خبرگزاری کار ایران

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۵۶

معیار عظمت شخصیت‌ها، نزدیکی آنها به صفات انبیا و اولیا است و از مهم‌ترین این صفات، اخلاص در زندگی است. همانگونه که سرور و سالار شهیدان در اوج اخلاص قدم برداشت و به تنهایی در راه خدا به پا خاست و خداوند نیز ایشان را جاودانه کرد.

مراسم پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی، عصر پنجشنبه در شهر گلپایگان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور علماء، فضلا، مسئولان و انبوه مشتاقان مرجعیت و فقاهت از شهرهای مختلف همراه بود، حجت‌الاسلام حسینی قمی، ضمن بیان ویژگی های این فقیه وارسته، گفت: معیار عظمت شخصیت‌ها، نزدیکی آنها به صفات انبیا و اولیا است و از مهم‌ترین این صفات، اخلاص در زندگی است. همانگونه که سرور و سالار شهیدان در اوج اخلاص قدم برداشت و به تنهایی در راه خدا به پا خاست و خداوند نیز ایشان را جاودانه کرد.

وی در ادامه با اشاره به صفت زهد و صبر بر شدائد که از صفات عالیه مؤمنین است افزود: زهد، اخلاص، صبر و پایداری در مقابل ناملایمات، دوری از مظاهر دنیا و ظواهر آن در کنار تقوی، خدمتگزاری به مردم و ارادت به حضرت بقیة الله و اهل البیت علیهم السلام از ویژگی های آن عالم وارسته به شمار می رفت.

سخنران مراسم افزود: آیت‌الله العظمی صافی از همه این صفات برخوردار بودند و به همین سبب مایه فخر جهان اسلام شدند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشمند بزرگ اظهار کرد: بهترین توصیف در وصف ایشان، پیام اخویشان آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی است که هنگام رحلت ایشانتصریح کردند: «ایشان فقیهی عالیقدر، مرجعی ولایی که نزدیک به یک قرن در خدمت اسلام، اعلای کلمه دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلمه نوکر خالص امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بودند».

وی بیان کرد: ایشان تا آخرین لحظات عمر، مردم را به امر به معروف و نهی از منکر سفارش می‌کردند و از وجود منکرات در جامعه به خصوص بدحجابی برخی بانوان گلایه داشتند. باید قدر این علمای بزرگ که فخر جهان اسلام هستند را بدانیم و با معرفی آثار گرانبهای ایشان، یادشان را گرامی داشته و از آموزه‌های بی‌نظیر آنان استفاده کنیم و اجازه ندهیم شهر علم و فقاهت از این علما و شخصیت‌های بی‌نظیر خالی شود.

در پایان این مراسم، جمعیت انبوه عاشقان علم و فقاهت، با حضور بر مرقد شریف آن مرجع فقید، اعتلای درجات آن مرحوم را از خداوند متعال خواستار شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز