خبرگزاری کار ایران

بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت نتوانسته از توانایی‌ها و ظرفیت‌های اصلاح‌طلبان بهره‌برداری کند / اصلاح‌طلبان انسجام دارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۷۱۵

اصلاح‌طلبان به دلیل عدم سهم‌خواهی و اهل معامله نبودن به حاشیه رانده شده‌اند ولی لازم است تحرکی به خود بدهند تا بتوانند به انتظارات جامعه و بالاخص جوانان پاسخی دهند و منسجم‌تر از پیش عمل کنند.

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت نتوانسته از توانایی‌ها و ظرفیت‌های اصلاح‌طلبان بهره‌برداری کند، تاکید کرد: از یکسو باید اصلاح‌طلبان نسبت به گذشته تحرک بیشتری داشته باشند و اگر لازم باشد به گفت‌وگو و مذاکره با اصولگرایانی که اصول و چهارچوب‌های نظام را فدای منافع شخصی‌شان نمی‌کنند، بنشینند تا به راهکارهای لازم دست یابند.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جایگاه فعلی اصلاح‌طلبان در جامعه گفت: اصلاح‌طلبان همچنان در موقعیت و جایگاهی قرار دارند که مورد اقبال جامعه هستند و همچنان از مقبولیت خوبی در جامعه برخوردارند.

وی با اشاره به جایگاه اصلاح‌طلبان در قدرت اظهار داشت: از نظر جایگاه در قدرت و کسب مسئولیت‌های اجرایی اصلاح‌طلبان از جایگاه بارزی برخوردار نیستند و دولت نتوانسته از این سرمایه اجتماعی که از اقبال اجتماعی برخوردار است، بهره‌برداری کند و این ظرفیت و توانایی آنها مورد استفاده قرار نگرفته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح علل عدم بهره‌برداری از ظرفیت و توانایی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: یک دلیل مسئله این است که اصلاح‌طلبان به دنبال معامله و بده‌بستان نبوده‌اند و دلیل دیگر این است که اصلاح‌طلبان در فضایی قرار گرفته‌اند که نسبت به قبل از ثبات و آرامش بیشتری برخوردار هستند و دولت نیز می‌تواند امور را به پیش ببرد و دوست ندارد در فضایی قرار بگیرند که همین آرامش نیز از بین برود و هم کار ‌دولت سخت شود و بنابراین از وضعیت فعلی رضایت نسبی دارند.

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: بهرحال اصلاح‌طلبان به دلیل عدم سهم‌خواهی و اهل معامله نبودن به حاشیه رانده شده‌اند ولی لازم است تحرکی به خود بدهند تا بتوانند به انتظارات جامعه و بالاخص جوانان پاسخی دهند و منسجم‌تر از پیش عمل کنند.

بروجردی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان اندکی از عدم انسجام رنج می‌برند که این مسئله را می‌توان در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر دید، خاطرنشان کرد: من این مسئله را قبول ندارم و تاکید می‌کنم که انسجام در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد ولی اندکی رخوت و ترس و نگرانی ناشی از سخت‌تر شدن کار برای دولت و از دست دادن ثبات و آرامش فعلی در آنها حاکم شده ولی باید اصلاح‌طلبان باید بتوانند از مقبولیت اجتماعی‌شان استفاده کنند.

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در خصوص اینکه اصلاح‌طلبان برای استفاده از ظرفیت، توانایی و مقبولیت اجتماعی‌شان چه گام‌هایی باید بردارند؟ ابراز داشت: از یکسو باید اصلاح‌طلبان نسبت به گذشته تحرک بیشتری داشته باشند و اگر لازم باشد به گفت‌وگو و مذاکره با اصولگرایانی که اصول و چهارچوب‌های نظام را فدای منافع شخصی‌شان نمی‌کنند، بنشینند تا به راهکارهای لازم دست یابند.

وی در خصوص از دست دادن هیات رئیسه شورای شهر از سوی اصلاح‌طلبان بیان کرد: اصلاح‌طلبان از نظر کمی و تعداد کمتر از اصولگرایان هستند و مشاهده کردیم که تمامی اصلاح‌طلبان به آقای مسجدجامعی رای داده‌اند و از سویی دیگر اصلاح‌طلبان اهل سهم‌خواهی و معامله خارج از عرف نیستند و برای همین اصلاح‌طلبان کرسی‌های هیات رئیسه را از دست دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هنوز اطمینان لازم در میان اصلاح‌طلبان در خصوص عملکرد نهادهای نظارتی به وجود نیامده است. چنانچه این نهادها بی‌طرفانه و طبق قانون عمل کند و به چهارچوب‌ها پایبند باشد مطمئن باشید که اصلاح‌طلبان می‌توانند حرف اول را در انتخابات آتی مجلس بزنند ولی برای این کار لازم است که اصلاح‌طلبان با اصولگرایان اصیل تعامل داشته باشند و البته این تعامل به معنای بده بستان نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز