خبرگزاری کار ایران

سیدسلمان صفوی در مراسم شب اول عزاداری در بنیاد امید ایرانیان:

نسل جوان بایستی متوجه آرمان‌های اصیل اسلامی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۰۳۹

قصه سیدالشهدا قصه دیروز نیست، بلکه قصه امروز و فردای ماست. پس از عاشورا گفتمان امامت در برابر گفتمان خلافت تاسیس شد. گفتمان امام خمینی(ره) نیز تحت تاثیر نهضت امام حسین(ع) شکل گرفت و گفتمان جمهوری اسلامی تحول یافت.

اولین شب مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرم در بنیاد امید ایرانیان با حضور اهالی فرهنگ و هنر، سیاست و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان برگزار شد، مقتل خوانی برای حضرت زینب(س) خوانده شد و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید عطایی از شهدای دفاع مقدس، مادر این شهید نیز خاطراتی از فرزند شهید خود بیان کرد.

در ادامه مراسم نیز کلیپی از زندگی شهید بروجردی پخش شد.

سید سلمان صفوی رییس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن نیز در این مراسم طی سخنانی از شهید بروجردی یاد کرد و گفت: شهید بروجردی را در دو مقطع دریافتم، اول دور طاغوت(دوره عزلت) و دوره دوم یاقوت(دوره حاکمیت).

در هر دو دوره یکی از خصوصیات بارز شهید بروجردی آرامش بود و مردم داری نیز از دیگر ویژگی های شهید بروجردی بود. از وی برای تصدی سپاه پاسداران دعوت شد اما شهید سرافراز با فروتنی زیر بار مسئولیت نرفت.

صفوی خاطرنشان کرد: قصه سیدالشهدا قصه دیروز نیست، بلکه قصه امروز و فردای ماست. پس از عاشورا گفتمان امامت در برابر گفتمان خلافت تاسیس شد. گفتمان امام خمینی(ره) نیز تحت تاثیر نهضت امام حسین(ع) شکل گرفت و گفتمان جمهوری اسلامی تحول یافت.

وی در ادامه اظهار داشت: شهدای ما با نام حسین(ع) و یاد سیدالشهدا تاریخ سازی کردند. نام حسین(ع) و نهضت عاشورا همچنان جهت دهنده جامعه ایرانی و تشییع در جهان است. یاد حسین(ع) صراط و مشعل فروزانی است که امروزه ذیل گفتار انتظار تعریف می شود.

رییس مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن در ادامه گفت: نسل جوان بایستی متوجه آرمانهای اصیل اسلامی باشد و برای رسیدن به آن صبر پیشه کنید و هرگز راه و روش و هدف حسینی را فراموش نکند. هرگاه ما در مسیر حسین(ع) و نهضت حسینی حرکت کنیم در راه عاشورا گام برداشته ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم تا نهضت حسینی را زنده نگه داریم و پرچم مقدس حسینی را در نهایت به دست حجت ابن الحسن عسگری بسپاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز