خبرگزاری کار ایران

معاون قرارگاه پدافند هوایی اعلام کرد:

عدم ارائه طرح پروازی صحیح باعثفرود هواپیمای اماراتی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۱۱۸

قرارگاه پدافند هوایی به صورت شبانه روزی و بدون وقفه آسمان کشور را رصد می کند و برابر مقررات هوانوردی بین المللی و قوانین کشور جمهوری اسلامی به هیچ پرنده ای اجازه ورود بدون مجوز و هماهنگی را به آسمان کشور نخواهد داد ودر این مورد با قاطعیت کامل عمل می‌کند.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) علت فرود هواپیمای شرکت اسکای دوبی امارات در فرودگاه بندر عباس را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، امیر شاهرخ شهرام با اشاره به فرود هواپیمای شرکت اسکای دوبی امارات در فرودگاه بندرعباس گفت: این هواپیما در تاریخ ۱۴/۶ / ۹۳ از مبداء قندهار به مقصد دوبی قصد طی مسیر از آسمان ایران را داشته است که به علت عدم تطابق معرف پروازی و مدل هواپیمای اعلام شده در طرح پروازی و به دلیل حساسیت موضوع از طریق مرکز عملیات پدافند هوایی در بندر عباس به این هواپیما دستور بازگشت داده می‌شود.

شهرام در ادامه اظهار داشت: پس از اخطار به هواپیمای مورد نظر مبنی بر بازگشت و عدم تمکین این هواپیما بلافاصله اقدامات تاکتیکی انجام شد که پس از از انجام این اقدامات هواپیما ضمن برقراری تماس رادیویی جهت فرود در فرودگاه بندرعباس درخواست مجوز می‌کند که با مجوز قرارگاه پدافند هوایی در این فرودگاه به زمین می‌نشیند و پس از بررسی عوامل قرارگاه پدافند هوایی و عناصر تامینی فرودگاه مشخص می‌شود. این هواپیما از نوع بویینگ ۷۳۷ و متعلق به کشور امارات و دارای ۱۴۱ نفر مسافر و ۷ نفر خدمه پروازی است و پس از انجام اقدامات لازم و تصحیح طرح پروازی و اخذ مجوزهای مربوطه این هواپیما فرودگاه بندرعباس را به مقصد دوبی ترک می‌کند.

وی تاکید کرد: قرارگاه پدافند هوایی به صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه آسمان کشور را رصد می‌کند و برابر مقررات هوانوردی بین‌المللی و قوانین کشور جمهوری اسلامی به هیچ پرنده‌ای اجازه ورود بدون مجوز و هماهنگی را به آسمان کشور نخواهد داد و در این مورد با قاطعیت کامل عمل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز