خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

تیم کوهنوردان نیروی زمینی سپاه برای دومین بار قله دماوند را فتح می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۷۷

قله دماوند ارتفاعات خوبی برای تقویت بیشتر بدنه تیم دارد و به این دلیل است که یک بار دیگر این قله برای صعود برگزیده شد.

تیم منتخب کوهنوردی نیروی زمینی سپاه در هفته دفاع مقدس قصد دارند برای دومین بار قله مرتفع دماوند را فتح کنند.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در همین رابطه آمده است: نیروی زمینی در سال های اخیر نام خودش را در زمره طلایه داران کوهنوردی نیروهای مسلح نهادینه کرده و دل حاج حسن تهرانی مقدم به عنوان رئیس هیأت سابق کوهنوردی سپاه را که دوست داشت روزی پیشرفت و موفقیت سپاه را در عرصه کوهنوردی ببیند، شاد کرده است.

او روزی به این می اندیشید که پاسداران ما می توانند به یک قدرت اول در ورزش کوهنوردی تبدیل شوند و امروز آن اتفاق بزرگ در نیروی زمینی سپاه افتاده و پس از فتح قله هایی همچون دماوند، توچال، سهند، سبلان، الوند، آزادکوه، شیرکوه، علم کوه، هزار کرمان و بینالود در سال ۹۲ به مناسبت هفته دفاع مقدس کاروان ۱۲۰ نفره کوهنوردی نیروی زمینی سپاه برای دومین بار رهسپار قله ۵۶۷۱ متری دماوند می شود.

همچنین سرهنگ امامی مسئول تربیت بدنی نیروی زمینی سپاه در این باره گفت: قله دماوند ارتفاعات خوبی برای تقویت بیشتر بدنه تیم دارد و به این دلیل است که یک بار دیگر این قله برای صعود برگزیده شد.

وی راجع به اضافه شدن نفراتی برگزیده از یگان های نیروی زمینی به ترکیب ۱۶ نفره تیم منتخب، تصریح کرد: علیرغم حضور ۱۶ نفره اصلی تیم منتخب که به زودی یک صعود به خارج از کشور خواهند داشت به یگان های سراسر کشور فراخوان کردیم و بنابر ارزیابی های انجام شده بخشی در این صعود ما را همراهی خواهند کرد.

امامی با اعلام اینکه کوهنوردان زبده ما می‌توانند در مأموریت های دفاع از مرزهای کشور نقش موثری را ایفا نمایند، افزود: خوشبختانه با سازماندهی مناسب، هیأت های کوهنوردی در یگان های مختلف و تمرینات مستمر و همچنین صعودهای موفقیت آمیز منسجم به جایی رسیده ایم که اعلام کنیم آمادگی مقابله با اشرار و دفاع از مرزهای انقلاب اسلامی را در مسیرهای صعب العبور و نبردهایی که در کوه ها، تپه‌ها و ارتفاعات انجام می‌شود را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که برای افزایش آمادگی جسمانی، کارگاه های آموزشی درنظر گرفته اید یا خیر، تصریح کرد: در جریان صعودهای گذشته هم کارگاه‌ها و دوره هایی به منظور ارتقاء آمادگی جسمانی کوهنوردان برگزار شد و در دماوند هم کارگاه برف و یخ، صعود و فرود با طناب در شیب و همچنین آموزش تعادل در ارتفاع تحت نظر مربیان مجرب انجام خواهد شد. زیرا کارشناسان ما اعتقاد دارند این آموزش ها تکمیل کننده و به جا هستند و کوهنوردان زبده ما را برای صعودهای سخت‌تر آماده می‌سازد.

مسئول تربیت بدنی نیروی زمینی سپاه در پایان اظهار کرد: کوهنوردان زبده ما در سال جاری حداقل ۳ صعود دیگر خواهند داشت و ان شاالله ضمن تلاش برای سازماندهی تیم ها و نفرات برگزیده بیشتری برای توسعه و گسترش این ورزش به حضور موفقیت آمیز در فتح قله های خارج از کشور هم می اندیشیم و کوهنوردان را برای احقاق این مهم آماده می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز