضوح مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه حادثه داعش بسیاری از حوادثهزاران سال گذشته را زنده کرده است، اظهار کرد: بطور قطع زمانی که ولایت برپا شود تمام دنیا تبدیل به یک کلاس درس می‌شود، امروز داعش به هر طرف که رو می‌کند اگر طرف مقابلش جهادی نباشد در کار خود موفق است.

رییس مرکز راهبردی سپاه خاطرنشان کرد: باید دانست که ایمان در حرکت‌های جهادی شرطی لازم است اما شرط کافی نیست و ما نباید تنها با تکیه بر ایمان در میدان مبارزه وارد شویم، باید این سوال را از خود بپرسیم که ما چقدر به مدیریت جهادی درست در طول این سال‌ها به شکلی صحیح پرداخته‌ایم.

احمدیان بیان کرد: تعریف جدید از مدیریت که متناسب با انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن بوده بدین شکل است که ابتدا باید ایجاد سطحی از بعثت در انسان‌ها شکل گیرد که زمینه شکوفاسازی استعدادهای بالقوه انسان‌ها و تمرکز آنان را برای جهاد در راه آرمان‌های الهی که یک سازمان یا جامعه و یا در یک فضایی الهی با بهره‌گیری از راه‌های نرفته و نو در آن وجود دارد به وجود آید و در پیش گیرند.

وی افزود: به طور قطع ۸ سال دفاع مقدس همچنین مدیریت امام خمینی(ره) یک نمونه مدیریت جهادی واقعی است، به طور قطع باید فضای مدیریتی جامعه به فضایی ولایی تبدیل شود.

رییس مرکز راهبردی سپاه تصریح کرد: مدیریت غربی چیزی شبیه شبانی و گله‌داری است که چوپان برای منفعت خود دست به مدیریت گله خود می‌زند ولی در نظام اسلامی رهبری و امامت در کنار مردم و با مردم حرکت می‌کند، به طور قطع براساس مبانی نظری مدیریت جهادی یعنی مدیریت مبارزه‌ای و مصداق مدیریت جهادی را می‌توان در عرصه اقتصاد و در قالب تحریم‌های صنعت دفاعی به وضوح مشاهده کرد.

احمدیان افزود: پهپاد ساقط شده در کشور و رسیدن به ساخت پهپادهای بومی از نتایج تکیه بر مدیریت جهادی است که اینچنین عده‌ای بدون امکانات قالب چنین دستاوردهایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز پیشتاز در مدیریت جهادی و حوزه اقتصاد است چرا که امروز شاهد این هستیم که روسیه مجبور شده ‌الگوی اقتصاد مقاومتی ما را دنبال کند، به طور قطع روسیه در اقتصاد دنباله‌رو ما است و همچنین باید دانست که اگر مفهومی به درستی بنیانگذاری شود نتیجه این می‌شود که روسیه در اقتصاد از ما پیروی کند.

رییس مرکز راهبردی سپاه خاطرنشان کرد: امروز دشمن در برابر ما صف کشیده ‌و ما هم در مقابل آن‌ها صف کشیده‌ایم که این صف‌کشیدن‌ها در قالب جنگ نرم نمود پیدا می‌کند و به طور قطع جوهر این جنگ نرم اغناء است و در این میان لشکری پیروز می‌شود که طرف مقابل را قانع کرده باشد، به طور قطع تا ۱۰ یا ۲۰ سال آینده عراق جوهر اغناء در وجود کسانی یافت می‌شود که عراق به دست آن‌ها است و باید یادآور شد که بسیج اساتید می‌تواند در این راه یک راهبرد بزرگ در عراق برای خود مهیا کند.

احمدیان افزود: همه ما درگیر مدیریت جهادی هستیم البته این تصور که ما درگیری این موضوع هستیم تا حدی دست یافتن به ‌موضوع را دشوار می‌سازد، مدیریت جهادی باید با سعی و تلاش، در راه خدا و هدایت شده و در راه خود ایستاده شکل گیرد، در این میان جهاد فی‌سبیل‌الله راهیابی به راه‌های الهی است.

وی گفت: به طور قطع جهاد با یک بعثت در درون انسان‌ها رخ می‌دهد و به طور قطع جهاد به یک همت جهادی نیاز دارد، دقایق مفید زندگی ما انسان‌ها‌‌ همان لحظه‌های بعثت است و مابقی عمر در پوچی ادامه داده می‌شود.

رییس مرکز راهبردی سپاه خاظرنشان کرد: مدیریت جهادی همین امر به تدبیر نیاز دارد و نخستین حرکت تدبیری این است که ما باید در مدیریت جهادی فواید صحنه‌های جدید را کشف کنیم. همچنین که ما در دفاع مقدس با رعایت قاعده دشت و سایر قاعده‌ها به این پیروزی بزرگ دست یافتیم.
احمدیان خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر محیط سازمانی خود را به سمت نظامی ولایی پیش نبریم دستیابی به مدیریت جهادی امکانپذیر نیست و در این میان منظور از مدیریت ولایی دست به دست همدیگر دادن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز