خبرگزاری کار ایران

رییس قوه قضاییه: / تکرار /

پیشگیری از جرم مسئله‌ای فراقوه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۶۵

با تشدید نظارت‌ها، نخواهیم گذاشت چهره دستگاه قضایی مخدوش شود / از جمله وظایفی که هم اکنون برعهده داریم انجام اقدامات آینده نگرانه و تربیت نیروی کارآمد است.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اجرای سیاست های پیشگیرانه در قوه قضاییه خاطرنشان کرد: پیشگیری از جرم یک مساله فراقوه ای و نیازمند تلاش مضاعف درون قوه ای و حمایت های همه جانبه سایر قوا است.

به گزارش ایلنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای قضایی استان خراسان رضوی در مشهد، تلاش برای سلامت دستگاه قضایی را یکی از سیاست های مهم قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: بر اساس سازوکارهای موجود، نظارت موثرتر و مستمری در زمینه حسن انجام امور صورت می پذیرد.

وی، داشتن تقوا و توجه به اوامر و نواهی الهی را ضرورتی دانست که باید مورد توجه همگان بویژه مسوولان ستگاه قضا قرار گیرد تا در مسیر حق گام بردارند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اجرای سیاست های پیشگیرانه در قوه قضاییه خاطرنشان کرد: پیشگیری از جرم یک مساله فراقوه‌ای و نیازمند تلاش مضاعف درون قوه ای و حمایت‌های همه جانبه سایر قوا است.

رییس دستگاه قضا ابراز امیدواری کرد، با استعانت خداوند متعال و تلاش گسترده و برنامه ریزی مناسب بتوانیم در دوره جدید منویات رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم و شاهد حل بسیاری از مشکلات موجود باشیم.

وی با اشاره به مسوولیت های خطیر دستگاه قضایی در عرصه های مختلف افزود: اجرای قضای اسلامی نیازمند وجود مقدماتی است و کار قضات نیز در برخی موارد با دشواری مواجه است و با تشدید نظارت‌ها، نخواهیم گذاشت چهره دستگاه قضایی مخدوش شود.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به جایگاه رفیع قضا خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضایی و شخص قاضی، فصل خصومت بین مراجعان است و این فصل خصومت اگر بخواهد بر اساس موازین دقیق قانونی و شرعی صورت پذیرد با همه مقدمات لازمه اش، کار بسیار دشواری است.

وی اظهار داشت: در صورتی که قانون و تقوای الهی در مراحل انجام وظیفه دستگاه قضایی رعایت شده و در نظر گرفته شود، خدمتی بزرگ به مردم شریف و بزرگوار و عبادتی عظیم در محضر حق تعالی است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به جنبه های مختلف وظایف دستگاه قضایی افزود: امروز دستگاه قضایی با مشکلات متعددی مواجه است اما از جمله وظایفی که هم اکنون برعهده داریم انجام اقدامات آینده نگرانه و تربیت نیروی کارآمد است.

آیت الله آملی لاریجانی، کمبود نیروی قضایی و اداری را در کند شدن روند انجام کارها بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: تلاش زیادی برای برطرف کردن مشکلات موجود در حال انجام است و گام های بلندی در تامین نیروی انسانی برداشته شده تا بخشی از فشارهای موجود بر قضات و کارکنان کاهش پیدا کند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به حکم انتصاب دوره دوم رهبر معظم انقلاب و دیدار مسوولان عالی قضایی با ایشان و انتظاراتی که بدنبال آن مطرح شده، خاطر نشان کرد: با وجود نیروهای کارآمد، شریف و دلسوز و تلاش مضاعف به رغم مشکلات موجود، امید است در آینده شاهد تحولات مثبتی در سطح قوه قضاییه باشیم.

بر اساس این گزارش، در این جلسه همچنین حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری رییس کل دادگستری خراسان رضوی و سیفی رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گزارشی از فعالیت های دادگستری و سازمان های تابعه قضایی استان ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز