خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس قوه قضاییه:

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۶۷

اگر در قوه قضاییه نیروی انسانی عالم، فرهیخته و دانا داشته باشیم منجر به ایجاد یک تشکیلات خوب و موفق خواهد شد و چنانچه خدای نکرده فاقد یک چنین افرادی باشیم حتی در صورت اختصاص بودجه و برنامه لازم نیز نمی توان به موفقیت لازم دست پیدا کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل یک انقلاب فرهنگی بود چرا که شعار آن پیروزی خون بر شمشیر بود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش روسای کل دادگستری استان‌های سراسر کشور که به دعوت معاونت فرهنگی قوه قضاییه در مشهد برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و فرارسیدن عید سعید غدیر خم، یکی از اهداف مهم تمامی انبیاء و اولیای الهی را تحقق عدالت در جامعه دانست و گفت: برقراری عدالت در جامعه اگر بسط و گسترش یابد قطعا آن مدینه فاضله‌ای که پیش از آن وعده داده شده بود محقق خواهد شد.

وی افزود: قوه قضاییه نقش بسزایی در تحقق عدالت دارد که البته قانون اساسی هم این تکلیف بزرگ را بر عهده دستگاه قضایی گذاشته است.

محسنی اژه‌ای تحقق عدالت را نیاز به ابزارهای لازم به ویژه نیروی انسانی در این زمینه دانست و بیان کرد: اگر در قوه قضاییه نیروی انسانی عالم، فرهیخته و دانا داشته باشیم منجر به ایجاد یک تشکیلات خوب و موفق خواهد شد و چنانچه خدای نکرده فاقد یک چنین افرادی باشیم حتی در صورت اختصاص بودجه و برنامه لازم نیز نمی‌توان به موفقیت لازم دست پیدا کرد.

وی تاکید کرد: عامل انسانی جز با الهام گرفتن از فرهنگ قرآنی و اسلام ناب شکل نخواهد گرفت و این نوع فرهنگ است که می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: همه ما شاهدیم که امام بزرگوار که یک تربیت یافته چنین مکتبی است چگونه بدون هیچ امکانات تبلیغاتی و نظامی توانست چنان ضربه‌ای بر پیکره ظالمین و مستکبران جهان وارد کند که هنوز پس از ۳۶ سال مستکبران از آن بیم دارند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلابی بود که توانست نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را به زانو درآورد، انقلابی که نظام پوسیده کمونیستی را درهم شکست و حتی نظام سرمایه‌داری غرب نیز در برابر این انقلاب نتوانست قد علم کند.

وی با بیان اینکه باید در مرحله نخست بدانیم که جایگاه فرهنگ در دستگاه قضایی کجاست، اظهار کرد: قطعا باید در این زمینه به عامل نیروی انسانی بیشتر توجه کنیم چرا که پس از تقویت این بخش می‌توان به نتیجه دلخواه رسید.

معاون اول قوه قضاییه در پایان با تقدیر از آیت‌الله آملی لاریجانی نسبت به ایجاد معاونت فرهنگی در قوه قضاییه و اهتمام ویژه ایشان در خصوص مسائل فرهنگی از روسای کل دادگستری استان‌ها خواست تا در زمینه مسائل فرهنگی نقش مهمتر و موثرتری ایفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز