خبرگزاری کار ایران

تأکید دادستان کل کشور بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت‌ها در مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۰۱

ارگان های دولتی هر کدام مرزبان حوزه کاری خود هستند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرزبان امور فرهنگی است یا وزارت و دارایی مرزبان امور اقتصادی است؛ با این وصف اگر مرزبان، میدان دید خود را به خوبی رصد نکرده و تخلفات را به موقع شناسایی ننماید، طبیعتاً دستگاه قضایی نیز در برخورد با متخلفان موفق نخواهد بود.

دادستان کل کشور در همایش دادستان های عمومی، انقلاب و نظامی مراکز استان ها که با موضوع «بررسی نقش دادستان در قانون جدید آیین دادرسی کیفری» و با محوریت ارتقاء جایگاه دادسراها در پیشگیری و برخورد با جرایم مواد مخدر، اقتصادی و امنیتی در سالن اجتماعات دادگستری تبریز برگزار شد با اشاره به اهمیت مسأله امنیت و برخورد با اخلالگران امنیتی اظهار داشت: ستادهای استانی مبارزه با جرایم خاص باید در جهت برخورد با شرارت و ناامنی همواره فعّال بوده و ضمن رصد به موقع جرائم با آنها برخورد کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه مسأله مواد مخدر از بزرگترین معضلات جامعه ماست افزود: در برخورد با جرائم مواد مخدر ضمن به کار گیری تمام پتانسیلها، باید ظرفیتهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به کار گرفته شوند و ضمن شناسایی سرشبکه های قاچاق و پخش مواد مخدر، در نهایت آنها را کشف و متلاشی نمود که این مهم مستلزم سرمایه گذاری کلان است.

وی همچنین در خصوص جرایم حوزه فضای مجازی اظهار داشت: در این باره نیاز به اختصاص شعب ویژه دادگاه جهت رسیدگی به جرایم حوزه فضای مجازی داریم که ان شاء الله در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: ارگان های دولتی هر کدام مرزبان حوزه کاری خود هستند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرزبان امور فرهنگی است یا وزارت و دارایی مرزبان امور اقتصادی است؛ با این وصف اگر مرزبان، میدان دید خود را به خوبی رصد نکرده و تخلفات را به موقع شناسایی ننماید، طبیعتاً دستگاه قضایی نیز در برخورد با متخلفان موفق نخواهد بود.

این مقام قضایی با اشاره به پرونده های اقتصادی گفت: باید منافذی که موجب رخنه در امور مالی و بروز تخلف می شود مسدود شوند و جا برای کار در این حوزه بسیار زیاد است.

دادستان کل کشور با تأکید بر ضرورت کاهش جمعیت کیفری، خطاب به دادستان ها و قضات کشور گفت: صدور قرار بازداشت حتی الامکان فقط مربوط به مواردی باشد که قانون در آن موارد صراحت دارد یا ضرورتی اجتناب ناپذیر برای بازداشت وجود دارد.

در این همایش همچنین از خانواده شهید ترور " حاج ولی حاجی قلیزاده "(دادستان اسبق شهرستان خوی) که در سال ۱۳۸۸ توسط اشرار به شهادت رسید تجلیل بعمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز