خبرگزاری کار ایران

در دوازدهمین یادواره شهدای شهرک شاطره مطرح شد؛

هر تهدیدی را در نطفه خفه خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۸۵

اگر تهدیدی جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار دهد فرزندان سرباز ایران این قابلیت، استعداد و توان این را دارند که این تهدیدها را در نطفه خفه کنند و اگر تهدیدی شکل بگیرد تهدید کننده را از کرده خود پشیمان بکنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه شب در دوازدهمین یادواره شهدای شهرک شاطره - اسلامشهر - حضور یافت.

به گزارش ایلنا، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان در ابتدای این مراسم ضمن عرض ادب به ساحت مقدس شهدا به ویژه شهدای اسلامشهر گفت: شهدای ما شاگرد مکتب حسینی بودند، شاگرد مکتب امامی بودند که تنها در برابر لشکر تا بُن دندان مسلح دشمن ایستاد، امامی که برادرانش و فرزندانش را از دست داد اما مقتدرانه در مقابل لشکر دشمن ایستاد.

امیر پور دستان تصریح کرد: اینکه امروز عزت جمهوری اسلامی زبانزد است و مسئولان سیاسی ما با اقتدار در صحنه‌های بین‌المللی حرف حق ایران را مطرح می‌کنند به برکت خون پاک شهدا است که ریشه در قیام حضرت اباعبدالله(ع) دارد.

وی ادامه داد: آن زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و رژیم بعثعراق با لشکرهای زرهی و مکانیزه مرزهای ما را مورد تعدی و تجاوز قرار داد، آن زمانی که فرزند نازنین امام حسین(ع)، یعنی حضرت روح‌الله از حسینیه جماران ندای تاریخی آن امام را تکرار کرد که هل‌ من‌ ناصر ینصرنی، ملت بزرگ ایران یک ‌صدا لبیک گفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: مردم با حضور خودشان در جبهه‌ها توانستند از کشور و دین خودشان دفاع کنند و این فرهنگ غنی را به خارج از مرزها صادر کنند.

وی ادامه داد: اگر امروز ما شاهد بیداری اسلامی هستیم به جهت مقاومتی است که ملت بزرگ ایران اسلامی نشان داده است، اگر امروز می‌بینیم استکبار جهانی دست و پا می‌زند به جهت قدرتی است که ملت بزرگ ایران نشان داده است.

امیر پوردستان در ادامه این مراسم اظهار داشت: حدودا دو دهه گذشته یکی از موسسات پژوهشی امریکا نظریه‌ای را مطرح کرد مبنی بر اینکه درست است که قدرت شرقی از بین رفته اما قدرت‌های جدید در حال شکل‌گیری است و اگر آمریکا به آنها توجه نکند، با چالش مواجه خواهد شد.

وی افزود: در معرفی قدرت‌های نوظهور گفتند یکی اتحاد کشورهای اروپایی بود، یکی دیگر از آن نزدیکی روسیه، چین و کره شمالی بود، یکی دیگر از قدرت‌ها جهان اسلام بود که از وحدت بین شیعه و سنی بوجود می‌آمد و زمینه‌ساز آن انقلاب اسلامی بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: آمریکایی‌ها بخاطر جلوگیری از شکل‌گیری قطب‌های قدرت تحقیق‌های زیادی داشتند تا چگونه جلوی این قدرت‌ها بایستند و خطرناک‌ترین این قدرت‌ها را جهان اسلام تصویر کردند.

وی افزود: نتایج تحلیل‌ها و جمع‌بندی‌ها این شد که سیاست‌های ژئوپلتیکی یعنی تسلط بر مناطق جغرافیایی بکار نمی‌آید بلکه باید از سیاست‌ها و راهبردهای ژئواکونومیکی یعنی تسلط بر منابع اقتصادی استفاده کنند بنابراین باید به منطقه خاورمیانه می‌آمدند.

امیر پوردستان ادامه داد: آمریکایی‌ها برای ورود به خاورمیانه بهانه نیاز داشت، سازمان‌های اطلاعاتی موساد، اینتلجنس سرویس و سیا طرحی را آماده کردند و بر مبنای آن هواپیماهایی به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک برخورد کردند و بهانه‌ای شد تا اینکه آمریکایی‌ها بگویند این کار تروریست‌هاست و تروریست‌ها در منطقه خاورمیانه بوده و عمدتا مسلمان هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها یک استراتژی طراحی کردند تحت عنوان " عملیات پیش‌دستانه " یعنی بجای اینکه ما در خانه بنشینیم و تروریست‌ها به ما ضربه بزنند ما می‌رویم و آنها را در خانه‌ از بین می‌بریم و با تعریف این راهبرد لشکرکشی خود به خاورمیانه را آغاز کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا از لشکرکشی به منطقه ابتدا جمهوری اسلامی ایران بود، این را به عنوان یک مقام مسئول عرض می‌کنم.

وی افزود: امریکایی‌ها ۲۵۰ هزار نیرو، چند صد فروند هواپیما، چند ده فروند ناو هواپیمابر و… برای حمله به افغانستان به منطقه نیاوردند چرا که افغانستان چیزی برای گرفتن ندارد، نیامدند تا عراق را بگیرند عراقی که صدام در اختیار آمریکا بود و بخاطر یک سخنرانی که بر علیه آمریکا سخنرانی کرده بود چندین نوبت عذرخواهی کرد و نهایتا صدام مجبور شد " بندربن‌سلطان " عامل اطلاعاتی عربستان را واسطه کرد و پول داد تا برود و از جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا معذرت‌ خواهی کند و بگوید صدام همین‌جوری یک حرفی را زده است.

امیرپوردستان اظهار داشت: هدف اصلی آمریکا حمله به جمهوری اسلامی ایران بود اما وقتی آمدند دیدند مولفه‌های قدرت در ایران قوی است، دیدند این کشور یک رهبر هوشمند، دشمن‌شناس، خردمند است و به زیبایی سکان‌داری می‌کند و دیدند مردم این کشور ولایتمدار، متدین و انقلابی هستند و به رهبر خودشان می‌گویند از تو به یک اشارت، از ما به سر دویدن، و دیدند این کشور نیروهای مسلح پا در رکاب دارد، مثل سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج که در اوج قدرت و عزت و آماده هستند بنابراین دیدند با این کشور نمی‌توانند روبرو شوند و از این جهت فلش حمله را به سمت افغانستان بردند.

وی ادامه داد: به بهانه طالبان به افغانستان حمله کردند و سپس به بهانه مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی وارد عراق شدند و فکر کردند در این فضا ایران محاصره شده است اما خودشان با چالش روبرو شدند یعنی آمریکایی‌ها بعد از دو جنگ افغانستان و عراق با چالش جدی مواجه شده و هزینه اقتصادی جنگ‌هایشان بالا رفت و حتی نگرانی و ناآرامی در نیروهای آنها بالا رفت به طوری که آمار خودکشی آنها مرتب به دست ما می‌رسد و آمار خودکشی سربازان و لغو دستور نظامیان بالا رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها دیدند در چنین شرایطی نمی‌توانند جبهه جدیدی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران بازکنند بنابراین ناچار شدند راهبرد خودشان را عوض کنند و مقام معظم رهبری فرمودند " امروز آمریکا به یک پیچ تاریخی رسیده است " بنابراین وقتی کسی به پیچ می‌رسد باید راهبرد خودش را عوض کند چرا که دیدند از جنگ سرد برای مقابله با ایران به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

وی افزود: امروز ما با چهره جدیدی از تهدیدات روبرو هستیم، تهدیداتی که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق می‌کند، امروز با جنگ‌های نیابتی مواجه هستیم یعنی یک گروهک تروریستی - تکفیری به نیابت از یک کشور عملیات انجام می‌دهد و هزینه آن نیز کمتر است.

امیرپوردستان خاطر نشان کرد: امروز بوکوحرام به نیابت از آمریکا در نیجریه اقدام می‌کند، داعش به نیابت از آمریکا در عراق جنایت می‌کند و النصره به نیابت از آمریکا در سوریه این فجایع را مرتکب می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از استراتژی ویروس پیروی می‌کنند بطوری که یک گروهک تروریستی را وارد یک کشور کرده و ضمن حمایت و تقویت این گروهک به تضعیف سیستم دفاعی آن کشور می‌پردازند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه مراسم به تحرکات اخیر داعش در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: عراق نزدیک بود تا به سه یا چهار قسمت تقسیم شود اما حضور پر رنگ علمای شیعه و اهل سنت باعثشکسته شدن این توطئه شد.

وی افزود: داعش در عراق در یک مدت کوتاهی از مرزهای مشترک عراق و سوریه، ۵ استان عراق را طی و به استان دیاله رسیدند و تا نزدیکی‌های مرز ایران و عراق یعنی مرز قصرشیرین، نفت شهر و سومار رسیدند و حتی تا ۴۰ کیلومتری مرز ما رسیدند، و حتی بسترسازی‌هایی کرده بودند که خودشان را وارد مرزها کنند و برخی جا پاهایی را قبلا در مرزهای ما پیش‌بینی کرده بودند تا بتوانند کاری انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تا این خبر را شنیدیم سریعا نیروهای خود را وارد مرز کردیم و تقویت کردیم و خط قرمزی را ۴۰ کیلومتر آن طرف مرز ترسیم کردیم و اعلام کردیم هرکس بخواهد از این خط قرمز رد شود با نیروهای جمهوری اسلامی ایران طرف است.

وی افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) در پشت مرزها شروع به شناسایی عوامل کردند و در یک مدت کوتاهی عناصر داعش دیدند جای پایی برای رخنه در مرزهای ایران ندارند و این نشان از استحکام، توانمندی و قابلیت نیروهای مسلح است.

امیرپور دستان تصریح کرد: نیروهای مسلح امروز با تمام وجود گوش به فرمان مقام عظمی ولایت و در خدمت ملت هستند.

وی تصریح کرد: من به عنوان یک سرباز از مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عرض می‌کنم مطمئن باشید فرزندان سرباز شما در پادگان‌ها، لحظه به لحظه تمامی حرکت‌ها را در مرز، خارج از مرز در منطقه و فرامنطقه رصد می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر امروز یک ناو بالگردبر وارد دریای سیاه شود، یک ناو هواپیمابر وارد مدیترانه شود و یک ناو وارد اقیانوس هند شود، یا ۴ فروند هواپیما در پایگاه " العدید " قطر اضافه می‌شود، در " شیندند "(Shindand Airbase) دو پرواز می‌نشیند‌ یا بلند می‌شود، تمام این‌ها رصد می‌شود و توسط کارشناسان اطلاعاتی تحلیل می‌شود که این حرکت بخاطر چیست و متناسب با تهدید که دفاع زمینی یا هوایی یا دریایی باشد ظرفیت‌های مقابله شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یک وحدت انسجام بین نیروهای مسلح وجود دارد و در مرزها در کنار هم و در یک سنگر اقدام می‌کنند.

امیرپور دستان خاطر نشان کرد: اگر تهدیدی جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار دهد فرزندان سرباز ایران این قابلیت، استعداد و توان این را دارند که این تهدیدها را در نطفه خفه کنند و اگر تهدیدی شکل بگیرد تهدید کننده را از کرده خود پشیمان بکنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این مطلبی نیست که من به عنوان شعار عرض کنم بلکه ما تمرین کردیم و آمادگی داریم و در رزمایش‌ها مرتبا این موضوعات را تمرین می‌کنیم.

وی افزود: تمام رزمایش‌های گسترده نیروهای مسلح هدف خاصی دارد و تمرین سلاح‌ها، تاکتیک‌ها و امکانات جدید است تا هر روز بتوانیم خودمان را آماده کنیم و رسالتی که بر عهده ما گذاشته شده به شایستگی عمل کنیم.

امیرپور دستان گفت: در این مسیر نیازمند دعای خیر مردم و تدابیر نورانی فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز