خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

بدون ولایت فقیه نمی‌توانیم الگو و جهل‌زدا باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۵۱۴

خون شهدای ما امروز در سرتاسر جهان باعثجهل زادیی شده و آنها را بیدار کرده است و نظام سلطه نمی تواند با تلاش‌های خود این بیداری را سرکوب کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی امروز بیداری آفرین است، و خون شهدا همچون خون امام حسین(ع) موجب جهل زدایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در مراسم یادواره شهدا که در مجموعه فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، در جمع خانواده‌های شهدا گفت: در دین اسلام بعد از توحید هیچ امری به اندازه حجت شناسی و امام شناسی مورد تاکید نبوده است. زیرا تنها با وجود امام و امام شناسی است که سالک طریق می‌تواند در راه خود حرکت کند و آن را گم نکند.

وی ادامه داد: شناخت امام و ادا حق آن برای انسان بسیار مهم است، که اولین حق امام بر انسان دوست داشتن امام است، که لازمه این دوست داشتن معرفت و شناخت است.

رئیسی با بیان اینکه معرفت و شناخت تاثیر در زندگی انسان دارد گفت: آثار این محبت و شناخت در کردار، گفتار، رفتار و اخلاق انسان و در نهایت در عمل متجلی می‌شود.

وی با بیان اینکه در انسان روحیه الگوپذیری وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما باید امام را الگوی زندگی خودمان قرار دهیم، واگر می‌خواهیم بدانیم چقدر در خط امام بوده و آن را الگو قرار داده‌ایم باید توجه کنیم سلوک و رفتار ما چقدر با امام و هادی نزدیک است.

دادستان کل کشور گفت: در خط امام بودن شاخص‌هایی دارد، اول با اخلاص در محضر خدا بودن، دوم به مردم باور داشتم و احترام به آنها، سوم نسبت به دشمن بی‌اعتماد بودن و چهارم ولی فقیه را حکومت حضرت علی(ع) دانستن است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خط امام اسکتبار ستیز و اسکتبار شناس است تصریح کرد: ما جلوه این استکبارستیزی را می‌توانیم در عمل دانشجویانی که لانه جاسوسی را اشغال کردند، ببینم.

وی افزود: وقتی ما درباره الگو صحبت می‌کنیم همان سبک زندگی است که مقام معظم رهبری به خوبی به آن اشاره و تاکید کرده‌اند و بهترین سبک و الگوی حجت خداست.

رئیسی در بخش دیگر از صحبت‌های خود درباره انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی امروز بیداری آفرین است وخون فرزندان شما همچون امام حسین(ع) موجب جهل زدایی شده است زیرا امروز دنیا مواجه با جهالت مدرن است.

وی اضافه کرد: در این جهالت مدرن بدترین نوع اخلاق جنسی، به عنوان جلوه تمدن معرفی شده است که با قاطعیت می‌توان گفت، جهالت مدرن در اخلاق و رفتار بدتر از جهالت قدیم است، و خون شهدای ما امروز در سرتاسر جهان باعثجهل‌زادیی شده و آنها را بیدار کرده است و نظام سلطه نمی‌تواند با تلاش‌های خود این بیداری را سرکوب کند.

دادستان کل کشور در پایان گفت: در این بین باید توجه کنیم یکی از نعمت‌های الهی ما بحثولایت و امامت است که نعمت بی‌بدیلی است، اگر جامعه صددرصد توسعه یافته باشیم ولی از نعمت امام و ولی فقیه محروم باشیم جامعه‌ای هستیم مثل همه جامعه‌های دیگر و نمی‌توانیم الگو و جهل‌زدا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز