خبرگزاری کار ایران

محتشمی به ایلنا خبر داد:

حزب مردمی اصلاحات به جبهه اصلاح‌طلبان پیوست

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۸۶

همچنین اعضای شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان با تاکید بر قانون مصوب هفتم شهریور سال ۱۳۶۰ در مورد فعالیت احزاب، معتقد بودند این قانون با کمی جرح و تعدیل همچنان می‌تواند مبنای خوبی برای فعالیت احزاب باشد.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: در جلسه شب گذشته درخواست برخی از احزاب برای عضویت در جبهه اصلاح‌طلبان مورد بررسی قرار گرفت و با عضویت حزب مردمی اصلاحات به دبیر کلی حجت‌الاسلام فومنی موافقت شد.

مجید محتشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مباحثی پیرامون مسائل داخلی و مذاکرات هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعضا به اتفاق آرا در خصوص لایحه اصلاح قانون فعالیت احزاب مواردی را تصویب کردند، گفت: مقرر شد تا با ارسال نامه‌هایی جداگانه به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی نظر جبهه اصلاح‌طلبان را در مورد لایحه اصلاح قانون فعالیت احزاب منعکس کنیم و نهایتا تا ۲۰ شهریور این نامه ارسال خواهد شد.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان افزود: در این نامه‌ها تاکید خواهد شد که دولت باید دخالت کم‌تری در فعالیت احزاب داشته باشد و تنها مراقبت کند تا بازیگران سیاسی قواعد بازی را رعایت کنند.

وی گفت: همچنین اعضای شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان با تاکید بر قانون مصوب هفتم شهریور سال ۱۳۶۰ در مورد فعالیت احزاب، معتقد بودند این قانون با کمی جرح و تعدیل همچنان می‌تواند مبنای خوبی برای فعالیت احزاب باشد.

محتشمی یادآور شد: لزوم ایجاد ائتلاف‌های سیاسی در قالب جبهه، بررسی طرح جرائم سیاسی احزاب با حضور هیات منصفه و تسهیلات دولت برای فعالیت احزاب جزو مواردی است که در نامه جبهه اصلاح‌طلبان به وزارت کشور و مجلس بر آن تاکید خواهد شد.

دبیرکل حزب آزادی گفت: در این جلسه همچنین بر ضرورت ادامه مذاکرات ایران و ۱ + ۵ و پرهیز از قهر سیاسی و قهر از مذاکرات تاکید شد.

وی ادامه داد: همچنین اعضای شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان مجدد تاکید کردند که روز هفتم شهریور به عنوان روز احزاب معرفی شود چرا که این روز علاوه بر اینکه با روز تصویب قانون فعالیت احزاب مصادف است در هفته دولت نیز قرار دارد و دولت‌ها نیز به نوعی برآمده از احزاب سیاسی کشور هستند.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه در جلسه شب گذشته درخواست برخی از احزاب برای عضویت در جبهه اصلاح‌طلبان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در این جلسه با عضویت حزب مردمی اصلاحات به دبیرکلی حجت‌الاسلام فومنی موافقت شد.

محتشمی عنوان کرد: علاوه بر این اعضای جبهه اصلاح‌طلبان بر ضرورت تلاش بزرگان کشور برای بازگشت موسوی و کروبی به آغوش نظام تاکید کردند.

وی گفت: هیات رئیسه جدید جبهه اصلاح‌ نیز برای پاییز در جلسه آینده انتخاب خواهد شد.

دبیرکل حزب آزادی خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضا بر ضرورت برگزاری همایش برای بزرگداشت شخصیت آیت‌الله هاشمی تاکید کرده و مقرر شد تا در جلسات بعد بررسی بیش‌تری پیرامون این همایش مطرح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز