خبرگزاری کار ایران

امیر غلام‌زاده:

توانایی ساخت شناورهای سنگین‌تر از جماران را داریم

کد خبر : ۲۰۷۳۸۸

فرق ما با دیگر سازمان‌ها این است که به صورت روتین کار نمی‌کنیم و هر جا احساس نیاز شود به عنوان سازمان‌هایی که افتخار تأسیس به دست مقام معظم رهبری را دارند وارد عمل خواهیم شد. وقتی در سال ۸۰ رهبری فرمودند که وارد ساخت ناوشکن شوید، چون افق‌های جدیدی از تکنولوژی پیش چشم شما باز می‌شود شاید نمی‌توانستیم چنین چیزی را باور کنیم اما دیدید که توانستیم و ناوشکن جماران ساخته شد.

رئیس تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: شک نکنید توانایی ساخت شناورهای سنگین‌تر از جماران را داریم.

به گزارش ایلنا، امیردریادار دوم علی غلام‌زاده در نشست خبری مسئولین تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: وقتی به دانش ساخت دست پیدا می‌کنیم یعنی می‌توانیم هر چه می‌خواهیم بسازیم. وقتی توانسته‌ایم ناوشکن جماران را تولید کنیم شک نکنید توانایی ساخت شناورهای سنگین‌تر از جماران را هم خواهیم داشت.

وی افزود: فرق ما با دیگر سازمان‌ها این است که به صورت روتین کار نمی‌کنیم و هر جا احساس نیاز شود به عنوان سازمان‌هایی که افتخار تأسیس به دست مقام معظم رهبری را دارند وارد عمل خواهیم شد. وقتی در سال ۸۰ رهبری فرمودند که وارد ساخت ناوشکن شوید، چون افق‌های جدیدی از تکنولوژی پیش چشم شما باز می‌شود شاید نمی‌توانستیم چنین چیزی را باور کنیم اما دیدید که توانستیم و ناوشکن جماران ساخته شد.

غلامزاده با اشاره به این‌که رهبری در سال ۸۵ فرمان حضور در اقیانوس‌ها را دادند، بیان کرد: از سال ۸۵ نوع مأموریت ما هم عوض شد چون باید در جاهایی که بتوانند بازدارندگی بیشتری داشته باشند حاضر می‌شویم. به زودی شاهد بهره‌برداری از ناو فاتح و همچنین بهره‌برداری از نمونه‌های دوم، سوم و چهارم ناوشکن‌های کلاس موج خواهید بود. ناوشکن دماوند نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: به حدی از تکنولوژی رسیده‌ایم که جوابگوی خیلی از نیازها است. امیدواریم دولت و سازمان‌ها اگر نیازی دارند از طریق نیروهای نظامی آن را پیگیری کنند. ضمن اینکه ما هم به کمک دولت در جهت ارتقای تکنولوژی و تجاری سازی نیازمند هستیم.

رئیس تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش در پایان اظهار کرد: تمام تجهیزاتی که ساخته‌ایم توسط عزیزانمان در دانشگاه‌ها و با کمک شرکت‌های خصوصی، دولتی و وزارت دفاع تولید شده است. اینگونه ثابت کردیم که اگر یک تیم باشیم می‌توانیم در زمینه‌های مختلف به خودکفایی برسیم.

همچنین در ادامه این نشست امیر سرتیپ دوم دکتر محمدحسین لشکری رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: وجود دانشکده هوا فضا و زیر سطحی در دانشگاه علوم پزشکی ارتش در منطقه منحصر به فرد است. از سال ۷۲ که این دانشگاه تأسیس شده تلاش کرده در راستای ارتقاء سلامت نیروهای ارتش سیستم بهداشت و درمان را بازسازی کند.

فرمانده بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارتش همچنین بیان کرد: دویست مرکز مشاوره و ۴۰۰روانپزشک مشغول حفظ و نگهداری سلامت نیروهای ارتش هستند. بیش از ۴۰۰ نخبه جذب شدند و پژوهشگاه علوم و فنون و طب نظامی نیز تأسیس شده است.

سرهنگ اسفندیار پورشبانان معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی هوا نیروز ارتش نیز در این نشست خبری گفت: مهمترین کارصورت گرفته توسط ما بحثشبیه سازی بالگردها بوده است. بیش از چهار نوع از شبیه سازهای مورد نیاز آموزش خلبانی توسط جهاد خودکفایی هوانیروز ساخته و انبوه‌سازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز