خبرگزاری کار ایران

بادامچیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

محمد خاتمی بهترین گزینه نظام برای فرستادن به اروپاست

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۱۰

اصلاح طلبان متعلق به مردم و نظام هستند / اگر نظام بخواهد کسی را به فلسطین بفرستد، اقای احمدی‌نژاد اگر درست رفتار کند، بهترین انتخاب است / توصیهٔ من به آقای احمدی‌نژاد این است که بازیکن روی نیمکت بماند / در دولت ‌آقای روحانی ما بنای دعوای مخالفت نداریم.

عضو شورای مرکزی موتلفه با تاکید بر اینکه رییس جمهوری که دو دوره ریاست دولت را بر عهده داشته، برای نظام ارزشمند است، گفت: محمد خاتمی بهترین گزینه نظام برای فرستادن به اروپاست و احمدی‌نژاد نیز بهترین گزینه برای فرستادن به فلسطین است.

اسدالله بادامچیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص چگونگی امکان ائتلاف نیروهای تندرو اصولگرا با تشکل‌های میانه‌رو این جریان با توجه به اینکه جریان میانه‌روی اصولگرایان هموراه منتقد جدی دولت دهم و نیروهای تندرو بوده است، گفت: ما اختلافی نداریم و اصلا چه کسی گفته است چنین اختلافی بین اصولگرایان وجود دارد؟

عضو شورای مرکزی موتلفه در موررد انتقاداتی که اصولگرایان به دولت احمدی‌نژاد بیان می‌کردند، تاکید کرد: اسم این چیزی که شما می‌گویید اختلاف نیست بلکه دیدگاه‌های مختلف است. چراکه اصولگرایان در همه دولت‌ها با نکات مثبت آن موافق و با نقاط منفی یا ضعف آن موافق نیستند.

نائب رییس جبهه پیروان درباره امکان بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه قدرت، اظهار کرد: من توصیه می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد نیاید. من چنین توصیه‌ای را هم به آقای خاتمی عرض کرده بودم تا دیگر به صحنه نیایند. علت این است که هیچ نظامی رییس جمهورش را دور نمی‌اندازد. رییس جمهوری که دو دوره ریاست دولت را بر عهده داشته، برای نظام ارزشمند است. یعنی اگر فردا روزی آقا بخواهند ماموریتی به کسی بدهند، آن فرد چنین افرادی هستند. پس طوری رفتار کنند که آقا بتوانند این ماموریت به آنان محول کند.

بادامچیان ادامه داد: به نظر شخصی من، اگر نظام بخواهد کسی را به اروپا بفرستد، اگر آقا خاتمی صحیح عمل کنند، بهترین گزینه برای این انتخاب هستند. همچنین اگر نظام بخواهد کسی را به فلسطین بفرستد، اقای احمدی‌نژاد اگر درست رفتار کند، بهترین انتخاب است.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه تاکید کرد: شخصی که ۲ دوره رییس جمهوری در کارنامه سیاسی خود دارد، یک شخصیت مورد قبول برای هر کسی خواه با هر خط مشی و سلیقه‌ای خواهد بود. اگر این شخص بخواهد وارد بازی‌های سیاسی و دعواهای سیاسی شود، حتما آسیب خواهد دید. لذا توصیهٔ من به آقای احمدی‌نژاد این است که بازیکن روی نیمکت بماند.

بادامچیان همچنین در مورد کارشکنی‌های برخی اصولگرایان تندرو در به وحدت رسیدن این جریان گفت: ‌ ما در انتخابات گاهی می‌خواهیم ائتلاف بین تشکل‌ها و احزاب سیاسی برقرار کنیم که یعنی‌‌ همان بده و بستان عرف در جامعه است. این دور از موازین انقلاب و امام(ره)، رهبری و نظام است که برای ائتلاف سهم خواهی کرده و یا تعیین کنیم سهم هرکسی از این ائتلاف چقدر خواهد بود.

وی ادامه داد: ما نباید در ائتلاف روی این کار کنیم که سهم تو چقدر است یا سهم ما چقدر می‌شود و بعد دست جمعی کار کنیم. ما باید برای انتخابات مجلس آینده عناصر صالح و شایسته را به مجلس بفرستیم. پس ابتدا افراد را مشخص کنیم و سپس هرکسی خواست از او حمایت کند. یعنی ائتلاف باید بر ارزش‌های اسلامی، ملی و شهدا داشته باشیم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به مردم، تصریح کرد: ملت ما نمی‌خواهد که این حزب با آن حزب دعوا کند و سهمی بگیرند بلکه می‌گویند که بیایید کار کنید و بهترین راه و افراد را انتخاب کنید. اگر به عنوان مثال حزب موتلفه بهترین افراد را برای مجلس دهم انتخاب کرد و اصلاح طلبان نیز به این نتیجه رسیدند که این افراد بهترین هستند اگر از آنان حمایت کنند یک اتفاق خوب است که در کشور رخ می‌دهد. چنین رفتارهایی ملت را آرامش می‌دهد و در صحنه بین المللی اعتبار می‌دهد.

بادامچیان در ادامه تاکید می‌کند: این صحبت نه خطاب به اصلاح طلبان که خطاب به پایداری‌ها و اصولگرایان نیز هست. اگر بر ارزش‌ها هماهنگی کنند برنده خواهند بود. اصلاح طلبان هم روی ارزش‌ها تاکید داشته باشند و نه آنکه روی برخی جریان‌های خود ساخته اصرار بورزند که چون اصلاح طلب هستند، حساب خود را از بقیه کشور جدا می‌دانند.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان متعلق به این ملت و تابع نظام هستند، تصریح کرد: بعضی‌ها نمی‌خواهند این واقعیت را قبول کنند و دائم خلاف این حرف را ادعا می‌کنند. من از مردم می‌خواهم که به این ”بعضی‌ها“ که خلاف این واقعیت را ادعا می‌کنند رای ندهند. رای دست ملت است و ببیند که کدام احزاب روی ارزش‌ها تمرکز دارند و کدام یک به این ارزش‌ها توجهی ندارند. اصلاح طلبان عضوی از مردمان این کشور هستند.

بادامچیان در ادامه تصریح کرد: ممکن است افراد یک زمانی دنبال جناح بازی‌ها بروند و بر سر قدرت دعوا کنند. الان برخی از اصلاح طلبان به خاطر قدرت در حالیکه روحانی را قبول ندارند کنار او و در یک صف ایستاده‌اند. همچنین برخی از اصلاح طلبان نیز بازی دیگری را به راه می‌اندازند تا نسل دوم، سوم و چندم اصلاحات را به راه می‌اندازند که چنین رفتاری درست نیست.

این عضو شورای مرکزی موتلفه خطاب به اصولگرایان و اصلاح طلبان، اعلام کرد: مردم دعوای قدرت را نمی‌پذیرند و چه خوب است که به جای دعوای قدرت، دعوای ارزش‌ها را داشته باشیم که این با حمایت رسانه‌ها محقق می‌شود. وقتی دعوای ارزش‌ها بین جریان‌های سیاسی برقرار باشد دیگر افراد برای حضور در عرصه رقابت فقط خودشان نمی‌آیند و حضور اصلح را در میدان کافی می‌دانند.

این فعال سیاسی اصولگرا ارزش‌ها را برای موتلفه یک خط قرمز دانست و گفت: بر همین اساس بود که در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی دعوایی نداشتیم و چه بسا که تا روزهای پایانی آقای عسگراولادی با آقای خاتمی رفت و آمد داشتند. اکنون نیز در دولت ‌آقای روحانی ما بنای دعوای مخالفت نداریم. هرجا که ارزش‌ها رعایت شود حمایت می‌کنیم و هرجا که ارزش‌ها رعایت نشوند حمایت نخواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز