خبرگزاری کار ایران

دستاوردهای جدید پدافند در حوزه رادار رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۳۴

این سامانه ها شامل رادار کیهان، پروژه انتقال اطلاعات هادی، رادار دو بعدی آرش، سامانه طرح های پرواز fic۲، سامانه دستیار فرمانده با قابلیت نمایش موقعیت دیده بان ها و دریافت اطلاعات سامانه های راداری هستند.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز از دو سامانه جدید راداری رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا، این سامانه ها شامل رادار کیهان، پروژه انتقال اطلاعات هادی، رادار دو بعدی آرش، سامانه طرح های پرواز fic۲، سامانه دستیار فرمانده با قابلیت نمایش موقعیت دیده بان ها و دریافت اطلاعات سامانه های راداری هستند.

امیر اسماعیلی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص مشخصات این سامانه‌ها گفت: رادار کیهان، یک رادار دوبعدی با قابلیت کشف فاصله، زاویه و سمت و سرعت شعاعی اهداف است و قابلیت آشکارسازی و رهگیری اهداف هوایی شامل هواپیماهای متعارف، استیلس(پنهانکار) بلندپرواز و بمب افکن و ترابری را دارد.

وی در مورد پروژه هادی نیز اظهار داشت: این پروژه توانایی انتقال اطلاعات رادار به فاصله بیش از ۱۰۰کیلومتر را دارد و در بستر فیبر نوری عمل کرده و دارای رادار سمت‌یاب، رادار شناسایی، رادار ارتفاع‌یاب و قابلیت دریافت اطلاعات از سامانه کنترل و فرماندهی است.

اسماعیلی به مشخصات پروژه راداری آرش۲ نیز اشاره و تصریح کرد: این رادار یک رادار دوبعدی سالیپ‌استیت و با پوشش زاویه ۳۶۰ درجه است و ارتفاع بیش از ۱۰۰هزار پا را رصد می‌کند.

وی در خصوص پروژه FIC۲ نیز گفت: این سامانه قابلیت دریافت و پردازش اطلاعات پروازی از سامانه اتوماسیون کنترل ترافیک هواپیمایی کشور را دارد و اطلاعات طرح‌های پروازی هواپیماهای عبوری را برای مناطق کنترل و فرماندهی پدافند هوایی ارسال می‌کند.

فرمانده پدافند هوایی در مورد سامانه دستیار فرمانده نیز خاطرنشان کرد: این سامانه با دریافت و پردازش اطلاعات رادارهای محلی و پردازش آنها اطلاعات مورد نیاز جهت تصمیم‌گیری را تولید و در اختیار فرمانده قرار می‌دهد که این امر موجب دسترسی به موقع و در زمان فرماندهان مراکز کنترل و فرماندهی دفاع هوای به اطلاعات رادارهای محلی، دیده‌بان‌ها و دیگر اطلاعات مورد نیاز واگذاری هدف به جنگ‌افزار می‌شود و موجب بالا بردن قدرت و سرعت در تصمیم‌گیری می‌شود.

اسماعیلی در پایان گفت: دستاوردهای دیگر این قرارگاه در رژه ۳۱ شهریور رونمایی خواهد شد.


در این مراسم، جمعی از فرماندهان حوزه پدافند هوایی و برخی مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح از جمله سردار عبداللهی، معاون تحقیقات صنعتی ستاد کل نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز