خبرگزاری کار ایران

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

آیت الله مصباح در جبهه پایداری اثر تعیین کننده ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۶۹۰

الان چون در جبهه پایداری چند نفر به عنوان سخنگو مواضع جبهه را به زعم خود تفسیر می‌کنند معلوم نیست که دقیقا موضع این جبهه چیست لذا جامعه سیاسی دچار یک سردرگمی می‌شود.

یک تحلیل گر سیاسی گفت: اینکه گفته می‌شود قرار است پایداری‌ها، آیت‌الله مصباح یزدی را محوری در کنار جامعتین یا جریان دیگری معرفی کنند، درست نیست. بر خلاف آنکه برخی جریان ها آیت الله مصباح را پدر معنوی جبهه پایداری می‌دانند ولی آیت الله مصباح یزدی نقش تعیین کننده ای در جبهه پایداری نداشته و فقط نقش تاثیر گذار در این جریان را دارند.

ناصر ایمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آینده ائتلاف اصولگرایان با جبهه پایداری، گفت: تلاش اصولگرایان و پایداری‌ها این است که به یک وحدت یا حداقل یک لیست مشترک برای حضور قدرتمند در انتخابات برسند. البته از آنجایی که انتخابات مجلس شورای اسلامی در همه استان‌ها بر گزار می‌شود ممکن است که لیست واحد در اکثر استان‌ها رعایت شود ولی در عین حال در برخی استان به دلیل وجود پاره‌ای از اختلافات دو لیست تهیه شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مواضع اخیر بعضی از اعضای جبهه پایداری، خاطرنشان کرد: الان چون در جبهه پایداری چند نفر به عنوان سخنگو مواضع جبهه را به زعم خود تفسیر می‌کنند معلوم نیست که دقیقا موضع این جبهه چیست لذا جامعه سیاسی دچار یک سردرگمی می‌شود. با این وجود آنچه در عموم اعضای جبهه پایداری مشخص می‌شود این است که آنان سعی در وحدت با اصولگرایان دارند.

وی ادامه داد: البته این پراکندگی‌ها با صدور مجوز فعالیت برای پایداری‌ها برطرف خواهد شد. چراکه مجوز آنان را مجاب می‌کند تا دبیرکل و سخنگو معرفی و کنگره برگزار کنند و خلاصه آنکه مواضع خود را عاری از پراکندگی متکلم‌ها به گوش فضای سیاسی کشور برسانند. در این صورت اصولگرایان بهتر می‌توانند ارتباط خود را با تشکل پایداری تعیین کنند.

ایمانی در ضمن اشاره به سابقه پایداری‌ها در دولت احمدی‌نژاد و نحوه تعاملات‌شان با اصولگرایان، تاکید کرد: اصولگرایان تجربه خوبی از پایداری‌ها در جریان ائتلاف‌ها و وحدت ندارند. چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه شورای شهر، آنان در دقایق پایانی وحدت را شکستند که اکنون نیاز است تا یک اطمینان خاطر در این باب برای اصولگرایان حاصل شود.

این تحلیل گر سیاسی ادامه داد: البته این بار موضوع با گذشته کمی متفاوت تر است و بنا بر حساسیتی که درباره انتخابات مجلس وجود دارد اصولگرایان می‌خواهند اکثریت کرسی‌های پارلمان را در انتخابات بعدی نیز حفظ کنند.

ایمانی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود طیف تهران و طیف قم جبهه پایداری دچار یک سری اختلافات جدید شده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده با یک انشقاق در این جریان رو به رو شود، اظهار کرد: تفکیک قم و تهران را به هیچ عنوان قبول ندارم. این تقسیم‌بندی‌ها ساخته ذهنی است. در واقع آنچه که به عنوان طیف قم جبهه پایداری تعریف می‌شود مواضع و سخنان اخیر آیت الله مصباح یزدی است و چیزی فراتر از آن تعریف نشده است. لذا نمی‌توان خیلی بر این مباحثتکیه کرد کمااینکه تاکنون نیز انشقاقی صورت نگرفته است.

وی همچنین درباره محور اصولگرایان در انتخابات آینده و اینکه گفته می‌شود جبهه پایداری از جامعتین تبعیت نخواهد کرد، این چنین پاسخ داد: من تصور نمی‌کنم که چنین مساله را بتوان اثبات کرد البته قابل بحثو تحلیل است ولی اینکه بتوان با تکیه بر حرف یا اتفاقی آن را اثبات کرد، میسر نیست. چون هنوز موضع روشنی از سوی پایداری‌ها دال بر اینکه جامعتین را قبول ندارند صورت نگرفته است.

این تحلیل گر سیاسی در پایان با تاکید بر اینکه آیت‌الله مصباح یزدی نقش تعیین کننده در جبهه پایداری ندارد، اذعان کرد: اینکه گفته می‌شود قرار است پایداری‌ها، آیت الله مصباح یزدی را محوری در کنار جامعتین یا جریان دیگری معرفی کنند، درست نیست. بر خلاف آنکه برخی جریان‌ها آیت الله مصباح را پدر معنوی جبهه پایداری می‌دانند ولی آیت الله مصباح یزدی نقش تعیین کننده‌ای در جبهه پایداری نداشته و فقط نقش تاثیر گذار در این جریان را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز