خبرگزاری کار ایران

سرلشکر فیروز آبادی در همایش پدافند غیرعامل عنوان کرد:

پدافند غیر عامل جلوگیری از آسیب هاست

کد خبر : ۲۱۸۰۱۸

سرلشگر فیروزآبادی رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در سومین همایش پدافند غیرعامل گفت: یکی از ابعاد مهم سند چشم‌انداز ۲۰ ساله دفاع همه جانبه و پدافند غیرعامل است که ما آن را در سنت‌های دینی‌مان هم مشاهده می‌کنیم که چگوه پیامبر اسلام در جنگ خندق به پدافند غیرعامل رو آوردند. علاوه بر آن در دفاع مقدس نیز خاکریزها و استتارها و… همه آنها نوعی پدافند غیرعامل بود که هدف همه آنها جلوگیری از آسیب تعریف می‌شد.


سرلشگر فیروزآبادی رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در سومین همایش پدافند غیرعامل گفت: حضرت امام در پایان دفاع مقدس و استراتژی دفاع همه جانبه که همه مردم در آن مشارکت داشته باشند، تاکید داشتند و درباره پدافند غیرعامل اعتقاد داشتند این موضوع مختص به زمان جنگ نیست و در همه شرایط ما باید آماده مقابله با تهدیدات باشیم.
سرلشگر فیروزآبادی ادامه داد: در این جهت رهبر معظم انقلاب فرمان همگانی پدافند غیرعامل را ۱۱ سال پیش صادر کردند و آن را مصونیت‌سازی کشور دانستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا وی گفت: یکی از ابعاد مهم سند چشم‌انداز ۲۰ ساله دفاع همه جانبه و پدافند غیرعامل است که ما آن را در سنت‌های دینی‌مان و قران هم مشاهده می‌کنیم که چگوه پیامبر اسلام در جنگ خندق به پدافند غیرعامل رو آوردند و شهر را از دست دشمنان مصون کردند. علاوه بر آن در دفاع مقدس نیز خاکریزها و استتارها و… همه آنها نوعی پدافند غیرعامل بود که هدف همه آنها جلوگیری از آسیب تعریف می‌شد.
این فرمانده ارشد نظامی افزود: در سیاست‌های کلی نظام به موضوع پدافند غیرعامل تاکید شده است و همه مجموعه‌ها باید برای کاهش آسیب‌ها به وضعیت مدیریت بحران بتواند در راستای اهداف پدافند غیرعامل گام بردارند.
وی گفت: انتظارات مقام معظم رهبری از ما در حوزه پدافند غیرعامل آن است که همه ما در این حوزه خود را مسئول بدانیم و گام های مثبتی در جهت اجرایی شدن این عامل برداریم.
فیروزآبادی بیان کرد: ولی امر مسلمین در حوزه پدافند غیرعامل پیگیری‌های مکرری دارند و مسئولانی را برای آن تعیین کرده‌اند که مرتبا در این حوزه از آنها گزارش می‌گیرند و فرمایشات ایشان بهترین چراغ راه دفاع می‌باشد.
وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: ایشان تاکید دارند هر ملتی که آماده دفاع نباشد زنده نیست و هر ملتی که دفاع را برای خود واجب نداند و تهدیدات را نشناسد زنده نیست.
وی گفت: مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل را همانند شعله می‌دانند که هم باید دارای وسعت، گرما و هم نور باشد. همه ما باید این فرمان را به گوش دل بشنویم و به دنبال مصون سازی کشور از خطرات دشمن باشیم.
فیروزآبادی اشاره کرد: امروز اهمیت پدافند غیرعامل باید برای همه مسئولان کشوری مشخص شود و متولیان این امر نباید هیچ مسئولی را رها کنند تا اهمیت این موضوع را به آن تفهیم نکرده باشند.
وی همچنین گفت: اقتدار نظامی فقط با سلاح ممکن است و پدافند غیرعامل مکمل پدافند نظامی است و ما نباید هیچ گاه از این موضوع غفلت کنیم و بدانیم تا زمانی که دشمن وجود دارد ما نیز باید آمادگی دفاع را داشته باشیم.
فیروزآبادی گفت: مقام معظم رهبری به کلیه وزارت‌خانه ها اعلام کرده است و آنها موظف هستند اعتباری را برای این حوزه منظور کنند زیرا ملتی که تصمیم گرفته است حرف زور را قبول نکند باید با جدیت خود را آماده دفاع همه جانبه کنند زیرا به گفته مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل شبیه مصون‌سازی بدن انسان است که از درون اتفاق می‌افتد.
وی گفت: همه باید همت کنیم و تمام تلاش‌مان را معطوف به این قضیه سازیم که اگر دشمن بخواهد برای ما تهدیدی باشد از این قضیه منصرف شود و اگر روزی بخواهد کاری علیه ما انجام دهد و گلوله‌ای به طرف ما شلیک کند بدانند آن گلوله به سمت خود کمانه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز