خبرگزاری کار ایران

حسن غفوری‌فرد در گفت وگو با ایلنا:

حضور دوباره هاشمی و ناطق باعثقوت جامعه روحانیت خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۸۶

جامعه روحانیت مبارز از گروه و جریان های پرسابقه انقلاب اسلامی که بزرگانی از انقلاب عضو آن بوده و هستند که با وجود این سابقه و اعضا حتما دچار این گونه لغزش های سیاسی نخواهد شد و گروه های تندور نمی توانند تاثیر موثری در سیاست های این جریان داشته باشند، بعید می دانم رویه ومنش اعتدالی که همیشه مورد قبول بزرگان این جریان بوده دراین تحول، تغییر محسوسی داشته باشد.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در خلا وجودی شخصی مانند آیت الله مهدوی کنی حضور دوباره آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام ناطق نوری در جامعه روحانیت بسیار مفید و حائز اهمیت مطمئنا باعثقوت آن خواهد شد.

حسن غفوری‌فرد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، پیرامون تحولات جانشینی آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت الله مهدوی کنی دارای مقاومی رفیع و داری چنان جایگاهی در انقلاب اسلامی بود که امام(ره) در باره وی گفت: من به ایشان ارادات داشته، دارم و خواهم داشت.

وی ادامه داد: ایشان از فعالان عرصه انقلاب اسلامی بود که طی آن سال زندان رفته و تلاش های بسیاری در این مسیر را داشته اند که می توان گفت یک استثنا است که شاید به این راحتی ها کسی نتواند نقش اجماعی و مورد قبول آن را بین همه طیف های اصول گرایی داشته باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آیت الله موحدی کرمانی که ممکن است به جای آیت الله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت شود نیز از جمله شخصیت های بزرگی است که باید سعی ایشان این باشد که باعمل و رفتارخود جانشینی به حق، و مانند آیت الله مهدوی کنی مورد قبول همه جریان ها و محور و انسجام دهنده اصول گرایی قرار گیرد.

غفوری در پاسخ به این سوال که امروز گروه و جریان های تندور سعی می کنند خودشان را به افراد شاخص جامعه روحانیت مبارز نزدیک کنند، به نظر شما ممکن است در تغییر و تحولات به وجود آمده جامعه روحانیت به پایگاه تندرو ها تبدیل شود، تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز از گروه و جریان های پرسابقه انقلاب اسلامی که بزرگانی از انقلاب عضو آن بوده و هستند که با وجود این سابقه و اعضا حتما دچار این گونه لغزش های سیاسی نخواهد شد.

وی افزود: با توجه به این شرایط و سابقه، گروه های تندور نمی توانند تاثیر موثری در سیاست های این جریان داشته باشند، بعید می دانم رویه و منش اعتدالی که همیشه مورد قبول بزرگان این جریان بوده دراین تحول، تغییر محسوسی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصول گرا درباره بازگشت اشخاصی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی و جحت السلام و المسلمین ناطق نوری که درگذشته عضو فعال جامعه روحانیت مبارز بودند، تاکید کرد: این بزرگان هیچ گاه به صورت رسمی از این جریان جدا نشده اند وبه نظر من در خلا وجودی شخصی مانند آیت الله مهدوی کنی حضور دوباره این بزرگان می تواند در جامعه روحانیت بسیار مفید و حائز اهمیت باشد.

غفوری اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت اسلام ناطق نوری از سیاسیون با سابقه انقلاب اسلامی هستند که حضور آنها در هر جریان و جایگاهی بسیار موثر و مطمئنا باعثقوت آن خواهد شد.

وی تصریح کرد: هرچند ممکن است گروه های سیاسی تندرو قصد داشته باشند بین این افراد شاخص و جامعه روحانیت مبارز فاصله بیندازند ولی قطعا هیچ گاه موفق نخواهند شد، اگر امروز این بزرگان در جامعه روحانیت مبارز شرکت فعال ندارند نظر خودشان بوده است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره تاثیر تحولات جامعه ورحانیت مبارز برجریان اصول گرایی و صحنه سیاسی کشور گفت: جامعه روحانیت مبارز از گروه ها و جریان های مرجع سیاسی کشور و اصول گرایی که حتما هر گونه تغییر و تحول در آن تاثیر بر جریان سیاسی اصول گرایی و کشور خواهد داشت.

غفوری در پایان اضافه کرد: این جریان در زمان امام در کنار امام و همراه امام قرار داشت و امروز هم در کنار رهبری در محور اعتدالی قرار دارد که می تواند در این مسیر جامعیت تمام طیف های اصول گرایی قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز