خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

در جنگ اخیر غزه توانستیم بسیاری از کالاهای اساسی آنان را تامین کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۶۰

کمیته امداد و بسیج مستضعفین که دو شاکله انقلاب اسلامی و فرزندان امام راحل هستند با این تفاهم نامه قرار است از تمام توان خود برای بازسازی غزه استفاده کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) بابیان اینکه ‌اگر ظلمی اتفاق بی افتد و حق مظلومی ضایع شود وظیفه همه مومنان است که آن را یاری کنند گفت: در ۵۵ روز جنگ غزه توانستیم بسیاری از کالاهای اساسی آنها را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام(ره) در نشست خبری که به عنوان روز همبستگی با کودکان غزه برگزار شد، گفت: ‌مساله نهضت‌های اسلامی در کشورهای جهان و حتی نهضت‌های غیراسلامی که توسط موحدان در کشورهای اروپایی و غیره شکل گرفته‌اند همه الهام گیرنده از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب فرمولی داشتند که از دو کلمه اسلام و وحدت کلمه شکل گرفته بود که ریشه آن در اسلام ناب محمدی و هدایت‌های پیامبر عظیم قرار داشت و این چنین که امروز جامعه بین الملل تحت تاثیر آن قرار دارد.

انوری با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در تمام معادلات جهانی نقش ایفا می‌کند بیان کرد: ‌ این به معنای آن است که مردم و مسئولان ما مخصوصا رسانه‌ها رسالت بزرگی بر دوش دارند و در این مسیر باید نقش درستی را ایفا کنند.

وی گفت: ‌اگر ظلمی اتفاق بیافتد و حق مظلومی ضایع شود، وظیفه همه مومنان است که آن را یاری کنند. امروز کمیته امداد در این مسیر برای کمک به مردم غزه فصلی را آغاز کرده است.

سرپرست کمیته امداد گفت: ما در مسیر خود برای کمک به غزه موانع بسیاری داریم ولی با وجود این موانع در جنگ اخیر غزه توانستیم بسیاری از کالاهای اساسی آنها را تامین کنیم که این نشان دهنده صلاوت و اقتدار نظام اسلامی است که کمیته امداد بال عاطفی آن است.

وی درباره توافق صورت گرفته با بسیج برای کمک به فلسطین خاطرنشان کرد: ما در گدشته کارهای بسیار بزرگی را با بسیج مستعضفین انجام داده‌ایم، در این شرابط هم قرار است با سازمان بسیج مستضعفین از ۹ مهرماه یک حرکت جمعی و ملی را در جهت بازسازی ویرانی های غزه داشته باشیم.

سرپرست کمیته امدا امام خمینی(ره) با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری که نوید پیروزی داده اند تصریح کرد: پیروزی نزدیک است و این جنایات غزه امتحان بزرگی برای ما است که رسانه ها نقش بارزی در بیان آن دارند.

وی گفت: کمیته امداد و بسیج مستضعفین که دو شاکله انقلاب اسلامی و فرزندان امام راحل هستند با این تفاهم نامه قرار است از تمام توان خود برای بازسازی غزه استفاده کنند.

انواری ابراز کرد: ما شاهد هستیم در سوریه و عراق از این دو نهاد برای حل مشکلات خود الگو برداری هایی کرده اند که این افتخار بزرگی برای نظام ما است.
وی اضافه کرد: بسیج و کمیته امداد مکمل یکدیگر هستند و همه حرکات و اعمال امدادگران در کمیته امداد حرکتی بسیجی است.
انوری درباره نحوه دریافت کمک ها برای بازسازی غزه در سراسر کشور گفت: علاوه بر ۴۰ هزار پایگاه بسیج ما طرح جدیدی را در مساجد ایجاد کرده ایم که بتوانیم توسط آن کمک های نقدی مردم را در این رسالت بزرگ دریافت کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: از مردم عزیز درخواست می کنم کمک های خودشان را حدالمقدور به صورت نقدی ارائه دهند زیرا ما برای ارسال کالا دارای موانعی هستیم.

انوری در پاسخ به سوالی مبنی برا اینکه کمک های شما در طی ۵۵ روز شامل چه چیزهایی بود گفت: ما سعی کردیم با توجه به نیازهای مردم غزه در شرایط جنگی پوشاک درمان و غذا برای آن ها ارسال کنیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی برا اینکه آیا با کشورهای اسلامی برای دریافت این کمک‌ها هماهنگی های لازم صورت گرفته است گفت: ‌ ما دفاتری خارج از کشور داریم و شماره حساب هایی نیز اعلام کرده ایم که آنها می توانند از طریق آن در این امر شرکت کنند هرچند همانطور که گفتم در خارج از کشور برای دریافت این کمک ها موانعی وجود دارد ولی حدالمقدور سعی شده است با همکاری و همراهی کشورها این موانع رفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز