خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی در پاسخ به ایلنا مطرح کرد:

استفاده از کمک‌های مردمی برای تسلیح کرانه باختری

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۲۲

کمک‌ها حدالمقدور به صورت نقدی باشد زیرا موانع‌های پیچیده‌ای برای ارسال کالا وجود دارد و کشورهای همسایه نیز در این جهت همکاری نمی‌کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین از آمادگی ۴ هزار پایگاه بسیج برای دریافت کمک‌های مردمی از ۹ الی ۱۱ مهر ماه خبر داد و گفت: از کمک‌هایی که بازاریان تبریز و رشت کرده‌اند در جهت تسلیح کرانه باختری استفاده کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در نشست خبری که به عنوان روز همبستگی با کودکان غزه برگزار شد، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال یکی از بزرگترین جنایت‌های جنگی در دهه‌های اخیر در فلسطین رخ داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما شاهد بودیم که استکبار امروز به انتهای خود رسیده است و برای ثابت کردن این که بسیار خطرناک و وحشی است، دست به این نوع جنایات وحشیانه زد.

وی با اشاره به جنایات دهه‌های اخیر در ویتنام، عراق و بمباران شیمیایی ایران بیان کرد: این موضوعات همه نشان دهنده این است که هر گاه استکبار جهانی به پایان توان خود برسد و دیگر کاری از دست آن برنیاید به این نوع جنایات وحشی دست می‌زند.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که چگونه یک گروه تروریستی در منطقه بزرگترین مرحله یک وحشیگری را به نمایش می‌گذارد و چگونه اسرائیل در غزه با بمباران مهد کودک‌ها و شهربازی‌ها بزرگترین جنایت را مرتکب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در ارتباط با بازسازی غزه و آزاد سازی قدس یک ستاد مردمی در حال شکل‌گیری است و یک روز بین المللی را به عنوان روز حمایت از کودکان غزه نامگذاری کرده‌ایم.

نقدی گفت: با مشورت کمیته امداد قرار است یک کمیته برای سازمان‌دهی و سامان‌دهی ویرانی‌های غزه داشته باشیم.

وی با اشاره به جنایات و ویرانی‌های صورت گرفته در غزه گفت: ما شاهد هستیم که ۱۰ هزار و ۶۰۰ خانه به طور کامل نابود شده و ۱۰۸ هزار نفر بدون سرپناه هستند. همچنین شش بیمارستان و چهار دانشگاه نیز به کلی از بین رفته‌اند. این ویرانی‌ها جدا از جنایت‌های انسانی صورت گرفته است که دو هزار و ۲۳۰ کشته که ۵۷۸ نفر از آنها کودک و ۲۶۱ نفر از آنها زنان و مادران فلسطینی هستند. ویرانی‌ها مصائبی هستند که باید در جهت بازسازی آنها اقدام کنیم.

نقدی گفت: همه این آسیب‌ها نتایج پرتاب ۶۰ هزار راکت و موشک توسط ارتش صهیونیستی است که آمریکا و دیگر همپیمانان آنها در این جنایت شریک هستند.

وی درباره صحبت‌های رهبری در ارتباط با غزه گفت: ایشان دو نکته اساسی را از ما مطالبه کردند یکی آنکه باید به مظلوم کمک کنیم و همه امکانات حیاتی را برای آنها را فراهم کنیم. از جمله این امکانات حیاتی سلاح و دسترسی آنها به سلاح است دوم اینکه ما باید با دشمن معارض وکافر که با بی‌شرمی تمام کودک کشی خود را توجیه می‌کند، مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: این رویارویی و مبارزه با آنها مسئله مهمی است که باید دنبال شود و همه کسانی که از آنها شدیدا حمایت کرده‌اند، شریک جرم هستند.

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه این سه تکلیف مهمی است که مقام معظم رهبری آنها را بیان کرده اند گفت: ‌بار اصلی آنها بر دوش رسانه ها است و قرار است کمیته امداد نیز با دم مسیحایی خود در این کار بزرگ همکاری داشته باشد.

نقدی گفت: ‌در سراسر کشور ۴ هزار پایگاه بسیج آماده دریافت کمک‌های مردم هستند که نباید از اطلاع‌رسانی در این حوزه غفلت کنیم و باید بدانیم اگر کودکانی شهید شده‌اند امروز کودکانی آواره و بی‌خانمان هستند و ما نمی‌گذاریم خون این شهدا هدر رود و در تاریخ بنویسند که حکومت اسلامی در مقابل یک جنایت تنها به بیانیه اکتفا کرد. ما این کارها را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

وی در ارتباط به نوع کمک های مردم بیان کرد: ‌کمک‌ها حدالمقدور به صورت نقدی باشد زیرا موانع‌های پیچیده‌ای برای ارسال کالا وجود دارد و کشورهای همسایه نیز در این جهت همکاری نمی‌کنند.

وی گفت: ‌این مراسم و روزهای همبستگی از ۹ مهرماه تا ۱۱ مهرماه در سراسر کشور برگزار و آماده دریافت کمک‌های نقدی همه ایرانیان می‌باشند.

نقدی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا با کشورهای اسلامی دیگر نیز در ارتباط با موضوع جمع آوری کمک برای بازسازی غزه نیز رایزنی‌داشته‌اید؟ گفت: ‌ این روز که در تقویم ملی ثبت شده است مربوط به سال های قبل و جنایات گذشته اسرائیل است و ما باید سعی کنیم هماهنگی‌های لازم را با سایر کشورها در ارتباط با دریافت کمک به غزه داشته باشیم. همانطور که در صحبت ها اشاره کردم قرار است یک ستاد مردمی در سراسر کشورهای اسلامی در این ارتباط شکل بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه تا به حال چه اقدام عملی برای ارسال سلاح صورت گرفته است گفت: ‌ در سفرهایی که به تبریز و رشت داشته ام بازاریان آن استان‌ها کمک‌های نقدی بسیار زیادی انجام داده‌اند که ما از طریق راهکارهایی که خودمان داریم و در این جلسه قابل گفتن نیست برای مسلح کردن کرانه باختری و خرید سلاح از آنها استفاده کرده‌ایم.

نقدی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در شکل گیری ستاد مردمی چه سازمان‌هایی مشارکت دارند، بیان کرد: همانطور که از نام این تشکل مشخص است ستاد مردمی و هیچ سازمانی به صورت خاص در شکل گیری آن مشارکت ندارند. زیرا این خود مردم هستند که باید از این راه قدم بردارند و در آینده بسیار نزدیک موجودیت آن را اعلام خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز