خبرگزاری کار ایران

سردار ذوالقدر در نشست خبری مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان تهران / برپایی ۸۰ نمایشگاه دفاع مقدس در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۵۴۰

امسال در ۵۰ درصد از مدارس پسرانه و دخترانه راوی‌هایی حضور خواهند داشت و سال تحصیلی را با خاطرات دفاع مقدس آغاز خواهند کرد. / در هشتاد نقطه برنامه‌ریزی برای ارائه برنامه‌های دفاع مقدس کرده‌ایم که در محیط بوستان‌ها، ‌پارک‌ها و معابر عمومی نمایشگاه‌هایی خواهیم داشت.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ به تشریح برنامه‌های هفته مقدس در تهران پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمد ذوالقدر در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اختصاص داشت، گفت: ما باید سعی کنیم فضای دفاع مقدس را برای نسل جدید تثبیت کنیم و تجربیات خود را به تمام انسان‌ها در جهان انتقال دهیم. در این صحنه لازم داریم تا با توجه به برنامه‌هایی به ارائه این تجربیات بپردازیم.

وی ادامه داد: فاصله بین نسل حاضر و نسل دفاع مقدس از نظر فهم آن روزها بسیار مهم است و در این جهت برای بالا بردن روحیه ملی، حس اعتماد به نفس، تقویت انگیزه دفاعی، معرفی چهره‌های حماسی دفاع مقدس و تشریح نقش رهبری در دفاع مقدس در این هفته ما به چهار محور می‌پردازیم.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ بیان کرد: اولین محور ما مقاومت ایثار و شهادت است که ما این موضوع را رمز پیروزی در دفاع مقدس می‌دانیم. دومین محور ترویج سبک زندگی و اقتصاد مقامتی رزمندگان است، سومین محور روحیه جهادی و مدیریت جهادی در جبهه‌هاست و آخرین موضوعی که ما امروز با آن مواجه هستیم مسئله جنگ سرد و موضوع هسته‌ای است.

ذوالقدر اضافه کرد: دراین باره و در این چهار بعد، ما در هشتاد نقطه برنامه‌ریزی برای ارائه برنامه‌های دفاع مقدس کرده‌ایم که در محیط بوستان‌ها، ‌پارک‌ها و معابر عمومی نمایشگاه‌هایی خواهیم داشت.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تهران تصریح کرد: از هشتاد نقطه تهران، ۴۶ نقطه به نواحی مقاومت اختصاص دارد، ۳۱ نقطه نقش بسیج وزارتخانه‌ها را برجسته می‌کند و دو نقطه آن ما به شبیه‌سازی عملیات دفاع مقدس پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از نمایشگاه‌های سال قبل استقبال خوبی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امسال در ۵۰ درصد از مدارس پسرانه و دخترانه راوی‌هایی حضور خواهند داشت و سال تحصیلی را با خاطرات دفاع مقدس آغاز خواهند کرد.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ افزود: ما در دو نقطه رزمایش حقیقی نیز داریم که به صورت زنده عملیات بیت‌المقدس و رمضان اجرا خواهد شد. یکی دیگر از کارهای جدیدی که ما امسال طراحی و اجرا خواهیم کرد، یک تیپ ما فضای دفاع مقدس را به صورت ترابری هر شب در یک نقطه از شهر در هفته دفاع مقدس به تصویر خواهد کشید.

ذوالقدر با یادآوری اینکه ۹۲ یادواره شهدا در تهران برگزار می‌شود، تاکید کرد: علاوه بر آن، در این هفته نیروهای مقاومت به صورت سازمان‌یافته در نمازجمعه شرکت خواهند کرد و همه درمانگاه‌های سپاه پاسداران به مناسبت دفاع مقدس برای عموم رایگان است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تهران همچنین به برنامه‌های دیگری در این هفته از جمله اعزام پزشک به مناطق محروم، میزبانی المپیاد بسیج بانوان در سراسر کشور، بیعت با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما فقط در هفته دفاع مقدس به ارائه نماشیگاه‌های می‌پردازید؟ ابراز داشت: ما یک نمایشگاه دائمی برای دانش‌آموزان در دهکده مقاومت طراحی کردیم که در طول سال دایر است.

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ درباره نویسندگان دفاع مقدس و کتاب مقدس نیز عنوان کرد: ما موسسه‌‌ای به نام بعثت داریم که وظیفه آن تنظیم و نشر کتاب‌های دفاع مقدس است که در این هفته در این نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس عرضه خواهند شد.

ذوالقدر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما تنها به بعد نظامی تکیه کرده‌اید یا بعد فرهنگی؟ یادآور شد: ما متناسب با جغرافیا و ذوق مخاطبان به ارائه برنامه‌های مختلفی در اقصی مختلف تهران می‌پردازیم که موضوع‌محوری آنها تنها دفاع مقدس است ولی از مسائل فرهنگی و دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز غافل نبوده‌ایم.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تهران با اشاره به اهمیت انتقال تجربیات دفاع مقدس اظهار داشت: کشورها و نهضت‌های آزادیبخش که مایلند تجربیات دفاع مقدس ما را کسب کنند، می‌توانند از کتب و محصولات دیگری که در این راستا به وجود آمده استفاده کنند. همانطور که می‌دانید چند کشور به ایران دانشجو فرستادند و نحوه عبور از اروند را آموزش دیده‌اند.

وی در پایان به تشییع پیکر یک شهید در هفته دفاع مقدس که از میدان پاستور تا میدان قدس تشییع خواهد شد اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز