خبرگزاری کار ایران

آب خضر:

۱۳ آبان امسال، حماسه‏ بی بدیل نهضت حسینی خلق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۳۲

" یوم‌الله سیزدهم آبان "؛ یادآور ماهیت استکباری، استبدادی و استثماری آمریکای جهانخوار و عامل " هم‌گرایی، هم‌افزایی، وحدت و اتحاد ملی " ملت استوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی نیازمند نگاه حماسی است، در ۱۳ آبان امسال که مصادف با روز عاشورا ی حسینی است؛ ملت بزرگ ایران حماسه ای بی بدیل خلق می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از ادارۀ کل روابط عمومی و امور بین الملل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جلسه ستاد برگزاری یوم الله ۱۳ آبان که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد؛ " دکتر اصغر آب خضر " رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان گفت: تطابق دو واقعۀ مهم و تاریخی، روز عاشورای حسینی و یوم الله ۱۳ آبان در نوع خود بسیار مؤثر و تاریخی است و باید از این موقعیت و فرصت به دست آمده و پیش روی، بهترین بهره را برد، چرا که وجه اشتراک هر دو واقعۀ اثر گذار تاریخی در همان روح استکبار ستیزی، استقلال و عزت و حریت طلبی، مبارزه با ظلم و ذلت و ستم است.

آب خضر در این خصوص گفت: " یوم‌الله سیزدهم آبان "؛ یادآور ماهیت استکباری، استبدادی و استثماری آمریکای جهانخوار و عامل " هم‌گرایی، هم‌افزایی، وحدت و اتحاد ملی " ملت استوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه ویژه مراسم یوم الله ۱۳ آبان سال گذشته با توجه به شرایط بین الملل، مذاکرات هسته ای و مسائل خاورمیانه که توانستیم بخشی از قدرت نرم ملت بزرگ ایران اسلامی را به نمایش بگذاریم گفت: امسال با توجه به این تقارن پرمعنا و مبارک؛ تظاهرات یوم الله سیزدهم آبان ماه با شور بیشتر و باشکوهتر از سال های قبل در سراسر کشور و نیز در تهران با شعار " مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس " برگزار خواهد شد. و اقتدار نظام و مردم بیش پیش برای جهانیان به نمایش در خواهد آمد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: امسال نیز باید به دنبال ایجاد فضای مناسب و پر از شور حماسی و حسینی باشیم و از این فرهنگ عاشورایی که از اوایل انقلاب باعثایجاد رویکرد جدید دینی شده است بهره لازم را ببریم و با در نظر گرفتن تمامی این مسائل بعد از بحث‏های کارشناسی و فنی صورت گرفته بهترین فرصت را در روز عاشورا دیدیم تا با حضور و مشارکت جدی و معنوی هیات‏های دانش‏آموزی دانشجویی، هیات‏های مذهبی و مردم غیور، استکبار ستیز و همیشه در صحنۀ ایران اسلامی؛ حماسه‏ای تاریخی و بی بدیل را خلق کنیم.

دکتر آب خضر با اشاره به ادامۀ خوی استکباری و رفتار زشت و بی ادبانه و از سر تحریم و تهدید رژیم مستکبر امریکا و انگلیس با حسن نیت و اقدامات مثبت، سازنده و اعتمادزای جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کنندۀ هسته ای امان، آن را نشانه ای مهم از غیر قابل اعتماد بودن و عدم صداقت رفتاری و گفتاری سرمداران و دولتمردان زیاده خواه امریکا و انگلیس دانست و خاطر نشان کرد: ملت ظلم ستیز و سلحشور ایران اسلامی پاسخ قاطع و کوبنده یاوه گویی های مستکبران غرب را در مراسم یوم الله سیزدهم آبان خواهد داد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان در پایان با اشاره به ادامۀ رویکرد ددمنشانه و خصمانه و روند غیرعقلایی و غیر منطقی امریکا علیه ایران اسلامی حتی با سایر کشور های مستقل و آزادۀ جهان گفت: بایستی مراسم تظاهرات یوم الله ۱۳ آبان امسال پرشور تر و توفنده تر از سال های قبل بوده و شعار همیشگی و دائمی ملت ایران همپای سایرملل آزادۀ جهان، همچنان شعار " مرگ بر امریکا " و " مرگ بر انگلیس " است.

در ادامه این جلسه نیز سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران بزرگ با یادآوری این موضوع که ۱۳ آبان در اوایل انقلاب در سال های ۱۳۵۷ – ۱۳۵۸ مقارن ماه محرم بود و هم اکنون با گذشت ۳۶سال، دوباره شاهد تطبیق این دو رویداد مهم هستیم اظهار داشت: شعار امسال ۱۳ آبان همراه با عاشورای امام حسین و " مرگ بر امریکا همان لعنت بر یزید " است، وی در ادامه گفت: انقلاب ما نشات گرفته از حرکت امام حسین است و با یزید زمان، آمریکای جنایتکار و جنایت پیشه، در حال ستیز و جنگ هستیم و با همین نگاه راه امام حسین(ع) را ادامه خواهیم داد.

کاظمینی تصریح کرد: باید از تمامی فرصت‏ها و مانورهای بزرگ مسلمانان، همانند روز عاشورا و اربعین امام حسین حداکثر بهره را ببریم.
وی گفت: امسال با حضور انبوه و متراکم دسته جات عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی و مشارکت جدی و معنوی هیئات مذهبی؛ بزرگ ترین مانور مسلمانان در ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین(علیه اسلام) را در مقابل جاسوس خانۀ استکباری امریکای جهانخوار و مستکبر با عظمت و صلابت هرچه بیشتر برگزار کرده که این خود قدرت نرم و اقتدار نظام و کشور اسلامی ایران را بیش از پیش کرده و با برپایی این موج عظیم جایگاه رفیع " امت بزرگ رسول الله " در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش در خواهد آورد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: رویدادهای تاریخی انقلاب باید در ذهن ها بماند یکی از این مراسم ۱۳ آبان است که باید در ذهن ها ماندگار شود و به گفته امام خمینی که فرمودند ۱۳ آبان انقلاب دوم است، نباید در اذعان عمومی حذف شود و ما نباید آرمانهای انقلاب را فراموش کنیم.

این جلسه با حضور کارشناسان و نمایندگانی از دستگاه های فرهنگی و سازمانهای مربوطه برگزار و در ادامه جلسه اعضای ستاد مرکزی و کارشناسان به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود در برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم ۱۳ آبان امسال با توجه به تقارن آن با ایام ماه محرم الحرام و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و عاشورای حسینی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز