خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با معاون وزیر حقوق بشرعراق:

ایران در همه زمینه‌ها از عراق حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۴۳۲

اگر به نتیجه اقدامات شوم گروه های تروریستی در منطقه نگاه کنید می بینید که بهترین بهره برداری از این گروه ها را آمریکا و همپیمانانش به عمل می اورند

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با معاون وزیر حقوق بشر عراق بر حمایت همه جانبه ایران از این کشور در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: همکاری و تعامل ما با عراق معمولی نیست بلکه فوق العاده است و ما برای آن ارزش زیادی قائل هستیم.


به گزارش ایلنا، محمدجواد لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین همکاری ها را با ساختارها و مکانیزم های حقوق بشری سازمان ملل داشته است گفت: گزارش یو. پی. آر ایران در دور دوم بسیار حرفه ای تر و کامل تر از دور اول است و ما به دستاوردهای وسیع خود در همه زمینه ها از جمله تشکیل یک نظام مدنی و سیاسی براساس عقلانیت اسلامی که در آن مردم مشارکت کامل دارند افتخار می کنیم.


دبیر ستاد حقوق بشر در این دیدار که نذیری سفیر و نماینده کشورمان در مقر اروپایی سازمان ملل و برخی دیگر از مسئولان ایرانی حاضر در هیأت عالیرتبه حقوق بشری ایران او را همراهی می کردند ضمن تقدیر از رأی منفی سال گذشته عراق به قطعنامه ضد حقوق بشری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که این کشور همین رویه را در حمایت از کشورمان ادامه دهد.


لاریجانی با بیان اینکه موفقیت های ایران در زمینه های مختلف ازجمله دموکراسی، علم و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش و به روز شدن قوانین و مقررات مطلوب آمریکا و برخی از کشورهای دیگر غربی نیست گفت: غربی ها به هیچ وجه از پیشرفت کشورهای اسلامی خصوصا کشوری مانند ایران که نظامی دموکراتیک مبتنی بر عقلانیت اسلامی تشکیل داده خشنود نیستند و از هیچ کاری برای تضعیف و به شکست کشاندن این تجربه مهم فروگذار نمی کنند.


دبیر ستاد حقوق بشر افزود: امروز آنچه در منطقه و خصوصا ناشی از جنایات وحشیانه گروه های تروریستی از جمله داعش مشاهده می کنیم، زائیده همین نگاه سلطه گر و ضد توسعه ای غربی ها است، چه آنکه آنها حق توسعه کشورهای مسلمان را به رسمیت نمی شناسند و در عمل قائل به این هستند که کشورهای مسلمان نباید رشد کنند و عمده فشارهایی که به ایران با بهانه های مختلف می آورند نیز در همین راستاست.


لاریجانی افزود: اگر به نتیجه اقدامات شوم گروه های تروریستی در منطقه نگاه کنید می بینید که بهترین بهره برداری از این گروه ها را آمریکا و همپیمانانش به عمل می اورند چراکه این کشورهای مسلمان منطقه هستند که در این آتش افروخته شده می سوزند و از توسعه باز می مانند اگر چه ما از ابتدا اعلام کرده ایم و بارها هشدار داده ایم که این آتش دامن خود آنها را هم خواهد گرفت.


دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با بیان اینکه آنچه در عراق رخ می دهد جنایت علیه بشریت است و مرتکبان آن باید مجازات شوند گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی عراق بوده است و این کشور را در مبارزه با تروریسم یاری خواهد کرد.

در این دیدار همچنین عبدالکریم، معاون وزیر حقوق بشر عراق و رئیس هیأت عالیرتبه این کشور که برای حضور در بیستمن نشست یو. پی آر در ژنو حاضر شده اند ضمن تقدیر از حمایت های ایران در همه عرصه ها خواستار تعامل و همکاری بیشتر دو کشور در بحثحقوق بشر شد.


معاون وزیر حقوق بشر عراق با اشاره به اینکه گزارش اول یو. پی. آر ایران نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به خوبی ساختارها و مکانیزم های بین المللی را می شناسد و می تواند در برابر حملات سازماندهی شده برخی کشورها از خود دفاع کند پیشنهاد تشکیل یک کمیته حقوق بشری برای ایجاد ارتباط بین وزارت حقوق بشر عراق و ستاد حقوق بشر ایران را مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز