خبرگزاری کار ایران

بازتاب مراسم ۱۳ آبان در رسانه‌های جهان

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۸۹

به‌رغم در جریان بودن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵، مردم ایران به سنت هر ساله در سالگرد تسخیر سفارت آمریکا با برگزاری راهپیمایی، اجتماع و سخنرانی، از سیاست‌های واشنگتن ابراز خشم کردند.

برگزاری مراسم ۱۳ آبان و سی و پنجمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی هم‌زمان با عاشورای حسینی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش ایلنا،شبکه خبری الجزیرهبا پوشش این مراسم گزارش داد که ایرانی‌ها امسال نیز مانند سال‌های قبل هم‌زمان با سالگرد تسخیر سفارت سابق آمریکا به خیابان‌ها آمده و شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرسنیز گزارش داد که شهروندان ایرانی بار دیگر در قالب یک تجمع بزرگ ضدآمریکایی به خیابان‌ها آمده و پرچم‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس را به آتش کشیدند.

روزنامه نیویورک تایمزنیز نوشت که مردم ایران هم‌زمان با مراسم عزاداری امام سوم شیعیان در تهران و سایر شهرهای این کشور راهپیمایی کرده و سالگرد تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان که حدود یک سال پس از انقلاب ایران رخ داد را گرامی داشتند.

خبرگزاری شینهوانیز با پوشش این مراسم، گزارش داد که به‌رغم در جریان بودن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵، مردم ایران به سنت هر ساله در سالگرد تسخیر سفارت آمریکا با برگزاری راهپیمایی، اجتماع و سخنرانی، از سیاست‌های واشنگتن ابراز خشم کردند.

به گزارش این خبرگزاری، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی پارچه‌نوشته‌هایی در محکومیت آمریکا و اسرائیل در دست داشتند.

خبرگزاری فرانسهنیز در این‌باره گزارش داد که مراسم سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در سال جاری با مراسم عاشورای حسینی هم‌زمان بود و مردم تلاش کردند به هر دو مناسبت توجه داشته باشند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که به‌رغم گذشته ۳۵ سال از تسخیر سفارت آمریکا، ماهیت شعارهای ضدآمریکایی مردم ایران تغییری نکرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌اننیز با پخش تصاویری از تجمع مردم ایران، به پوشش این حضور مردمی پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز