خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

برنامه دولت تزریق اطلاعات صحیح به جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۳۲

بی قانونی اشتباه بزرگتری از قانون بد داشتن است؛ بحثنظم در دولت مورد تاکید جدی است و مشکلاتی که از بی نظمی و بی قاعدگی بوجود می آید آثار زیانباری دارد.

وزیر دادگستری گفت: برای کمک به جامعه باید اطلاعات درست به جامعه تزریق گردد و بنای دولت نیز جمع آوری صحیح اطلاعات است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، صبح امروز و در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، بر عزم جدی دولت در نظم بخشیدن به امور و قانونمداری و تدبیر تاکید کرد.

وزیر دادگستری به آثار و تبعات زیانبار قانونگریزی و بی نظمی در امور که در گذشته گریبانگیر کشور بوده اشاره کرد و گفت: «بی قانونی اشتباه بزرگتری از قانون بد داشتن است؛ بحثنظم در دولت مورد تاکید جدی است و مشکلاتی که از بی نظمی و بی قاعدگی بوجود می آید آثار زیانباری دارد».

وی ادامه داد: دولت بنا ندارد سرعت انجام امور، جلب رضایت عمومی و اقناع اجتماعی را به هر قیمتی به دست بیاورد، چراکه در بسیاری از مواقع همین موارد سبب بروز مشکلات فراوانی شده است؛ بدون محاسبه، پیش بینی و تعیین راهکارهای مناسب برای تحصیل ابزار و مقدمات، تصمیم گیری کردن، فرهنگ بسیار غلطی است که غیر قابل گذشت است.

پورمحمدی با بیان این مطلب که بحثشفافیت در دولت بسیار جدی است، کسب اطلاعات و ابزار و گردش این اطلاعات و نیز پرهیز از پنهان کاری و دست کاری اطلاعات را دو امری عنوان کرد که دولت برای ایجاد شفافیت مد نظر قرار داده است و در این باره تصریح کرد: برای کمک به جامعه باید " اطلاعات درست " به جامعه تزریق گردد و بنای دولت نیز جمع آوری صحیح اطلاعات است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در گذشته و لزوم پرهیز از فرافکنی در بین مسوولین اظهار کرد: پرونده عملکرد گذشته در واقع پرونده همه ماست؛ چراکه اغلب ما در گذشته بخشی از کارها را برعهده داشته ایم که از این رو در مشکلات و کاستی های گذشته نیز دخیل بوده ایم؛ پس در بیان این مشکلات نباید فرد خاصی را مخاطب قرار دهیم و اصولا فلسفه امر به معروف و نهی از منکر آشکار سازی ضعفها است که در صورت رعایت اصول آن، به پیشرفت جامعه کمک خواهد شد.

وزیر دادگستری با انتقاد از عملکرد مجلس در عدم تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه توضیح داد: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب، متاسفانه تا کنون فلسفه قانون بودجه مورد توجه قرار نگرفته بود که دولت یازدهم در فاصله ای کوتاه و با همتی جدی این قانون را مورد مطالعه و بازنگری قرار داد که نتیجه آن، حذف برخی احکام تکراری در بودجه سنوات گذشته و ارسال لایحه آن به مجلس بود.

وی ادامه داد: جای تعجب است که مجلس شورای اسلامی علیرغم اینکه کلیات این طرح را مورد تصویب قرار داده و حتی از دولت تقدیر نیز به عمل آورده بود، در مرحله بعدی بدون اینکه به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شده باشد، مورد تصویب قرار نگرفت؛ حال آنکه در صورت تصویب این لایحه، شفاف سازی مطلوبی در ارایه قانون بودجه صورت می گرفت و بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه بر طرف می شد.

پورمحمدی در خاتمه با بیان این موضوع که برخی، به اطلاعات منتشر شده از سوی دولت انتقاد می کنند و از طریق دست انداختن، استهزا، پیامک و ساخت انیمیشن و…، به دنبال تغییر واقعیت هستند، گفت: اگر تدبیر کنیم و در امور تشریک مساعی داشته باشیم، تفضل خداوند نیز شامل حال ما خواهد شد و مشکلات و کاستی ها از بین می روند؛ می بایست از خرابکاری پرهیز کرد و به دیگران نیز اجازه خرابکاری نداد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز