خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی سپاه عنوان کرد:

اجرای طرح " مجاب " حرکت فراگیر سپاه در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۱۲۷

طرح " مجاب " اولین قدم در ایجاد یک حرکت فراگیر و منطقی در موضوعات مرتبط با کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی است که بر اساس این طرح میزان مصرف انرژی در تمامی رده های تابعه سپاه تا ۲۰ درصد کاهش می یابد.

سردار هوش السادات گفت: طرح مدیریت جامع انرژی بهره ور گام نخست ایجاد حرکتی فراگیر و منطقی در زمینه کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی است که بر اساس آن مصرف انرژی در تمامی رده های سپاه تا ۲۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش ایلنا؛ سردارسید حسین هوش السادات در همایش مشترک سپاه و وزارت نیرو که با موضوع مدیریت انرژی در جمع مدیران و مسئولین حوزه انرژی برگزار شد اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانگونه که در عرصه های مختلف تا کنون سعی داشته پیشتاز باشد در حوزه اصلاح الگوی مصرف انرژی نیز با اتخاذ راهکارهای مناسب می بایست پیشگام و پیشرو باشد.

سردار هوش السادات با اشاره به طرح مدیریت جامع انرژی بهره ور در سپاه گفت: این طرح که " مجاب " نام گرفته اولین قدم در ایجاد یک حرکت فراگیر و منطقی در موضوعات مرتبط با کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی است که بر اساس این طرح میزان مصرف انرژی در تمامی رده های تابعه سپاه تا ۲۰ درصد کاهش می یابد.

وی در ادامه مصادیقی از فعالیت مهندسی سپاه در زمینه اصلاح الگوی مصرف انرژی را عنوان کرد و گفت: متمرکز کردن پذیرایی در ساختمان معاونت مهندسی سپاه از جمله روش هایی است که به منظور کاهش مصرف انرژی اتخاذ شده است همچنین مقاوم سازی ساختمان ها در برابر اتلاف انرژی از دیگر مباحثی است که به دنبال تحقق آن هستیم.

معاون مهندسی سپاه با اشاره به اقداماتی که در راستای اجرای طرح " مجاب " باید صورت بگیرد گفت: بخشی از فعالیتها مانند کنترل و کاهش مصرف برق در ساختمان ها نیازی به هزینه ندارد و بخشی دیگر شامل اصلاح مهندسی ساختمان ها در برابر اتلاف انرژی اقداماتی است که برای تحقق آن باید هزینه کرد.

هوش السادات با اشاره به برنامه ۵ ساله پنجم کشور گفت: توسط این برنامه که به تایید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) رسیده است مصرف انرژی در پایان برنامه می بایست تا ۳۰ درصد کاهش یابد اما آمارها نشان می دهد در تمامی این سالها افزایش مصرف انرژی داشته‌ایم و در صورتی که به همین میزان انرژی مصرف کنیم در سالهای آینده باید به کشور وارد کننده انرژی تبدیل شویم.

معاون مهندسی سپاه در پایان ضرورت توجه و دقت مردم و مسئولین در خصوص اصلاح الگوی مصرف انرژی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر میزان مصرف انرژی کشور را با قیمت نفت معادل سازی کنیم باید در حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برای واردات انرژی هزینه کنیم، از این رو صرفه جویی و بهره وری انرژی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز