خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی در همایش پدافند غیرعامل:

نمی گذاریم چهره ایران را ناامن نشان دهند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۱۲۶

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت موضوع و نیاز به پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل از ارکان اساسی امنیت ملی و استقلال دفاعی و آرامش و توسعه ایران است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همایش ملی پدافندغیرعامل که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما در حال برگزاری است، گفت: مهمترین هدف پدافند غیرعامل، تضعیف اراده دشمن و ناامید کردن آن قبل از وقوع جنگ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن رضایی تاکید کرد: اقتدار نظامی فقط به موشک‌ها نیست. الان که بزرگترین قدرت موشکی و نظامی منطقه هستیم، آنچه که می‌تواند این موشکها و توپها را کامل کند.

وی با بیان اینکه برای همه نوع تهدیدات، فرمول پدافند غیرعامل داشته باشیم، گفت: پدافند غیرعامل از ارکان اساسی امنیت ملی و استقلال دفاعی و آرامش و توسعه ایران است.

رضایی گفت: امنیت همیشه دو بُعد دارد یکی بُعد بازدارندگی و بُعد دوم این است که وقتی جنگ شروع شد، در کوتاهترین زمان و با حداقل خسارات تمام شود. برای اجرای شدن این دو بُعد، فراهم کردن امکانات، تدابیر و قوای لازم از ضروریات است.

وی ادامه داد: خسارات زیادی به ایران به دلیل مراعات نکردن پدافند غیرعامل در جنگ تحمیلی وارد شد این در حالی است که پیش از انقلاب مستشاران آمریکایی در ایران بودند. اما هیچ گاه دانش پدافند غیرعامل را به ما نمی‌دادند تا امنیت ملی ایران در گروگان آمریکا باشد.

به گزارش ایلنا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوعات اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در چند ماه اخیر، تمام منطقه جز ایران ناامن بوده و شاهد بودیم که برای برهم زدن ثبات و آراش کشورمان، یک معلم را در سیستان کشتند و یا در اصفهان اسیدپاشی کردند و سپس تمام رسانه‌های آنها به صورت سازماندهی شده و هدفمند آنقدر به این موضوع پرداختند که حدود ۱۰۰۰ نفر را مجبور کردند در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کنند.

وی تصریح کرد: معلوم است که حساب و کتابی در کار است و نشان دادن چهره ناامن از ایران از اهداف دشمنان است و نمی گذاریم چنین اتفاقی بیفتد.

به گزارش ایلنا سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این همایش صحبت کرد. وی با اشاره به اینکه هر جنگی شرایط خاصی برای وقوع و اتفاق افتادن دارد، گفت: شرایط امروز دنیا سیال و زود‌گذر است و نمی‌توان جنگ‌ها را در فاصله زمانی بلند پیش‌بینی کرد. جنگ‌ها واقعیت‌هایی بودند که در شرایط غافلگیری استراتژیک اتفاق افتادند. به عنوان مثال جنگ‌های جهانی در اثر یک حادثه تاکتیکی آغاز و سبب بالفعل شدن استراتژی‌های نهفته شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم برای صلح، آرامش و امنیت تلاش کنیم باید برای بقاء و ادامه حیات آماده شویم. کشوری که برای جنگ آماده نیست نمی‌تواند مشق صلح کند. امنیت و آرامش و اقتدار ناشی از توانایی در مدیریت جنگ است و کشورهایی که امروز حیات خود را از دست داده‌اند به دلیل عدم توان برای مدیریت جنگ، ناکارآمدی و انحطاط بوده است.

جانشین فرمانده سپاه در پایان تاکید کرد: در پدافند غیرعامل ما باید اقداماتی را انجام دهیم. ما باید اقداماتی را انجام دهیم که بتوانیم از فروپاشی ذهنی جامعه جلوگیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز