خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اولین همایش ملی دانشگاه و دفاع مقدس:

ایران پیروز واقعی جنگ بود / شرّ داعش جز با کمک و چاره‌‌اندیشی ایران از بین نخواهد رفت

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۰۶۸

جنگ در ایران در کنار همه خرابی‌ها، خسارات و هزینه‌های هنگفت، آثار و برکات مثبتی از خود برجای گذاشت که نمونه بارز و مصداق روشن آن پرورش صدها انسان خداشناس، متعهد و عالم است که از شهیدان، آزادگان، ایثارگران و جاویدالاثرها درس فداکاری، گذشت و ایثار می‌آموزند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ در ایران در کنار همه خرابی‌ها، خسارات و هزینه‌های هنگفت، آثار و برکات مثبتی از خود برجای گذاشت که نمونه بارز و مصداق روشن آن پرورش صدها انسان خداشناس، متعهد و عالم است

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین همایش ملی دانشگاه و دفاع مقدس که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری اولین همایش ملی دانشگاه و دفاع مقدس در جوار بارگاه ملکوتی امام راحل و ابراز امیدواری از ادامه برگزاری چنین همایش‌هایی، اظهار داشت: امام(ره) بنیانگذار عمیق‌ترین انقلاب تاریخ ایران هستند و الان که در صبح سعادتیم، باید منتظر آثار و برکات عظیم این انقلاب باشیم.

وی با تشریح مقاطع مختلف جنگ تحمیلی اظهار داشت: جنگ هشت ساله عراق علیه ایران در سراسر تاریخ جنگ‌های جهان به لحاظ حماسه آفرینی‌های رزمندگان غیور اسلام، بی‌نظیر و ناگفته‌های این جنگ در ابعاد مختلف بسیار زیاد است.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: دشمن در شرایطی تصمیم به حمله نظامی به ایران را گرفت که انقلاب اسلامی آماده جنگ نبود، ارتش در حال تصفیه بود و سپاه هم هنوز شکل نگرفته بود و همه جای کشور مملو از نیروهای مسلح ضد انقلاب بود.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شرق، غرب و ارتجاع منطقه با تمام امکانات و تجهیزات نظامی، صدام فرصت طلب و انحصارگر را اجیر کردند تا علیه ایران وارد جنگ نظامی شود، تصریح کرد: آنها با طراحی و برنامه‌ریزی حساب شده وارد شدند و با توجه به مشکلات داخلی ایران فکر می‌کردند ظرف یک هفته خوزستان و سپس تهران را تصرف می‌کنند، اما از وجود نیروهای انقلابی، مخلص، ایثارگر و معتقد و مردم غیور در کشور غافل بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش تأثیرگذار نیروهای مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، گفت: اگر نیروهای مردمی به صورت خودش و به سرعت وارد عرصه‌ی دفاع از انقلاب نمی‌شدند، قطعاً در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی و پس از آن در دفاع مقدس به پیروزی‌های مشعشع نمی‌رسیدیم.

وی با اشاره به اهمیت اتفاقات خرمشهر در دو مقطع سقوط و آزادی و نقش مردم تصریح کرد: این مردم بودند که ارتش عراق را یک ماه پشت دروازه‌های شهر نگه داشتند و مانع از ورود آنها به شهر شدند و در حماسه آزادسازی نیز، از جان خود مایه گذاشتند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس تلاش مخلصانه، ایثارگرانه و داوطلبانه مردم در کنار رهبری هوشمندانه و مقتدرانه امام خمینی(ره) را رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی دانست و افزود: اگر دشمن متوجه چنین موضوعی شده بود، هرگز وارد جنگ با ایران نمی‌شد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ایران در سازمان مللی که تمامی اعضایش حامی صدام بودند و قدرت‌ها علیه جمهوری اسلامی وارد جنگ شدند، مظلوم شناخته و عراق تجاوزگر معرفی شد، تأکید کرد: ایران پیروز واقعی جنگ است، چرا که می‌بینیم صدام و حزب بعثاز بین رفتند و منافقان ذلیلانه، با خبر فروشی و جاسوسی زندگی خود را تأمین می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود به آثار مثبت جنگ تحمیلی در کشور پرداخت و افزود: جنگ در ایران در کنار همه خرابی‌ها، خسارات و هزینه‌های هنگفت، آثار و برکات مثبتی از خود برجای گذاشت که نمونه بارز و مصداق روشن آن پرورش صدها انسان خداشناس، متعهد و عالم است که از شهیدان، آزادگان، ایثارگران و جاویدالاثرها درس فداکاری، گذشت و ایثار می‌آموزند.

جانشینی فرمانده کل قوا و فرمانده هشت سال دفاع مقدس به صنایع پیشرفته ایران در موشک‌سازی اشاره و تصریح کرد: رژیم پهلوی با اسرائیل قراردادی به منظور ساخت کارخانه موشک‌سازی در سیرجان به امضاء رسانده بود که با سقوط رژیم پهلوی آن قرارداد از اعتبار ساقط شد و در دوران جنگ با همت و تلاش جهادگران، ارتش و سپاه پاسداران، اولین موشک دوربرد ساخته شد که بسیار مورد استفاده قرار گرفت و مقدمات پیشرفت کشور در این زمینه را فراهم ساخت.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت آشنا شدن نسل جوان با رمز و راز دفاع مقدس، ارائه طرح تدریس درس اختیاری آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی را طرح ماندگار و ارزنده سردار شهید حاج احمد سوداگر خواند و گفت: پس از موفقیت و استقبال از این درس در دانشگاه آزاد اسلامی و طرح آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، این واحد درسی اختیاری در دانشگاه‌های دیگر نیز ارائه شد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ابعاد ناشناخته جنگ تحمیلی باید فصل بندی و مانند علوم دیگر تدریس شود.

وی در ادامه سخنان خویش با اشاره به قدرت و جایگاه ایران در آرامش و ثبات منطقه و انتقاد از حملات هوایی نیروهای ائتلاف که بی‌اثر خواهد بود، گفت: همه می‌دانند که شرّ داعش جز با کمک و چاره‌‌اندیشی ایران از بین نخواهد رفت، همان‌طور که سدّ موصل توسط ایرانی‌ها آزاد شد و با اشاره ایران حوادثاخیر عراق در مسیر درست قرار گرفت.

هاشمی رفسنجانی در پایان از تمامی خانواده‌های شهدا، آزادگان، ایثارگران، جاویدالاثرها و سنگرسازان تقدیر و تشکر کرد و گفت: حضور آنان عطر جهاد و شهادت را در جامعه می‌پراکند.

در ابتدای این مراسم، دکتر سید فرج‌الله موسوی، سرپرست واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری دکتر عبدالله جاسبی، رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بیان مطالبی درباره دانشگاه و دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و نقش آن پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز