خبرگزاری کار ایران

شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری؛

از احترام تمام قد اعضا برای هاشمی تا احترام آیت‌الله برای روحانی

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۱۰

با ورود آیت الله هاشمی به سالن مجلس خبرگان، اکثریت اعضا به احترام وی از صندلی خود برخاستند و در ردیف اول جای خود را به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند.

صبح امروز شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در حالی آغاز شد که به علت بیماری آیت‌الله مهدوی کنی ریاست این دوره از اجلاس خبرگان را آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، مصباح یزدی، آیت‌الله شاهرودی، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، سید احمد خاتمی و آیت‌الله جنتی از افرادی بودند که در ساعات ابتدایی در مجلس خبرگان حاضر شدند.

در ابتدا آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با حضور در کنار برخی از اعضای مجلس خبرگان با آنها احوال‌پرسی کرده و به آنان خوش آمد گفت.

همچنین علی فلاحیان، محسنی گرکانی رئیس سابق دیوان عالی کشور، موحدی کرمانی و امامی کاشانی از ائمه جمعه، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، آیت‌الله کعبی عضو جامعه مدرسین و حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور از افرادی بودند که دقایقی بعد به جمع دیگر اعضای خبرگان رهبری پیوستند.
از نکات قابل توجه این اجلاس حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری بود که با ورود وی به سالن مجلس خبرگان، اکثریت اعضا به احترام وی از صندلی خود برخاستند و در ردیف اول جای خود را به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند.
سپس حسن روحانی رئیس جمهور به همراه حسین فریدون وارد سالن مجلس خبرگان رهبری شد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز به احترام و به نشانه سلام از جای خود برخاست.

بر اساس این گزارش یکی دیگر از نکات مهم شانزدهیمن اجلاس خبرگان رهبری ارتحال ۴ تن از اعضای آن بود که به احترام آنها روی صندلی‌شان پارچه مشکلی کشیده شده بود و عکس آنها به همراه گل روی صندلی گذاشته شده بود.

گفتنی است از فاصله اجلاس پانزدهم تا اجلاس شانزدهم خبرگان رهبری، آیت‌الله محمدی گیلانی نماینده تهران، آیت الله زرندی نماینده کرمانشاه، آیت‌الله مجتهدی نماینده کردستان و آیت الله جباری نماینده مازندران دعوت حق را لبیک گفته و امروز در جلسه مجلس خبرگان یاد و خاطره آنها گرامی داشته شد.

گفتنی است شانزدهیمن اجلاس خبرگان رهبری در دوره چهارم راس ساعت ۸:۴۰ دقیقه صبح امروز برگزار شد و فردا نیز طی مراسم اختتامیه‌ای به کار خود پایان خواهد داد.
لازم به ذکر است روز پنجشنبه اعضای مجلس خبرگان طبق روال هر سال ضمن حضور در مرقد مطهر امام خمینی و گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به دیدار رهبری می‌روند.

در ابتدای این جلسه آیت‌الله دری نجف آبادی دستور کار شانزدهمین دوره اجلاس خبرگان رهبری را قرائت کرد و پس از آن نایب رئیس مجلس خبرگان به سخنرانی پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز