خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی:

نیروهای مسلح باید از مبدا با تهدیدات نظامی احتمالی مقابله کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۵۸

ملت هوشمند ایران به فرزندان دلاور ارتشی و سپاهی خود که در دریای خروشان عمان و خلیج فارس از حیثیت و اقتدار و منافع ملی حفاظت و پاسداری می کنند، مباهات می کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا طی برنامه‌ای از منطقه یکم دریایی ارتش بازدید کرد و با اشاره به تهدیدات احتمالی آینده گفت: مبداء تهدیدات احتمالی دریایی علیه ایران، احتمالا از دریای مدیترانه، دریای سرخ، اقیانوس هند تا دریای عمان و خلیج فارس خواهد بود و نیروهای مسلح ایران باید تهدیدات و ماجراجویی احتمالی دشمنان را از مبداء آن مورد هدف قرار دهند.

به گزارش ایلنا، سرلشکر پاسدار صفوی اظهار کرد: اگرچه دشمنان فرامنطقه‌ای پس از شکست در عراق و افغانستان و غزه می‌دانند جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر از گذشته شده است و آنها ضعیف‌تر شده‌اند.

صفوی که به‌همراه دانشجویان خود در مقطع دکتری دانشگاه جنگ ارتش از منطقه یکم دریایی و کارخانجات نیروی دریایی ارتش و ناوشکن جماران بازدید می کرد، با اشاره به ضرورت تدوین راهبرد دریایی در بخش های مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۲۷۰۰ کیلومتر ساحل در دریای عمان و خلیج فارس و دریای خزر، ضرورت دارد که راهبرد دریایی را در بخش نظامی و غیر نظامی تدوین نماید.

وی گفت: با توجه به تهدیدات احتمالی آینده که ماهیت دریا پایه و هواپایه خواهند داشت، می بایست هم راهبرد دریایی و هم راهبرد پدافند هوایی دفاع از کشور را تدوین کنیم که بخش نظامی این کار بر عهده نیروهای مسلح و بخش غیرنظامی آن به‌عهده دولت است.

عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در تشریح اهمیت ژئوپلیتیکی خلیج فارس گفت:

موقعیت ژئو استراتژیکی و ژئوپلیتیکی، منابع عظیم نفت و گاز، نقش فرهنگی و ایدئولوژیکی و بازار مصرف کالا و تسلیحات نظامی، از مهمترین عوامل اهمیت آفرین این منطقه است.

وی افزود: هر قدرت نظامی بحری که در اقیانوس هند و اطراف آن بخواهد عملیات نظامی وسیع زمینی، هوایی و یا دریایی انجام دهد، باید منطقه خلیج فارس، دریای عمان و دریای عرب را مورد توجه در استراتژی نظامی خود قرار دهد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از ناوشکن جماران با تقدیر از کارشناسان و متخصصان نیروی دریایی ارتش که با همت و نبوغ توانستند طی مدت کوتاهی تدبیر فرماندهی معظم کل قوا را عملیاتی کنند، گفت: ملت هوشمند ایران به فرزندان دلاور ارتشی و سپاهی خود که در دریای خروشان عمان و خلیج فارس از حیثیت و اقتدار و منافع ملی حفاظت و پاسداری می کنند، مباهات می کند.

صفوی در بخش دیگری از سفر خود به همراه دانشجویان از ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه بازدید کرد و با اشاره به اهمیت محیط زیست به عنوان گنجینه نسل های آینده، اظهار کرد: هم اکنون موضوع حفاظت از محیط زیست در جهان به طور جدی دنبال می شود و نیروی دریایی ارتش و سپاه باید در خلیج فارس و دریای عمان، محیط زیست را به مثابه یک اصل انسانی و الزام اخلاقی مد نظر قرار دهند.

بر اساس این گزارش، در این برنامه که از روز سه شنبه هفته جاری آغار شده است بازدید از پالایشگاه ها و بنادر و جزایر، از دیگر برنامه های سفر علمی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه جنگ ارتش به‌همراه دکتر صفوی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز