خبرگزاری کار ایران

غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

مصباح نمی‌تواند محور وحدت اصولگرایان باشد / افراطیون اعتقادی به رای اکثریت ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۹۱

باید دید از دل ضیافت شام احمدی‌نژاد وحدت بیرون می‌آید یا تفرقه میان آنها بیشتر می‌شود / گروه‌های تندرو نمی‌توانند بین اصول‌گرایان وحدتی برقرار کنند، چراکه آنها بر این عقیده هستند که رای صحیح از آن خودشان است و دیگران اشتباه می‌کنند تا زمانی که آنها مبنایی برای رای اکثریت قائل نباشند، وحدت میان‌شان دست نیافتنی است.

یک فعال سیاسی تاکید کرد: بعید می‌دانم آیت الله مصباح بتواند نقش محوریت را بین تمام جناح‌های اصول‌گرا در فضای سیاسی کشور ایفا کند.

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تلاش برخی اصول‌گرایان برای محور قرار دادن مصباح یزدی پیرامون وحدت جناح اصول‌گرا گفت: من با شناختی که از مصباح یزدی دارم؛ معتقدم که هر کسی از اصول‌گرایان باید راه خود را برود و تلاش در رابطه با وحدت پیرامون مصباح یزدی کاری بیهوده است، چرا که او اعتقادی به وحدت ندارد.

شاگرد مصباح یزدی با بیان اینکه من بعید می‌دانم آیت الله مصباح بتواند نقش محوریت را بین تمام جناح‌های اصول‌گرا در فضای سیاسی کشور ایفا کند، گفت: افراطیون در انتخابات مجلس آینده انسجام موثری پیدا نخواهند کرد. مردم نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به نماینده‌هایی که در مسیر اعتدال حرکت کنند و با دولت همسویی داشته باشند، رای خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه افراطیون در مجلس آینده شورای اسلامی و خبرگان رهبری شانس کمی دارند، گفت: فضای سیاسی کشور اعتدالی است اما نمی‌توان به طور قاطع در مورد فضای سیاسی آینده کشور نظر داد، با این حال در خود جبهه پایداری بین قم و تهران اختلافات زیادی وجود دارد و احتمال توافق درونی آنها نیز کم است، چه برسد به وحدت آنها با سایر اصول‌گرایان.

غرویان با اشاره به ضیافت شام احمدی‌نژاد با اعضای جبهه پایداری، گفت: عنوان این ضیافت مهم نیست؛ بلکه نتیجه آن مهم‌تر است، باید دید از دل این ضیافت وحدت بیرون می‌آید یا تفرقه میان آنها بیشتر می‌شود. به صرف یک ضیافت نمی‌توان وحدت را به زور به دست آورد.

وی گفت: گروه‌های تندرو نمی‌توانند بین اصول‌گرایان وحدتی برقرار کنند، چراکه آنها بر این عقیده هستند که رای صحیح از آن خودشان است و دیگران اشتباه می‌کنند تا زمانی که آنها مبنایی برای رای اکثریت قائل نباشند، وحدت میان‌شان دست نیافتنی است.

شاگرد مصباح یزدی با تاکید بر اینکه من نمی‌خواهم راجع ‌به اشخاص مشخصا صحبت کنم، گفت: قطعا مردم به خوبی مصادیق را تشخیص می‌دهند، ما نباید همیشه تکلیف را در جدایی از دیگر گروه‌ها ببینیم. متاسفانه عده‌ای تکلیف خود را در تک‌روی می‌دانند و این را وظیفه دینی خود بیان می‌کنند در حالیکه دستور دین هم در مسائل سیاسی و اجتماعی مشورت با دیگران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز