خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

برای سفر رییس جمهور چین به ایران اهمیت زیادی قائلیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۷۴

چین و ایران هر دو معتقدند که باید در چارچوب مقررات بین‌الملل با تروریسم مبارزه شود و در این راه هیچ کس حق مداخله در امور داخلی هیچ کشوری را ندارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظار ما این است که در آینده نه چندان دور رییس جمهور چین به دعوت آقای روحانی به ایران سفر کند. که ما برای آن سفر اهمیت زیادی قائل هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در پایان دیدار خود با رییس دانشگاه ریمن چین که عصر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران و چین برای مقابله با تروریسم برنامه‌ای برخلاف کشورهای غربی دارند، بیان کرد: ما با مقامات چینی گفت‌وگوهایی نسبتا خوبی در خصوص اینکه ایران و چین باید به سمتی حرکت کنند که ضوابط آنها ضوابط استراتژیکی باشد، داشتیم.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که در آینده نه چندان دور رییس جمهور چین به دعوت آقای روحانی به ایران سفر کند. که ما برای آن سفر اهمیت زیادی قائل هستیم.

ولایتی با اشاره به گفت‌وگوهای روحانی و رییس جمهور چین بیان کرد: ما توانسته‌ایم از این گفت‌وگوها وعده‌های خوبی در پایه‌گذاری روابط راهبردی دو کشور داشته باشیم و در خصوص مسائلی در حوزه روابط سیاسی، اقتصادی، مالی و انتقال تکنولوژی صحبت کنیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در موضوع مبارزه با تروریسم هر دو کشور مخالف تروریسم هستند و مصمم مبارزه با این پدیده هستند، اما هیچ‌گاه به کاری که آمریکا به صورت یک‌جانبه انجام می‌دهد، اعتقادی ندارند.

وی با اشاره به حمله آمریکا به سوریه گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم تصمیم یک‌جانبه‌ای برای حمله به سوریه و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم گرفته است. در حالیکه به تخریب زیربناهای این دو کشور می‌پردازد.

وی گفت: آمریکا خود این تروریسم‌ها را پرورش داده است و امروز به بهانه آنها امکانات زیربنایی سوریه را تخریب می‌کند و چین هم اعتقادی به این نوع عملکرد ندارد و به دعوت آمریکا پاسخی نداده است.

وی افزود: چین و ایران هر دو معتقدند که باید در چارچوب مقررات بین‌الملل با تروریسم مبارزه شود و در این راه هیچ کس حق مداخله در امور داخلی هیچ کشوری را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز