خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

انگلیس مملو از جنایات و خیانت به ملت‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۷۳

ما حمله آمریکا به سوریه را یک تجاوز نظامی می‌دانیم که به بهانه مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد. آمریکاییها می‌خواهند به طور دراز مدت در سوریه و عراق حضور خود را به بهانه مبارزه با تروریسم تثبیت کنند و ما با این ترفند آمریکاییها به شدت مخالفیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ضمن محکوم کردن اهانت‌های کامرون به ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: انگلیس طی ۲۰۰ سال گذشته تاریخی مملو از جنایات و خیانت به ملتها در سراسر جهان دارد. آن وقت دولت ایران را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی در نشست دبیران این حزب سخن ‌گفت، افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌های داخلی با ذوق‌زدگی به استقبال ملاقات کامرون با رئیس جمهور کشورمان در نیویورک رفتند و از آن به عنوان آب شدن یخ روابط دو کشور یاد کردند. اما سخنان نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد آنها دچار توهم هستند و انگلیسی‌ها همچنان بر طبل خصومت بر علیه دولت و ملت ایران می‌کوبند. چه خوب بود این رسانه‌ها وقتی سخنان موهن کامرون را شنیدند از ملت عذرخواهی و خطای خود را جبران می‌کردند.

حبیبی تصریح کرد: آنها باید بدانند دشمنان ملت ایران وقیح‌تر از آن هستند که بشود به آنان اعتماد کرد. البته در عالم دیپلماسی قاعده بر ارتباط و مذاکره است اگر در استثنائات، و اینکه بعد از ملاقات کامرون و جناب آقای دکتر روحانی، آقای کامرون خزعبلات اظهار شده در مجمع عمومی را بیان کند یک نامردی دیپلماتیک است.

وی افزود: انگلیس به فتوای دادگاه حقوق بشر اروپا متهم به نقض حقوق بشر است. انگلیس طی ۲۰۰ سال گذشته تاریخی مملو از جنایات و خیانت به ملتها در سراسر جهان دارد. آن وقت دولت ایران را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: انگلیسی‌ها خود در پدیداری طالبان، القاعده و داعش نقش اصلی را داشته‌اند و در حمایت از تروریسم دولتی و غیردولتی در منطقه زبانزد عام و خاص هستند، اما دولت ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند. انگلیس در جنایات نیم قرن اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی نقش اصلی را ایفا کرده است و وقیحانه ملت مظلوم فلسطین را متهم به تروریسم ترجمه می‌کند این رذیلانه‌ترین و وقیحانه‌ترین تفسیر از جنایات اسرائیل در سرزمین فلسطین و تحریف صورت مسئله بحران در خاورمیانه است.

حبیبی با اشاره به سنگ‌اندازی دولت انگلیس در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: انگلیسی‌ها از اول گفتگوها در به نتیجه رسیدن مذاکرات اخلال می‌کردند و هنوز هم می‌کنند. آنها و شرکای آنها با تحریم و ترور دانشمندان ما می‌خواهند ما را از این نعمت الهی محروم کنند آن وقت نخست وزیر خائن انگلیس گستاخانه در مجمع عمومی سازمان ملل به تکرار دروغ‌هایی علیه فعالیتهای هسته‌ای ایران می‌پردازد که هیچ کس حاضر نیست آن را باور کند.

وی همچنین در مورد حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: ما این حمله را یک تجاوز نظامی به سوریه می‌دانیم که به بهانه مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد. آمریکاییها می‌خواهند به طور دراز مدت در سوریه و عراق حضور خود را به بهانه مبارزه با تروریسم تثبیت کنند و ما با این ترفند آمریکاییها به شدت مخالفیم.

حبیبی ابراز داشت: آمریکاییها در سوریه یک پالایشگاه را منهدم کرده‌اند. این سرمایه ملت سوریه است. آنها باید به دولتهای هم‌پیمان خود که از داعش نفت می‌خرند فشار بیاورند نه اینکه پالایشگاه را منهدم کنند.

وی با اشاره به اهداف نمایندگان حزب موتلفه اسلامی برای حضور در اجلاس اتحادیه احزاب سیاسی آسیا(آی کپ) گفت: اتحادیه احزاب آسیایی یک ظرفیت مردمی خوب برای مقابله با قدرتهای زورگوی جهانی در آسیاست.

وی افزود: ان‌شاءالله اتحادیه بزودی به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل در باره مهمترین تحولات جهانی موضع‌گیری خواهد کردو ما امیدواریم این عضویت پذیرفته شود.

حبیبی ادامه داد: امروزاعضاء اتحادیه احزاب سیاسی آسیا از ۸۲ حزب به۳۰۰ حزب رسیده است و این نشان می‌دهد که ظرفیت بالایی در آسیا وجود دارد که در آینده می‌تواند تعیین کننده باشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حضور حزب در این اتحادیه بیان داشت: حزب موتلفه اسلامی در کمیته دائمی اتحادیه حضور دارد و معاونت جوانان در خاورمیانه به عهده واحد جوانان حزب گذاشته شده است. ما در کمیته زنان اتحادیه جایگاه مهمی را بدست آوردیم و پیشنهادهای ما در قطعنامه‌ها و بیانیه‌های اتحادیه مورد توجه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اتحادیه تصویب کرده است که فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق همه کشورها از جمله ایران است.

حبیبی تاکید کرد: دولت می‌تواند در دیپلماسی عمومی خود از این ظرفیت استفاده کند. سال آینده قرار است اجلاس بین‌المللی جوانان برگزار شود و جوانان ما باید خود را در این اجلاس نشان دهند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عبور از رکود و تمهیدات دولت گفت: آقای رئیس جمهور فرموده‌اند ما از رکود عبور کرده‌ایم اما آمار و شاخص‌های آن را مستند به مراکز رسمی اطلاع‌رسانی دولت نکردند. ما امیدواریم این حالت پیش بیاید.

وی افزود: بسیاری از مشکلات بنگاههای اقتصادی مربوط به نقدینگی آنهاست. اگر دولت سهم تولید را از یارانه‌ها بپردازد این بنگاهها جان تازه ای خواهند گرفت هم تولید را افزایش می‌دهند هم بیکاری را کاهش خواهند داد. امیدواریم تا دیر نشده دولت در این مورد اقدام نماید.

حبیبی همچنین در مورد سالگرد شکست حصر آبادان و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما یاد شهدای عزیز شکست حصر آبادان را گرامی می‌داریم. شکست حصر آبادان مبداء پیروزی‌های بزرگ در جبهه ها بود.

وی با اشاره به برنامه‌های خوب صدا و سیما در ایام دفاع مقدس تصریح کرد: رسانه ملی حق مطلب را در مورد دفاع مقدس امسال ادا کرد. رسانه ملی با هوشمندی به سئوالات و پرسشهایی که در این باب بود با انعکاس سخنان فرماندهان دفاع مقدس پاسخ شایسته داد. حجم فیلمهای نمایش داده شده دفاع مقدس هم شایسته تقدیر است. ما لازم می‌دانیم از دست‌اندرکاران برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشکر کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان همچنین با گرامیداشت یاد شهید هاشمی نژاد بیان داشت: شهید هاشمی نژاد از شهدای گرانقدر روحانیت هست که حق او به طور کامل ادا نشده است.

وی افزود: شهید هاشمی نژاد یک عنصر حزبی و تشکیلاتی قوی و منضبط بود و پس از پیروزی انقلاب اغلب وقت خود را صرف سازماندهی نیروهای متدین در کنار شهید مظلوم بهشتی کرد و تا آخرین لحظه حیات خود بر این تکالیف پای فشرد تا سرانجام در همین راه جان شیرین خود را فدا کرد و با این فداکاری منافقین را رسوا نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز