خبرگزاری کار ایران

بیانیه‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت حکم اعدام شیخ نمر:

اجرای حکم ظالمانه علیه شیخ نمر، جهان اسلام را در مقابل عربستان بسیج می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۷۷

خواست صریح و شفاف مسلمانان جهان از دولت و دستگاه قضایی عربستان سعودی این است که هرچه سریعتر نسبت به آزادی آیت‌الله شیخ نمر اقدام کرده و به تبعیض و ارعاب برنامه ریزی شده علیه مخالفان خود پایان دهند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد ‌اجرای حکم ظالمانه علیه شیخ النمر، جهان اسلام را در مقابل عربستان بسیج خواهد کرد.


به گزارش ایلنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ النمر، از علمای مبارز و شیعه عربستان سعودی با صدور بیانیۀ محکومیت شدید اللحنی؛ اعلام و صدور حکم اعدام این عالم مجاهد را ظالمانه و کاملاً سیاسی و غیر قانونی دانسته و بشدت آن را محکوم کرده و اجرای آن را باعثفروپاشی نظام ظالمانه و تروریست پرور آل سعود در عربستان دانست.


در این بیانیۀ این طور آمده است: دست‌های ناپاک تروریست پرور آل سعود که در سال های گذشته هم به خون زائران بیت الله الحرام و مسلمانان خود و سایر زائران آغشته است، بار دیگر عالم کشی را به اربابان جور و ستم و جنایت، آمریکا و رژیم صهیونیستی هدیه و پیش کش می‌کنند.


حکم اعدام این روحانی مبارز و مظلوم برای همه‌ی شیعیان و مسلمانان آزاده موجب تأثر و تأسف شدید است. روحانی که بدون هیچ گناهی از سوی حکام کشور عربستان محکوم به اشد مجازات شده است.


اینک ناله مصیبت و فغان تاریخ و فریاد تظلم خواهی و " هیهات مناالذله " حق طلبان و حقیقت جویان عالم در صدور حکم اعدام ظالمانه رژیم ناپاک و خائن آل سعودی، درباره عالم بزرگ اسلامی و رهبر شیعیان عربستان آیت‌الله نمر به گوش می رسد و مجامع بی تعصب حقوق بشر که از جنایات تبعیض نژادی در اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتار مسلمانان بی گناه و بی پناه در فلسطین اشغالی، سوریه و عراق و افغانستان و غیره حمایت می کنند؛ چرا و چگونه در دفاع از حقوق مسلمین دم فروبستند و چشم بر هم گذاشتند؟ آیا نه این است که منافع نامشروع و زیاده خواهانه آنان، این گونه اقتضاء می کند؟ و سردمداران دروغین حقوق بشر بایستی به این سوالات پاسخ دهند.


تاریخ و وجدان های آگاه و دیدگان بیدار تاریخ حتماً به این سؤالات در طول تاریخ پاسخ خواهند داد و ظلم ظالمان و جور جائران را در دفتر سفید خود ثبت و ضبط خواهند کرد.


امروز فریاد «وامصیبتا» و «یاللمسلمین» تاریخ و طنین فریاد «هل من ناصر ینصرنی» حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در ظهر عاشورا و صدای خشم و نفرت و انزجار مسلمین جهان در اعتراض به این حکم ظالمانه و نامشروع به گوش می رسد.
جرم بزرگ شیخ نمر به عنوان نمادی بزرگ و مصلحی شجاع، روحانی مجاهد و مبارز و عالمی متقی در برابر ظلم کفر گونۀ نظام سلطه و استکبار و خفقان رژیم تروریست پرور آل سعود فقط تظلم خواهی مظلوم از ظالم جور پرور است.


ناگفته پیداست که حکم دادگاه عربستان با آزادی های سیاسی افراد و حقوق بشر و حقوق اقلیت ها در تناقض کامل است و زمینه‌ساز دامن زدن به اختلافات فرقه ای در دنیای اسلام خواهد شد و پس از آتشی که آل سعود به پا کرد، آرام نگه داشتن دوست‌داران این روحانی عظیم‌الشأن نیز بسیار سخت و مشکل خواهد بود.


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان عنوان کرد: خواست صریح و شفاف مسلمانان جهان از دولت و دستگاه قضایی عربستان سعودی این است که هرچه سریعتر نسبت به آزادی آیت‌الله شیخ نمر اقدام کرده و به تبعیض و ارعاب برنامه ریزی شده علیه مخالفان خود پایان دهند.


عربستان سعودی نیز بایستی بداند که با اجرای این حکم، ضمن مواجه شدن با کوهی از امواج کوبندۀ خشم و نفرت و انزجار تمامی مسلمانان جهان اعم از شیعه و اهل تسنن، مردم عربستان نیز با اینگونه احکام دست از مبارزه خود برنخواهد داشته و آل سعود با پرداخت هزینۀ گزاف و خارج از تصور، باید جهان اسلام را مقابل خود ببیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز