خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم:

به نمایندگان دوشغله به شکل خصوصی تذکر دادیم / کمیته انتخابات زمان بیماری آیت‌الله مهدوی‌کنی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۳۳

از کمیسیون اصل نود مجلس تقاضا کرده‌ایم که درباره نمایندگان دو شغله بررسی‌های لازم را انجام دهد؛ زیرا اعتقاد داریم که باید شان نمایندگان حفظ شود. امروز صبح هم در صحن علنی ناچار شدیم تذکری را در این باره به نمایندگان بدهیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: زمانی که کمیته انتخابات جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد، آیت‌الله مهدوی‌کنی در بستر بیماری بودند و تا امروز نیز تغییر و تحولی در آن اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه مرارسم ترحیم آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران درباره قانون دو شغله بودن مسئولان گفت: مجلس ناظر بر این قانون است و در ادارات دولتی و غیردولتی این موضوع را پیگیری می‌کند. ما حتی در بین نمایندگان مجلس نیز کسانی را داشتیم که دو شغله بودند و به صورت خصوصی به آنها تذکر لازم را داده‌ایم.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: از کمیسیون اصل نود مجلس تقاضا کرده‌ایم که درباره نمایندگان دو شغله بررسی‌های لازم را انجام دهد؛ زیرا اعتقاد داریم که باید شان نمایندگان حفظ شود. امروز صبح هم در صحن علنی ناچار شدیم تذکری را در این باره به نمایندگان بدهیم.

وی درباره موضوع اسیدپاشی و موضع نمایندگان نیز گفت: موضع نمایندگان همان است که از طریق رئیس مجلس شورای اسلامی شفاف و روشن بیان شد؛ ما هرگونه خشونت در این ماجرا را محکوم می‌کنیم و تاکید داریم که این حادثه ربطی به امر به معروف و نهی از منکر نداشته است.

مصباحی مقدم افزود: برخی از رسانه‌ها در این باره تخلف کرده‌اند و این موضوع را به نهی از منکر ربط داده‌اند و خواست آنها این بود که مقابل مجلس قرار است قانونی را تصویب کند، بایستند، اما مجلس کار خود را ادامه خواهد داد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد چگونگی انتخاب جایگزین آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: برای انتخاب جایگزین ایشان حتما به صورت رای‌گیری اقدام خواهیم کرد. اما تا زمانی که انتخابات برگزار نشده است، قائم مقام ایشان، آیت‌الله موحدی کرمانی مسئولیت‌ها را برعهده دارند.

مصباحی‌مقدم درباره کمیته انتخابات جامعه روحانیت مبارز نیز گفت: زمانی که این کمیته تشکیل شد، آیت‌الله مهدوی‌کنی در بستر بیماری بودند و تا امروز نیز تغییر و تحولی در آن اتفاق نیفتاده است.

مصباحی‌مقدم در پایان در پاسخ به سوالی درباره دیدار جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: تلاش کرده‌ایم کمیته‌ای مشترک برای انتخابات خبرگان داشته باشیم، اما هنوز کمیته‌ای تشکیل نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز