خبرگزاری کار ایران

حمایت مهدی هاشمی از درخواست نمایندگان برای برگزاری علنی جلسات دادگاهش

کد خبر : ۲۱۵۰۰۰

با توجه به این که جلسات دادگاه فیلم ­برداری می شود، درخواست خود را مبنی بر برگزاری علنی دادگاه تکرار و از درخواست نمایندگان محترم حمایت می کنیم.

وکیل مهدی هاشمی با ارائه توضیحاتی به مسائل مطرح شده پیرامون پرونده مهدی هاشمی پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، متن این توضیحات به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
بر اساس اخبار منشره در سایت ها و رسانه های خبری، ظاهرا جمعی از نمایندگان محترم مجلس(آقایان: احمد توکلی، محمد دهقان، اسماعیل کوثری، الیاس نادران، حسین نجابت، رضا آشتیانی و احمد امیرآبادی به همراه ۲۳ نماینده دیگر که نامشان منتشر نشده است) نامه ای را منتشر نموده و در آن درخواست کرده اند که دادگاه موکل اینجانب، یعنی آقای مهدی هاشمی بهرمانی علنی برگزار شود. همچنین با توجه به این که مطالب دیگری از قول اینجانب در نامه مربوطه ذکر شده است که واقعیت ندارد، مطالب ذیل را به سمع و توجه مردم شریف و به ویژه این نماندگان محترم می رساند که انٌ الذکری تنفع المومنین.
اولا - از بدو رسیدگی به این پرونده در دادگاه انقلاب، اینجانبان(۲ وکیل مدافع و شخص آقای هاشمی) مکررا تقاضای برگزاری دادگاه به صورت علنی را نمودیم و در حال حاضر نیز با توجه به این که جلسات دادگاه فیلم ­برداری می شود، درخواست خود را مبنی بر برگزاری علنی دادگاه تکرار و از درخواست نمایندگان محترم حمایت می کنیم. در عین حال تاکید می کنیم که دادگاه یا علنی است و یا غیرعلنی و چیزی به نام دادگاه نیمه علنی در قوانین ما وجود ندارد. دادگاه علنی هم به معنی ورود کلیه رسانه ها و ارباب مطبوعات است. دادگاهی که ورود دوربین یا خبرنگارش گزینشی باشد، قطعا علنی نخواهد بود. اینجانب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دعوت می کنم که با جلب نظر قاضی محترم دادگاه، ابتدا فیلم جلسات برگزار شده را برای عموم پخش و سپس جلسات آتی را به صورت مستقیم و بدون سانسوربرای مردم منتشر نماید تا بنا بر فرمایش نمایندگان محترم ابهامات بر طرف شود.


ثانیا - در نامه نماینگان محترم مجلس مواردی مطرح شده که جای شگفتی است. مانند این که کبفرخواست آقای هاشمی مسخره دانسته یا ادعا شده است که گفته شده آقای هاشمی از حیثدخالت در پرونده استات اویل متهم نیست. این که وکلای ملت در نامه سرگشاده خود با استفاده از عنوان جمعی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به نام ملت متاسفانه به همین راحتی ادعاهای نادرست مطرح می‌کنند باورنکردنی است. اینجانب از نمایندگان مربوطه به دلیل تحریف سخنان خود شکایت کرده ام و امیدوارم قوه قضاییه به این شکایت رسیدگی فوری و همزمان با شکایت مدعی العموم علیه اینجانب نماید.

سید وحید ابوالمعالی الحسینی
وکیل مهدی هاشمی بهرمانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز