خبرگزاری کار ایران

عارف در نشست " چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی ": / تکرار /

بسیاری از مشکلات ناشی از عدم اجرای قانون است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۵۴

اجرای قانون در کشور باید جدی تلقی شود و برای اینکه بتوانیم فرهنگ عمل به قانون را در جامعه نهادینه کنیم، ابتدا باید این کار را از خودمان شروع کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: بسیاری از مشکلات ناشی از عدم اجرای قانون است، اجرای قانون در کشور باید جدی تلقی شود و برای اینکه بتوانیم فرهنگ عمل به قانون را در جامعه نهادینه کنیم، ابتدا باید این کار را از خودمان شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف طی سخنانی در نشست " چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی " که در بنیاد امید ایرانیان برگزار شد، گفت: بنیاد امید ایرانیان از زمانی که بر اساس ضرورت‌ها و نیازها تشکیل شد، مهمترین اولویت‌های خود را بر روی چالش‌های فرهنگی و اجتماعی قرار داد، تا به عنوان تشکلی در درون نظام که بر اساس قانون اساسی حرکت می‌کند، بتواند با استفاده از ابزارهای قانونی این چالش‌ها را بررسی کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه چالش رفع خشونت نه تنها مساله داخلی بلکه یک مساله بین‌المللی است، ادامه داد: پس از اینکه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بحثجهان عاری از خشونت را مطرح کرد، انتظار می‌رفت که به این مساله جدی‌تر توجه شود. در بنیاد امید ایرانیان نیز از ابتدا بنا بر این بود که نشست‌ها جنبه تخصصی داشته باشد تا بتوانیم به رفع خشونت در کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و باید به آن توجه و آن را به طور کامل اجرا کنیم، بیان کرد: در نشست‌هایی که داشتیم مشخص شد که یکی از بزرگترین چالش‌ها همین عدم اجرای کامل قانون است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه اجرای قانون تاکید کرد و گفت: امیدوارم در بنیادی که شعارش اخلاق، عقلانیت و خردجمعی است و اعضا اصرار به اجرای قانون دارند، بتوانیم گام مهمی در اجرای قانون در کشور برداریم.

عارف با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ قانون‌نویسی در کشور گویی تنها برای دیگران است، اظهار کرد: زمانی که در دولت اصلاحات معاون اول بودم وزرا از خط ویژه عبور می‌کردند و به مسئول وقت نیروی انتظامی اعلام کردم که در صورت تردد خودروی وزرا از این مسیر جلوی آنها را بگیرد. معمولا در آن زمان مردم عادی در چند لاین در ترافیک سنگین حضور داشتند، آن‌گاه ماشین‌هایی با شیشه‌های دودی که مشخص بود برای مسئولین و وزراست، به راحتی از این مسیر عبور می‌کردند. آن زمان دیگر چه انتظاری می‌توان داشت که مردم نیز قانون را اجرا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ناشی از عدم اجرای قانون است، ابراز امیدواری کرد که اجرای قانون در کشور جدی تلقی شود و گفت: برای اینکه بتوانیم فرهنگ عمل به قانون را در جامعه نهادینه کنیم، ابتدا باید این کار را از خودمان شروع کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با قدردانی از کمیته زنان این بنیاد برای برگزاری نشست چالش‌های رفع خشونت گفت: ما به جلسات چالشی اعتقاد داریم، چراکه معتقدیم با برگزاری چنین نشست‌هایی می‌توانیم به رفع مشکلات کشور کمک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز