خبرگزاری کار ایران

سردار کارگر در نشست خبری هفته دفاع مقدس عنوان کرد:

برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در۱۲کشور خارجی / ارائه ۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۶۶

۸ سال سلحشوری، پایمردی و حماسه عاشورایی فرزندان این مرز و بوم در مقابل با تهاجم دشمن برگ زرینی از تاریخ عزت و کرامت ایران اسلامی را به ثبت رسانده است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس «ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا» شعار محوری هفته دفاع مقدس سال ۹۳ عنوان و تصریح کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تهران این نمایشگاه در ۱۲ کشور خارجی نیز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در آستانه فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رییس ستاد بزرگداشت مراسم هفته دفاع مقدس در نشست خبری به تشریح اهداف و برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس پرداخت.

کارگر از دفاع مقدس به عنوان گنجی پر بها یاد کرد و اظهار داشت: ۸ سال سلحشوری، پایمردی و حماسه عاشورایی فرزندان این مرز و بوم در مقابل با تهاجم دشمن برگ زرینی از تاریخ عزت و کرامت ایران اسلامی را به ثبت رساند.

وی افزود: الگوی دفاع مقدس هشت ساله ملت سلحشور ایران اسلامی کارایی و کار آمدی خود را در عرصه استکبار ستیزی و مقابله ملت‌ها با سلطه گران فرا‌تر از جغرافیای ایران اسلامی به اثبات رساند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تجربیات دفاع مقدس می‌تواند جامعه را با هوشمندی و درایت در بستر تاریخ و آوردگاه‌های حساس و سرنوشت ساز آینده راهنمایی کند تصریح کرد: ترویج و پاسداشت حماسه‌های جاوید و ماندگار دفاع مقدس میراثگرانقدر شهیدان و حماسه سازان ایران اسلامی است که با قدرت ملی و استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور ایستادگی در برابر دشمنان را بیش از پیش فراهم کرده است.

کارگر با اشاره به اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: نهادینه سازی آثار، ارزش‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس، تبیین درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی و نیز تبیین قدرت دفاعی کشور برگرفته از دوران دفاع مقدس در بازدارندگی تهدیدات دشمن از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های سال جاری است.

وی راهبردهای بزرگداشت مراسم هفته دفاع مقدس را فرامین حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص شعار ۹۳، نقش قومیت‌ها و اقشار جامعه در تحکیم وحدت و ارتقای فرهنگ حماسی دفاع مقدس، واکاوی برجسته سازی عملیتهای بزرگ و تاثیر گذار دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت: نقش نظام فرهنگی کشور به فرهنگ غنی دفاع مقدس و نقش آن در تعاملات اجتماعی سبک زندگی اسلامی، نمایش اقتدار نیروهای مسلح در واکنش به یاوه گویی‌های استکبار جهانی و رژیم نامشروع صهیونیستی و ارج نهادن به مجاهدت رزمندگان، پیشکسوتان و خانواده معظم ایثارگران از مهم‌ترین راهبردهای برنامه‌های سال جاری است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به برنامه‌های عمومی و مشترک بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح در۳۱ شهریورماه، برگزاری مراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا در اولین پنج شنبه هفته دفاع مقدس، برنامه ریزی ویژه در پاسداشت سالروز حماسه شکست حصر آبادن «عملیات ثامن الائمه»، برگزاری مراسم سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا در۷ مهرماه به نام روز «فرماندهان شهید» و همکاری و مشارکت تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها با بنیاد شهید در برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از مهم‌ترین برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال است.

کارگر از «ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا» به عنوان شعار محوری هفته دفاع مقدس سال جاری یاد کرد و با اشاره به عناوین ایام هفته دفاع مقدس گفت: این برنامه‌ها از روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه با عنوان روز «رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار» آغاز می‌شود وعناوین روزهای دیگر هفته دفاع مقدس به ترتیب «سربازان، جوانان، علم و فناوری»، «دفاع همه جانبه، بصیرت، اقتصاد و مقاومتی، مدیریت جهادی و صنعت دفاعی»، «شهیدان، ایثارگران، زنان، اسوه‌های مقاومت و ایثار»، «ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت»، «نکوداشت فرماندهان، جهادگران، پیشکسوتان»، «عزت و پایداری، وحدت ملی، استکبار ستیزی» می‌باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری در دو بخش با رویکردی گفتمان محور و اجرایی پیش‌بینی و برنامه ریزی شده است گفت: برگزاری اولین همایش بین المللی حمایت حقوقی از مصدومان شیمیایی، برگزاری نشست‌های تخصصی، علمی و تحلیلی ابعاد دفاع مقدس، برگزاری نشست سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در مجلس شورای اسلامی، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار هنری و ادبی ویژه دفاع مقدس برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی پیرامون موضوع زن و دفاع مقدس و برگزاری نشست سراسری با سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای غیر دولتی فعال در حوزه دفاع مقدس ازمهم‌ترین برنامه‌های گفتمان محور در۳۴ سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: نشست نقش زنان در تولیدات ادبیات داستانی دفاع مقدس و نشست ارزش‌های ادبی دفاع مقدس و ارتباط آن با نسل امروز نیز در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کارگر تصریح کرد: برگزاری جلسه نقد کتاب «بر فراز آشیانه عنقا» که زندگی نامه داستانی سردار شهید محمود کاوه می‌پردازد از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مراکز آموزشی، ارائه مطالب محتوایی، پژوهشی و تاریخ شفاهی از رویدادهای ۸ سال دفاع مقدس به رسانه‌های جمعی در بزرگداشت هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که طی این هفته دنبال می‌شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور در روز۳۱ شهریور، برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از پنجم تا ۱۱ مهرماه، برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از ۳۰ شهریور تا ۴ مهر، برگزاری اولین همایش ملی دانشگاه و دفاع مقدس در ششم مهر ماه، آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های تولیدی دفاع مقدس از جمله تولید فیلم سینمایی سردار شهید حسن باقری و سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، برگزاری اولین همایش بین‌المللی حمایت حقوقی از مصدومان شیمیایی و برگزاری کنگره بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس با عنوان قافله خورشید از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس سال جاری است.

وی گردهمایی بزرگ فعالان سایبری به میزبانی قرارگاه جنگ نرم و برگزاری ورزش همگانی و راهپیمایی خانوادگی در مراکز استان‌ها، برگزاری مراسم جشن بزرگ پیروزی در کنار دریاچه حورالعظیم توسط باغ موزه دفاع مقدس، تجلیل از آزادگان سرافراز عملیات ثامن الائمه تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهدا، رونمایی از جلد چهارم فرهنگ جامع تئا‌تر دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری برشمرد.

کارگر تصریح کرد: رونمایی از۴ عنوان کتاب ترجمه شده دفاع مقدس و ارائه این آثار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در ۱۲ کشور خارجی و معرفی دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس به وابستگان نظامی خارج از کشور در قالب کتاب، مقاله، عکس و… نیز از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

کارگر در پایان از رونمایی و توزیع نرم افزار جامع شهدا و نواختن زنگ گرامی داشت هفته دفاع مقدس درزمان بازگشایی مدارس سراسر کشور توسط وزارت آموزش و پرورش خبرداد و گفت: برگزاری مسابقات عکس با عنوان ۷ شب حدیث۸ سال و مراسم تکریم و تجلیل از جانبازان اعصاب و روان و جانبازان شیمیایی در کنار سایر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز