خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا:

تصمیمات یک شبه دولت قبل مشکلات حادی برای کشور ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۱۹

با تمام کاستی‌ها مشاهده کنیم که دولت باتوجه به بحثاولویت نظرات کار‌شناسی توانسته است در حوزه‌های سیاست خارجی، بهداشت بیمه همگانی و مسائل فرهنگی و اقتصادی بسیار خوب عمل کند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در دولت قبل یکی از مواردی که مشکل حادی را برای کشور ایجاد کرد تصمیات یک شبه و غیر کار‌شناسی بود.

حسین کاشفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره صحبت‌های رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل درباره اولویت نظرهای کار‌شناسی و دوری از تصمیمات یک شبه و احساسی در ایران گفت: عمدتا مسائل و مشکلات در هر جامعه و کشوری به نظرات غیرکار‌شناسی برمی‌گردد که یک شبه و آنی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اگر هرکاری براساس نظرات‌کار‌شناسی و خردجمعی که همه جوانب امر را در نظر می‌گیرد، و با یک صبر و حوصله و شنیدن همه نظرات به جمع بندی برسد، دراین حالت طبیعتا آن تصمیم می‌تواند تصمیم بسیار مناسبی باشد.

این فعال اصلاح طلب بابیان اینکه در دو دوره قبل یکی از مواردی که مشکل حادی را برای کشور ایجاد کرد تصمیات یک شبه و غیر کار‌شناسی بود تصریح کرد: این موضوع همانطور که مشاهد کردیم مشکلات بسیاری را ایجادکرد که حل آن‌ها نیازمند تلاش و کارجدی طی سال‌های آینده است.

کاشفی گفت: نمی‌شود مسائل کشور را با تصمیمات احساسی مدیریت کرد، زیرا مبنای تصمیم براساس احساس نمی‌تواند جای تصمیم بر مبنای خرد جمعی و عقل را از جهت نتایج و تبعاتی که ممکن است یک تصمیم احساسی و آنی برای کشور به وجود بیاورد، بگیرد.

وی با اشاره صحبت رییس جمهور در باره این موضوع اضافه کرد: صحبت‌های ایشان در این باره در فضای کنونی کشور بسیار متین و درست و منطقی است، که امیدواریم در همه برنامه‌ها شکل اجرایی به خود بگیرد.

کاشفی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چقدر دولت تدبیر وامید در اجرایی کردن این موضوع موفق بوده است، بیان کرد: بنای این دولت و اقای روحانی این بوده و این است که تصمیمات بر حول نظرات کار‌شناسی گرفته شود.

وی افزود: توفیقات نسبتا خوبی که در سیاست خارجی حاصل شده است که هم به نحوه تصمیم‌گیری و هم به تصمیم گیران کار‌شناس این بخش بر می‌گردد که دانش و تجربه‌ای کافی و لازم برخوردار هستند.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: به وضوح مشاهده می‌شود که در مسائل کلی تقریبا سعی شده است در این دولت به این صورت کارشناسی عمل شود.

وی با اشاره به مشکلات دولت تدبیر امید گفت: به نظر من یکی از مشکلاتی که امروز در دولت تدبیر و امید وجود دارد این است که همه انتظارات به خود شخص آقای روحانی ختم می‌شود. بایداین موضوع به این صورت باشد که همه اعضای هیات دولت و هماهنگ با رییس جمهور سعی کنند در حل مشکلات پیش قدم شوند.

کاشفی اضافه کرد: با تمام کاستی‌ها مشاهده کنیم که دولت با اولویت دادن به نظرات کار‌شناسی توانسته است در حوزه‌های سیاست خارجی، بهداشت بیمه همگانی و مسائل فرهنگی و اقتصادی بسیار خوب عمل کند.

وی گفت: یکی از حوزه‌های داخلی که بسیار می‌تواند برای حل مشکلات اساسی کمک دولت باشد و باردولت را کم کند بحت صنوف و تشکل‌های مردم نهاد است. دولت در این حوزه یعنی توجه به کار کار‌شناسی در حوزه مردمی، تا حدودی کم کار بوده است.

کاشفی با بیان اینکه توجه به نهادهای مدنی به معنای توجه به مردم است، تاکید کرد: زمانی در بحثکار‌شناسی می‌توانیم موفق باشیم که به مردم توجه کنیم وآن‌ها در صحنه باشند و خواست آن‌ها در تشکل‌های مدنی معنا پیدا کند، که جا دارد در این عرصه بستر سازی‌های درست صورت گیرد.

وی گفت: اگر دولت بتواند اعتماد مردم را در یک رابطه دوسویه ایجادکند در آن حالت توفیقاتی بسیار حاصل می‌شود وانتظارات به نحو درستی بر آورده خواهند شد.

کاشفی درباره چشم اندازه عملکرد دولت در مورد توجه به بحثکار‌شناسی نیز گفت: من این چشم انداز را مثبت ارزیابی می‌کنم زیرا آقای روحانی هم به همکاران خودش در این‌باره فرصت می‌هد ولی اگر آن‌ها نتوانند دولت را در این مسیر همراهی کنند این جزء حقوق مسلم رییس جمهور است که نسبت به فعال کردن همراهان تصمیم بگیرد.

وی افزود: اگر کسی همراهی در این مسیر را نداشته و دیدگاه بلند کار‌شناسی را در عملکرد پیاده نکند از این قافله حتما عقب می‌ماند. بنابراین باید همه اعضای هیات دولت این دیگاه را مانند آقای رییس جمهور داشته باشند، ولی در کل افق روشنی در این مسیر قابل مشاهده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز