خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام مصلحی:

هدف از سازماندهی گروه‌هایی همچون داعش مصونیت رژیم صهیونیستی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۸۹

گروه های تروریستی همچون داعش بدون پشتوانه های سنگین مالی، فکری و تسلیحاتی جریان آمریکایی، عدد قابل توجه و توان قابل اعتنایی نیستند.

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه طی سخنانی در مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و اذان نیروی دریایی سپاه در بندرعباس، گفت: یکی از اهداف جریان آمریکایی در سازماندهی گروه هایی همچون داعش، مصونیت بخشی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایات در منطقه خاورمیانه و استمرار سیاست های توسعه طلبانه این رژیم اشغالگر است

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی با اشاره به حوادثمنطقه خاورمیانه و سازماندهی جریان آمریکایی برای ایجاد تغییرات اساسی در جغرافیای عقیدتی و سیاسی این منطقه خاطر نشان کرد: آتشی که آمریکا در دامن مردم منطقه انداخته است بی تردید شعله تنفر و خشم مردم علیه دسیسه های دنباله دار دولتمردان آمریکایی را گسترش و شدت خواهد بخشید.

وی افزود: گروه های تروریستی همچون داعش که در حقیقت مولود اتاق های فکر سیاست بازان جریان آمریکایی است، یکی از مظاهر آشکار دشمنی و کینه توزی آنان نسبت به جریان مقاومت در منطقه نیز به شمار می آید.

وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کیست که نداند گروه های تروریستی همچون داعش بدون پشتوانه های سنگین مالی، فکری و تسلیحاتی جریان آمریکایی، عدد قابل توجه و توان قابل اعتنایی نیستند.

مصلحی تصریح: البته در قاموس سیاست های دولتمردان آمریکا علیه ملت های مستقل و مقاوم منطقه هر یک از گروه های تروریستی برای مقصد و هدف خاصی شکل گرفته و تاریخ مصرف خاصی دارند و پس از این تاریخ، اشکال و عناوین دیگری به خود می گیرند.

وی گفت: یکی از اهداف جریان آمریکایی در سازماندهی گروه هایی همچون داعش، مصونیت بخشی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایات در منطقه خاورمیانه و استمرار سیاست های توسعه طلبانه این رژیم اشغالگر است.

وی افزود: با جریان بیداری ملت ها در منطقه، بی تردید خواب سیاست سازان آمریکایی در مصونیت بخشی به رژیم غاصب صهیونیستی و تغییر در جغرافیای مقاومت در برابر جریان سلطه، تعبیر نخواهد شد.

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: مظاهر عداوت و کینه توزی دولتمردان آمریکایی علیه انقلاب اسلامی یکی از آشکارترین سیاست های جاری این دولت در ابعاد گوناگون است که برای هیچ وجدان بیدار و آگاهی قابل تردید نیست.

وی افزود: کینه و دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران تنها منحصر به اقدامات نظامی و امنیتی نبوده بلکه این کینه و دشمنی در ابعاد گوناگون شکل گرفته و امتداد پیدا کرده که جنبه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… از آن جمله است.

مصلحی اظهار داشت: اصطلاحاتی که امام(ره) ومقام معظم رهبری(مدظله) در مسیر مبارزه به کار می برند، نباید کمرنگ شود چرا که مبارزه ما در منطقه ماهیتش درگیری با استکبار است و مبارزه با تروریسم تنها بخشی از این مبارزه است. وی افزود: استکبار در مسائل مختلف به بن بست رسیده است اما انقلاب اسلامی برای همه این مسائل حرف و برنامه و راهکار دارد.

وزیر سابق اطلاعات گفت: چندی پیش عنوان بیداری اسلامی که پیش آمد، عده ای در داخل کشور شدیدا ابراز مخالفت کردند که چرا می گویید بیداری اسلامی در حالی که این حرکت یک حرکت آمریکایی است.

وی افزود: بیداری اسلامی واقعیت مسلمی بود که حادثشد و ما برای آن طرح و برنامه نداشتیم اما آمریکایی ها برای سوء استفاده از آن برنامه ریزی و طراحی کردند.

وی افزود: یکی از طرح های آمریکا برای سوء استفاده از این جریان تسویه حساب با جریان مقاومت در منطقه بود که با سازماندهی وسیع و بهره گیری از ثروت قارون های منطقه، جریانی را به اسم بیداری و انقلاب در سوریه به راه انداختند و آن را حمایت و پشتیبانی کردند به نام این که در این جا هم بیداری اسلامی رخ داده است.

مصلحی گفت: ما هسته اولیه جریانی را که در سوریه به اسم بیداری و انقلاب راه اندازی کردند کاملا آنالیز کردیم و آنها عدد و رقمی نبودند که قابل اعتنا باشند ولی از طریق حمایت های سنگین مالی، فکری و سیاسی و به دنبال آن حمایت های وسیع تسلیحاتی و اطلاعاتی و آموزشی، جریان داعش را به دنیا آوردند و این مولود شوم را تقویت و به جان کشورهای منطقه و مردم آنها انداختند.

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حمایت های کاملا مشهود جریان آمریکایی از بارزترین جلوه های وحشیگری و جنایت و کشتار و اشغالگری رژیم صهیونیستی که تازه ترین جلوه آن در حوادثغزه رخ داد، گواه محکمی است بر این که جریان آمریکایی در ادعای مبارزه با تروریسم دروغ می گوید.

وی افزود: ما اسنادی در اختیار داریم که نشان می دهد جریان داعش از دل حمایت ها و سیاست های سیاستگزاران و اتاق های فکر آمریکایی زاییده شد و تنها چیزی که شاید بتواند عوامفریبی آمریکایی ها را درباره مواضع جدیدشان علیه داعش توجیه کند، پایان یافتن تاریخ مصرف این گروه برای آمریکایی ها و طرح ریزی برای جایگزینی آن با جریان تازه ای در سطح منطقه است.

مصلحی در ادامه اظهار داشت: جریان آمریکایی در ماجرای سوریه تمام امکانات و سرمایه های سیاسی خود را به میدان آورد اما با وجود دستیابی به بخشی از اهداف خود در ویران سازی زیرساخت های سوریه و درگیر کردن سوریه به عنوان بخشی از جبهه مقاومت برای مصونیت دادن به اسرائیل، بعد از گذشت سه سال و اندی با وجود همه اقدامات ممکن و بسیج امکانات، موفق به ساقط کردن بشار اسد نشده است و حمایت مالی و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران را دلیل ناکامی خود عنوان می کنند.

وی افزود: آنها از سویی تأکید دارند که ایران به دلیل تحریم های شکننده نمی تواند کاری بکند و این با گفته های آنان کاملا در تناقض است چرا که اگر تحریم ها به زعم آنها فلج کننده بوده و ایران نمی تواند کاری بکند، این ادعا با ادعای حمایت مالی و دخالت ایران در سوریه کاملا در تناقض است چرا که ایستادگی در برابر جبهه آمریکایی و حامیان منطقه ای آن که ثروت های قارونی خود را برای انهدام سوریه و ساقط کردن بشار اسد به میدان آورده اند، مستلزم ساختاری توانمند و قدرتمند است که نمی تواند کار ایرانی باشد که به زعم آنها با تحریم ها، فلج شده و قادر به انجام کاری نیست و به هر حال یک وجه ماجرا با آن چه غربی ها می گویند مغایرت دارد و همان طور که هشت سال فشار و هجمه جبهه استکبار جهانی در دوران دفاع مقدس نتوانست آنان را به اهدافشان برساند، تحریم های ظالمانه جریان آمریکایی نیز نخواهد توانست اراده و توانمندی ایران را در حمایت از جبهه مقاومت سلب و تضعیف نماید.

مصلحی در پایان با استناد به آیات و روایات، به اصل سلب و ایجاب اشاره کرد و گفت: اسلام حرفی که با بشر می زند در قالب همین اصل سلبی و ایجابی است. وی افزود: بر این اساس اگر در جایی می فرماید قولوا لا اله الا الله تفلحوا و یا انی فضلتکم علی العالمین و مانند آن، این اصل حاکم و برقرار است و تأکید می کند تا جایی که پای ارزش های خودتان بایستید، فضلتکم هست، تا جایی که در مسیر ولایت باشید، این برقرار است و اگر این ایستادگی بر مسیر ارزش ها نباشد، آن سوی آیه نیز برقرار نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز