خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشم زاده هریسی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حضور هاشمی به ریاست مجلس خبرگان زینت می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۱۶۲

حتی اگر آیت الله هاشمی هم به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب نشود باری بر زمین نخواهد ماند و افراد دیگری برای این پست حضور دارند بنابراین جای نگرانی نیست.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان گفت: آیت الله هاشمی یکی از وزنه‌های مجلس خبرگان است که وجود و حضور او در ریاست مجلس خبرگان به این جایگاه زینت می‌دهد.

آیت الله هاشم زاده هریسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مباحثمطرح شده پیرامون انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: البته در این میان بده چون تاکنون با آیت الله هاشمی صحبتی نداشتم، نمی‌توانم در مورد اظهارات افراد حرفی را بیان کنم.

وی افزود: نکته‌ای که می توان با اطمینان در مورد آن صحبت کرد این است که آیت الله هاشمی سال‌ها به عنوان رئیس و نائب رئیس مجلس خبرگان خدمت کرده و در دوره‌ای آیت الله مشکینی اصرار داشت که آیت الله هاشمی کاندیدای ریاست مجلس خبرگان شود.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی به عنوان یکی از نمایندگان عالی مجلس خبرگان، حق کاندیدا شدن برای ریاست مجلس را دارد، تاکید کرد: این حق تنها در اختیار شخص آیت الله هاشمی است و هیچ فردی نمی‌تواند در مورد حضور و یا عدم حضور وی اظهار نظر کند.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از مباحثتندی که در مورد ریاست مجلس خبرگان رهبری مطرح می‌شود، گفت: این بحث‌ها نشان دهنده ترس و یا ناراحتی یک عده است در حالیکه آنها نیز باید بدانند اگر آیت الله هاشمی به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب شود آسمان به زمین نخواهد آمد و تغییر عمده‌ای در مجلس خبرگان صورت نخواهد گرفت.

وی از آیت الله هاشمی به عنوان پدر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: حتی اگر آیت الله هاشمی هم به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب نشود باری بر زمین نخواهد ماند و افراد دیگری برای این پست حضور دارند بنابراین جای نگرانی نیست.

آیت الله هاشم زاده هریسی در واکنش به مباحثمطرح شده پیرامون محدودیت سن افراد برای ریاست مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان و ریاست آن مثل سایر مسئولیت‌ها، اجرایی نیست که در آن سن افراد مطرح باشد. در مجلس خبرگان وزن و اعتبار افراد مهم است. و هرچه در این مسئولیت، افرادی که از استوانه‌های نظام و انقلاب هستند، قرار گیرند، اعتبار آن را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه باید انتخاب ریاست مجلس خبرگان را به اراده افراد برای کاندیدا شدن و از سوی دیگر حق اشخاص برای انتخاب کردن محول کنیم، گفت: مردم ما نیز بیدار و روشن هستند. تجربه نشان داده که هرگاه فردی مورد بی‌انصافی، تخریب، تهمت و سیاست‌بازی گروهی قرار گیرد مردم به کسی که نسبت به او ظلم شده است، حمایت خواهند داشت.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید مباحثحاشیه‌ای را رها کنیم و بگذاریم که مردم با آرامش زندگی کنند چراکه با دعوای جناحی، تخریب، تهمت و بداخلاقی کار به جایی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: تخریب و درهم شکستن اعتبار چهره‌های برجسته کشور در واقع در هم شکستن اعتبار نظام است. البته بنده راضی نیستم که کسی من را عضو یک جناح خاص بداند اما هرکسی آزاد است که اعتقاد خود را بیان کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز