خبرگزاری کار ایران

فاضل میبدی:

نقد از حکومت جزو اصول حکومتی امام علی(ع) بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۲۹۷

فاضل میبدی: برخلاف تبلیغات عده‌ای که می‌خواهند بگویند که امام مصلحتا و برای حکومت، جمهوریت را پذیرفت، ایشان بسیار به جمهوریت و نظر مردم اهمیت می‌دادند. / مرعشی: اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس برنامه دارند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: در حکومت حضرت علی(ع) جمهوریت، رای مردم و نقد از حکومت جز اصول حکومتی ایشان بود. حکومت حضرت علی(ع) حکومت مردم بر مردم بود و عدل حضرت علی(ع) زبانزد همگان است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در همایش اخیر یک روزه اصلاح‌طلبان در اصفهان در بخشی از سخنانش در این همایش به دوران حکومت علی(ع) اشاره کرد و گفت: هدف علی(ع) این بود که انحصار قدرت در دست یک نفر نباشد.

وی با بیان اینکه باید تفکر دموکراسی در دین اسلام پیاده شود، اظهار داشت: در حکومت حضرت علی(ع) جمهوریت، رای مردم و نقد از حکومت جزو اصول حکومتی ایشان بود. حکومت حضرت علی(ع) حکومت مردم بر مردم بود و عدل حضرت علی(ع) زبانزد همگان است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در بخشی دیگر از سخنانش به پایبندی امام خمینی به جمهوریت اشاره کرد و افزود: برخلاف تبلیغات عده‌ای که می‌خواهند بگویند که امام مصلحتا و برای حکومت، جمهوریت را پذیرفت، ایشان بسیار به جمهوریت و نظر مردم اهمیت می‌دادند.

همچنین حسین مرعشی در این همایش، با تبیین انتخابات ۹۲ و پرداختن به مساله ردصلاحیت‌ها و برخورد امنیتی با اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان با وجود موانعی که بر سر راه داشتند در صحنه ماندند و توانستند پیروز انتخابات باشند.

وی همچنین درباره استراتژی اصلاح طلبان در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، از تلاش دوستان خود و کارگزاران در مسیر وحدت اصلاح‌طلبان و تجمیع نیروها در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس برنامه دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز